Wat is Zend Engine

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bram Z

Bram Z

27/06/2005 19:56:00
Quote Anchor link
Ik heb al veel gezien bij php funties dat het bevoorbeeld alleen voor zend is of niet voor zend is. Waarvoor dient dat dan ??

En weet ook iemand wat cvs is ?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 15:04:43
 
Jelmer -

Jelmer -

27/06/2005 20:26:00
Quote Anchor link
Zend engine is een soort php-module, zodat je programma's (stukken phpscript bedoel ik) kan cimpilen (zodat hij alvast geöptimaliseerd is voor de phpparser, en de code niet zomaar kan worden teruggehaald, net als een binary, wat het dan ook in feite is)

CVS is Code Version Management
Hiermee kan je makkelijk code in een project beheren, vooral handig als jemet meerderen werkt aan een project.
Via een CVS-programma, wat de laatste versie van de CVS-server haalt, worden dan de meest actuele versies van de bestanden beschikbaar. Je kan ze dan bewerken (of gebruiken natuurlijk) en als je verbeterde versie weer werkt, stuur je het bestand weer terug naar de CVS-server, zodat devolgende die er mee aan het werk gaat de meest actuele versie heeft. (want je CVS-programma haalt de meest actuele versie binnen)
 
Bram Z

Bram Z

27/06/2005 20:29:00
Quote Anchor link
En waarvoor is zend engine dan goed voor ?? voor het versnellen van een script

En cvs is dus als je met meerdere mensen aan 1 site (scripts) werkt
 
Jelmer -

Jelmer -

27/06/2005 20:39:00
Quote Anchor link
Het schijnt sneller te zijn, en je sourcecode kan niet zomaar achterhaalt worden (voor als je je programma's verkoopt, net zoals windows-ptrogrammas, daar kan je de bronode ook niet van zien)

En CVS, ja eigenlijk wel.
Al lijkt het me ook handig als je een verstrooid iemand bent.
Of iemand die vaak op andere lokaties ook aan zijn script werkt.
Of iemand die een open-source programma aan het maken is waar veel belangstelling naar de laatste versie is.
Of iemand die gewoon stoer wil doen dat hij zijn code in een CVS beschikbaar heeft ^^,

Als je een project aanmeld bij SourceForge, heb je beschikking over een stukje CVS-server. Voor de rest weet ik trouwens geen gratis CVS-servers. Of je moet er zelf een gaan hosten ^^,
 
Bram Z

Bram Z

27/06/2005 20:41:00
Quote Anchor link
ah zo, nu snap ik het :p
 
Winston Smith

Winston Smith

27/06/2005 21:05:00
Quote Anchor link
Btw, de zend engine is niet gratis toch?
Zou wel van pas komen om de broncode te verhullen. Zijn er misschien alternatieven bekend?
 
Jelmer -

Jelmer -

27/06/2005 21:08:00
Quote Anchor link
Volgens mij staan er eentje op Sourceforge, maar dat weet ik niet zeker.

En zend-engine is zeker niet gratis, sterker nog, overdreven duur!
(Al valt dat natuurlijk weer mee als je een bedrijf bent.)

CVS is gemaakt voor open source (wordt heel veel daarvoor gebruikt tenminste) en is dus uiteraard gratis.
 
Martijn B

Martijn B

27/06/2005 22:47:00
Quote Anchor link
Jullie hebben het nu over de Zend engine. PHP kan niet zonder dit ding:
http://www.php.net/manual/en/zend.overview.php

Jullie bedoelen denk ik de Zend Encoder.

Erg simpel gezegd: Deze PHP extensie vertaald je scripts naar de taal die je processor spreekt. PHP zelf doet precies hetzelfde voor iedere keer dat jij je PHP script bekijkt. Wat deze extensie nu zo snel maakt is dat PHP je scripts niet meer hoeft te vertalen. Je processor kan dus gelijk aan de slag ;D

Er is een opensource variant hiervan (vroeger TurckMM Cache):
http://eaccelerator.net

De maker van TurckMM cache werkt nu voor Zend vandaar dat het project is overgenomen door andere mensen.

Deze extensie zit standaard in Xampp.
Gewijzigd op 27/06/2005 23:00:00 door Martijn B
 
St.Chessere

St.Chessere

28/06/2005 10:45:00
Quote Anchor link
de zend engine is er ook voor als je exstension voor php wil schrijven in c.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.