Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Reduan kurtaj

reduan kurtaj

05/01/2014 00:08:03
Quote Anchor link
Beste dames en heren,
goede avond..

Ik ben een beginnend scripter, doe het gewoon voor de leuk en vrijetijd.. niet veel ervaring / kennis.. nu is het dus zo; ik heb een script van internet gehaald en probeer ik hem in te bouwen.. maar krijg de volgende fout melding, het gaat trouwens om een forum script...


Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\Users\Reduan\Desktop\USBWebserver v8.5\8.5\root\forum\read_topic.php on line 71

Notice: Undefined variable: result in C:\Users\Reduan\Desktop\USBWebserver v8.5\8.5\root\forum\read_topic.php on line 73




Quote:
71 while($dnn2 = mysql_fetch_array($dn2));
72
73 if($result !== false){
74 //fetchen
75 }
76 else{
77 echo mysql_error();
78 }
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 22:06:16
 
Bart Smulders

Bart Smulders

05/01/2014 01:33:36
Quote Anchor link
Reduan,

Allereerst zou ik je willen verwijzen naar de foutmelding die hij reeds aangeeft.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
$query
="
SELECT
joukolomnaam
FROM
joutabel
ORDER by
eenkolomnaam
"
;

if ($result = $mysqli->query($query)) {

// Ik maak hier gebruik van assoc ipv array deze geeft dezelfde resultaten en zou tijdwinst geven als ik mij niet vergis.
   while ($row = $result->fetch_assoc())
   {

     $uwdata=$row["uwkolom"];
}

else{
echo "Geen resultaten gevonden";
}
}

?>
Gewijzigd op 05/01/2014 15:00:27 door Bart Smulders
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/01/2014 08:59:57
Quote Anchor link
Laten we even de error vertalen:
Quote:
mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given

Er wordt in $dn2 een resource van een mysql_query verwacht. Echter krijgt deze een boolean binnen (true of false). Dus blijkbaar wil je query niet uitgevierd worden, dit kan je oplossen door foutafhandeling in te bouwen.
 
Reduan kurtaj

reduan kurtaj

05/01/2014 12:52:07
Quote Anchor link
Beste,

@Bart Smulders, bedankt voor je reactie maar ik snap hem alleen niet helemaal.. helaas!

@-aar- ik heb de tut gelezen, en het er in verwerkt.. nu krijg ik een blanco page, met deze melding:
Parse error: syntax error, unexpected '}' in C:\Users\Reduan\Desktop\USBWebserver v8.5\8.5\root\forum\read_topic.php on line 149
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/01/2014 14:40:59
Quote Anchor link
Je mist ergens een }...
 
Bart Smulders

Bart Smulders

05/01/2014 14:42:17
Quote Anchor link
Reduan kurtaj op 05/01/2014 12:52:07:
Beste,

@Bart Smulders, bedankt voor je reactie maar ik snap hem alleen niet helemaal.. helaas!

@-aar- ik heb de tut gelezen, en het er in verwerkt.. nu krijg ik een blanco page, met deze melding:
Parse error: syntax error, unexpected '}' in C:\Users\Reduan\Desktop\USBWebserver v8.5\8.5\root\forum\read_topic.php on line 149


Jou syntax error geeft aan dat er 1 } teveel staat. Voor elke { die je opent moet je hem ook weer sluiten met } . Ik pas meteen even mijn bovenstaand bericht aan.
 
Reduan kurtaj

reduan kurtaj

05/01/2014 15:24:10
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie reactie's (a)
Ben er ook achter gekomen dan mijn 'user' systeem, en het 'forum' niet samen werkte... Toch maar een andere tut zoeken voor een mooi en leuk 'forumpje'

Greetz Reduan.
Gewijzigd op 05/01/2014 15:26:23 door reduan kurtaj
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.