Wat is wat?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart Matsko

Bart Matsko

25/12/2013 12:11:02
Quote Anchor link
Hallo,

Aller eerst iedereen een fijne kerst toegewenst!
Nu mijn vraag: Ik zou graag willen leren hoe je met mysql werkt. Ik wilde dit gaan uitproberen in soort van nieuws vorm. De bedoeling is dus dat je kunt inloggen (dat heb ik al) en daar nieuws kunt toevoegen aan de site. Dit doormiddel van een mysql database. Het eerste wat ik wilde proberen is handmatig de nieuwsberichten toevoegen in de database en dat alleen het lezen werkt. Stap 1 voor mij dus.
Nu loop ik gelijk tegen problemen aan. Ik probeer op internet te zoeken hoe ik moet beginnen maar daar word mij niet uitgelegd hoe ik zelf een database kan maken.

Ik gebruik phpmyadmin en klik op database maken. Ik wil 4 kolommen: ID, datum, artikel, auteur.
Nu moet ik bij het aanmaken allemaal dingen invoeren maar ik kan nergens vinden waar alles voor staat.
http://s24.postimg.org/70cpaqzt1/phphulp1.png

Nu mijn vraag aan jullie: Kunnen jullie simpel aan mij uitleggen waar alle dingen voor staan of mij een tut geven waarin dat uitgelegd staat?
Verder zijn tips welkom, graag zelfs!

Groeten Matsko
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 00:58:47
 
Bart V B

Bart V B

25/12/2013 12:19:48
Quote Anchor link
Je database is al gemaakt.
Wat je nu op het plaatje en toont zijn kolommen.
Die zitten weer in een tabel.
Je laat te weinig zien om je goed te kunnen helpen.
 
Bart Matsko

Bart Matsko

25/12/2013 12:24:02
Quote Anchor link
Ik bedoel inderdaad een tabel maken. Maar dat is het probleem, ik weet verder niet wat ik moet invullen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/12/2013 12:26:00
Quote Anchor link
Over de velden die standaard op INT staan. Hier moet je de datatypes invoeren:
Zie ook: http://www.tutorialspoint.com/mysql/mysql-data-types.htm

INT gebruik je hoofdzakelijk alleen voor velden voor ID-nummers, en dan met een Primairy-Key en Auto Increment(A_I) (automatisch verhogend per record)
Gewijzigd op 25/12/2013 12:27:18 door - Ariën -
 
Bart V B

Bart V B

25/12/2013 12:27:22
Quote Anchor link
Je ziet in de tweede kolom int staan.
Dat kan je veranderen naar iets anders.
Int = een cijfer.
Varchar is een string. (Max 255 tekens)
Text gebruik je voor grote lappen text.
Date time voor een datum met tijd.
Probeer eens wat.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.