Wat is ongeveer minimum skillset om aangenomen te worden als php programmeur?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Just Be

Just Be

13/11/2013 04:59:30
Quote Anchor link
Hi, ik vroeg me af, bestaat er iets als een boek dat aansprekend is voor werkgevers? Dat ze iets hebben van, ok, als je dat doorgewerkt hebt, ben je interessant voor ons?

Of moet je echt eigen werk kunnen laten zien?

Ik kan vooralsnog weinig eigen werk laten zien. Al heb ik nu een eigen template gebouwd (met hulp van veel voorbeelden) en begint mijn website nu echt vormen aan te nemen (is al afgekraakt geweest door "marketing-experts" dus ik heb veel moeten en willen veranderen.

Ik heb nu wel een redelijke basis gelegd: CSS & HTML en wat PHP om mijn eigen template te ontwerpen in Joomla. Photoshop skills, en Illustrator skills.

Maar allemaal nog redelijk in beginners niveau.




Ik
 
PHP hulp

PHP hulp

02/05/2024 16:41:39
 
Michael -

Michael -

13/11/2013 07:18:11
Quote Anchor link
Meeste vacatures vragen om een OOP (Object georiënteerd), liefste in MVC gebouwde script te laten zien/sturen en daarop kunnen ze wel opmaken hoever jij gevorderd bent.
 
Just Be

Just Be

13/11/2013 09:01:22
Quote Anchor link
B.v.

door een script maken voor een tabel waarin OOP technieken zijn verwerkt zou genoeg moeten zijn? Beetje laten zien dat je met Javascript, php, MySQL overweg kan en gebruik maken van OOP..?!

Ik heb een voorbeeld gezien op phptut waarin met een tabel OOP wordt uitgelegd. Ik denk dat ik vandaar uit wel verder kan bouwen en kan spelen met MySQL enzo.

Volgens mij worstel ik me daar nu wel vrij vlot doorheen.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

13/11/2013 09:05:06
Quote Anchor link
Je kunt niet echt zeggen 'Ik ben level 31 in webdevelopment'. Je moet je een beetje in de werkgevers positie begeven. Wat zoek ik in een programmeur? Hoe weet ik zeker dat ik iemand heb die mijn werk voor me kan klaren. Hoogstwaarschijnlijk willen werkgevers een portfolio zien van wat je gemaakt hebt.
 
Just Be

Just Be

13/11/2013 09:18:34
Quote Anchor link
Misschien moet ik verschillende werkgevers maar eens bellen of mailen wat voor soort script hun overtuigd.

Een heel portfolio laten zien, lijkt me meer voor mensen die al jarenlang werken.
 
Michael -

Michael -

13/11/2013 09:23:31
Quote Anchor link
Just Be op 13/11/2013 09:01:22:
B.v.

door een script maken voor een tabel waarin OOP technieken zijn verwerkt zou genoeg moeten zijn? Beetje laten zien dat je met Javascript, php, MySQL overweg kan en gebruik maken van OOP..?!

Ik heb een voorbeeld gezien op phptut waarin met een tabel OOP wordt uitgelegd. Ik denk dat ik vandaar uit wel verder kan bouwen en kan spelen met MySQL enzo.

Volgens mij worstel ik me daar nu wel vrij vlot doorheen.


Het is natuurlijk niet de bedoeling om maar een script te kopiëren, deze een beetje aan te passen en te doen alsof jij dit allemaal beheerst. Hier val je natuurlijk gigantisch mee door de mand.

Just Be op 13/11/2013 09:18:34:
Misschien moet ik verschillende werkgevers maar eens bellen of mailen wat voor soort script hun overtuigd.

Een heel portfolio laten zien, lijkt me meer voor mensen die al jarenlang werken.

Ja, bedrijven zoeken meestal ook mensen met jarenlang ervaring. Niet iemand die vorige week wat tutorials heeft gelezen en denkt daar werk in te gaan vinden.

Ook kun je gaan kijken om bepaalde certificaten te bemachtigen zodat je kunt aantonen dat je het beheerst.
 
Wouter J

Wouter J

13/11/2013 09:24:18
Quote Anchor link
Dingen waar werkgevers op letten:
- Framework kennis is vaak vereist. Leer werken met een framework als Symfony2 of Zend Framework 2. Laten zien dat je een tabel kunt maken met OO zegt niks, want dan heb je helemaal niet laten zien dat je de OO gedachte hebt (want met alle respect, die heb je volgens mij nog niet).
- Leer werken met subversion als Git. Dit is vaak niet verplicht, wel een pré
- Ga opzoek naar bewijs voor jouw kennis. Ga bijv. het Zend PHP5.4 examen doen en wordt bijv. SensioLabs Certified Engineer (als je met symfony werkt) of Zend Framework Certified Engineer (als je Zend Framework doet)
- Zorg dat je jaren ervaring hebt, met maar 1 jaar script ervaring ben je nog onervaren.
- Werk mee in open source projecten.
- Zorg dat je echt heel veel weet over jouw talen, zodat je er makkelijk over kunt praten en kunt laten zien dat je er echt kennis van hebt.

Qua webdesign:
- Laat zien dat je de nieuwste technieken en features weet te beheersen
- Zorg dat je een mooie portofolio hebt opgebouwd
- Zorg dat je een breed beeld hebt van de tools. Leer bijv. met Sass omgaan, en met een front-end framework, jQuery/MooTools, GruntJS, Bower, node.js, etc.
 
Just Be

Just Be

13/11/2013 09:30:19
Quote Anchor link
Dat is niet echt de indruk die ik kreeg op de TU Delft.

Daar werden verschillende studenten aangenomen met volgens mij relatief weinig kennis (via studenten bureau).

Een huisgenoot van mij liet een script zien van 1 vak, en hij werd aangenomen.

Een andere huisgenoot van mij kon meepraten over databases, en dat was al genoeg voor de werkgever.
 
Wouter J

Wouter J

13/11/2013 10:07:16
Quote Anchor link
Jij vraagt om tips, ik geef tips en dan vertel je dat mijn tips niet kloppen omdat jij uit ervaring al hebt gezien wat je nodig hebt... Waar gaat het hier mis?
 
Albert de Wit

Albert de Wit

13/11/2013 10:10:37
Quote Anchor link
Volgens mij geeft Just Be nergens aan dat jouw tips niet kloppen. Hij geeft alleen aan dat hij een ervaring heeft opgedaan die niet overeenkomt met wat je zegt. Dus er gaat hier niets mis...

@Just Be,
Kijk hier eens naar.

Toevoeging op 13/11/2013 11:00:38:

Oh oh oh! Dit is nog beter!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.