Wat doe ik fout ??

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Michel

Michel

19/06/2006 15:13:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
$wb
= "INSERT INTO voorraad (statusart) VALUES ('".$_POST['statuspr']."') WHERE voorraad.voorraadID = '".$_GET['id']."';";
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 00:12:57
 
Frank -

Frank -

19/06/2006 15:16:00
Quote Anchor link
Een INSERT ken geen WHERE.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

19/06/2006 15:16:00
Quote Anchor link
ik heb altijd zo'n hekel aan dit soort topic titels, ik zou je graag de reactie: alles geven, maar zullenw e toch maar niet doen ;-)

WHERE voorraad.voorraadID --> heet de kolom echt voorraad.voorraadID?

en gooi nooit zomaar geposte waares in je DB, gebruik eerst even stripslashes() o.i.d.
 
Michel

Michel

19/06/2006 15:21:00
Quote Anchor link
neeh de kolom heet voorraadID maar dat doeik omdat in de querie 2 tabellen geselecteerd worden.. ;)
 
Rob

Rob

19/06/2006 15:26:00
Quote Anchor link
Alles :-D
 
Michel

Michel

19/06/2006 15:30:00
Quote Anchor link
Okeeee... foute topictitel zie ik alwel weer... :P xD
 
PHP Newbie

PHP Newbie

19/06/2006 15:39:00
Quote Anchor link
Heb je al gelezen wat Frank zei, dit zou het probleem wel is kunnen zijn ;-)

en krijg je een error? gebeurd er niks? gebeurd het verkeerde?
 
Michel

Michel

19/06/2006 15:46:00
Quote Anchor link
Hij stuurt geen ID mee dus ja ik denk dat frank wel gelijk heeft... k kan het beter met UPDATE doen zie ik achteraf!:)
 
Frank -

Frank -

19/06/2006 15:56:00
Quote Anchor link
Een update... Ai, ik raad je aan om eerst eens de basis van SQL te leren.

Hoe kun je er nu een half uur over doen om mijn opmerking te begrijpen? Het is 1 regeltje met slechts 6 woorden (waarvan 1 met een tikfout...) en het zegt precies wat er aan de hand is. Wanneer je dit had opgezocht in de handleiding van MySQL (hoofdstuk 13 als ik het goed heb), dan had je direct de bevestiging gehad.

En wat PHP Newbie ook al zegt, krijg je geen foutmeldingen op je scherm? Dan ontbreekt de foutafhandeling ook nog in je scripts. Dat is de basis van ieder goed script. Alles wat fout kan gaan, zal ook fout gaan. Controleer dus altijd of iets wel is gelukt, variabelen wel aanwezig zijn, etc. etc.

Succes.

Ps. Let ook op de naamgevingen van variabelen. $wb maakt helemaal niemand duidelijk dat er een query in deze variabele staat. $query ligt meer voor de hand.
 
Michel

Michel

19/06/2006 16:14:00
Quote Anchor link
Ik zal ut nog ff nader uitleggen.. De pagina waar dit opgebeurd is een bestelpagina... hier worden alle producten weergegeven die onder de minimale voorraad komen...

Oke mooi... maar nu weet degene die hiermee werkt niet meer welke nou wel of welke nou niet besteld zijn....

De kolommen bestaan dus al alleen het productstatus veld is helemaal leeg en moet dus zoals ik datzelf begrijp geupdate worden ??

Nu is het ook niet de bedoeling dat het op IN BESTELLING blijft staan maar als de minimale voorraad weer bijgevuld is moet hij weer teruggezet worden naar de status Moet nog besteld worden... Als hij dan weeer onder het minimale komt word dat ook weer zo weergegeven.. ;)
 
Michel

Michel

20/06/2006 09:03:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?
  if(!empty($_POST['productstatus']))
   {


        $edit = "UPDATE voorraad SET statusart = '".$_POST['productstatus']."' WHERE voorraadID = '".$_GET['id']."'";
            
        mysql_query($edit) or die (mysql_error());

        $error_msg = 'Wijzigingen zijn succesvol doorgevoerd!!';



   }

   else
   {
        if(!empty($_POST))
        {

             $error_msg = "<font color='red'>Het veld is leeg!</font>";
        }
   }

?>


Dit heb ik als foutafhandeling.. of mag ik dit niet zien als foutafhandeling?? Een jongen uit me klas heeft het me zo geleerd :)

Hij geeft alleen aan wijzigingen succesvol doorgevoerd maar er word alleen niets ingevoerd..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michel
 
Michel

Michel

20/06/2006 09:13:00
Quote Anchor link
Ah ik heb de fout al gevonden!:)

$id = $_GET['id']; << die moest nog ff tussen de variabele gezet worden


<input name="id" type="hidden" value="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?=$id;?>
">

deze hierboven in het formulier!:) Had het ff over het hoofd gezien.. sorry.. ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.