Wat is een goeie freeware PHP IDE waar je mee kunt editten/debuggen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nkamp Kamp van de

nkamp Kamp van de

31/12/2016 19:53:50
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil een Joomla component ontwikkelen. Ik heb jarenlang de Codelobster editor gebruikt wat op zich een goeie editor is denk ik. Maar nu wil ik kunnen debuggen, lijkt mij handig om soms te weten welke properties een klasse heeft en de waarden hiervan. Echter nu kom ik erachter dat dit niet vrij is en moet ik overgaan naar de PRO versie.
Via mijn zoektocht bij Joomla kwam ik bij KOMODO uit. Daar klik op de download 'FREE' IDE maar daar heb ik mij blijkbaar in vergist. Inmiddels contact gehad met KOMODO, de editor is free maar niet de IDE...

Nu vraag ik mij af of er een FREE PHP IDE bestaat waar je mee kunt editten/debuggen.
Natuurlijk ik kan met echo of alert waarden afdrukken/tonen. Maar bij joomla zijn er ook classes en ik ben benieuwd wat voor een properties en welke waarde deze properties hebben.
Nico
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 00:48:08
 
Ivo P

Ivo P

31/12/2016 20:47:37
Quote Anchor link
Netbeans is gratis en voor verschillende platformen beschikbaar. (oa Windows)
 
Nkamp Kamp van de

nkamp Kamp van de

12/04/2017 22:28:03
Quote Anchor link
Hallo,

Ik dacht in eerste instantie dat Netbeans voor JAVA zou zijn. Maar ik heb het onlangs in gebruik genomen en ik moet zeggen dit is een mooie IDE! Ik ben zeer tevreden.
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

13/04/2017 20:44:34
Quote Anchor link
+++ voor netBeans gelukkig ook beschikbaar voor OSX
 
TJVB tvb

TJVB tvb

14/04/2017 10:47:02
 
Stas Ustimenko

Stas Ustimenko

19/04/2017 17:01:39
Quote Anchor link
Ik wil CodeLobster gebruiken: http://www.codelobster.com
 
Nkamp Kamp van de

nkamp Kamp van de

20/04/2017 21:32:48
Quote Anchor link
Ik heb jaren codelobster gebruikt, maar ik gebruik nu een aantal weken Netbeans en deze heeft verre mijn voorkeur. Ik bedoel 'open source' en werken alle zaken als connectie met de database ed. Dit kan bij codelobster enkel als je de 'pro' versie hebt.

Wat codelobster wel heeft in de pro versie, en ik nog niet bij Netbeans ontdekt heb, is dat je componenten/modules ed. voor CMSen kunt ontwikkelen zoals Joomla, Wordpress, etc.
Weet iemand anders dit misschien of die als 'plugins' er ook voor netbeans zijn?

Eclipse heeft ook een PHP editie, klopt, maar ik heb die nooit 'echt' toegepast. Ik heb toen ook Zend plugin geïnstalleerd, maar toen werkte het opeens niet lekker meer wat ik mij herinner, al lag dit misschien meer aan mij dan aan Eclipse icm. Zend. Ik meen dat er toen opeens meldingen kwamen dat Zend niet werkt omdat ik geen officiële licentie had.

Overigens, ik heb toen niet begrepen wat nu de kracht van die Zend plugin was en ben toen met maar met Eclipse + PHP gestopt om vervolgens over te stappen naar codelobster.

Nico.
 
Nkamp Kamp van de

nkamp Kamp van de

24/04/2017 14:52:36
Quote Anchor link
Overigens ik werk nu tot volle tevredenheid met Nebeans icm. MySql Workbench (of Toad). Ik voeg dit nog even toe om te voorkomen dat de indruk ontstaat dat ik weer terug ben gegaan naar codelobster. (Voor Oracle gebruik ik SQL developer of Toad)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.