Wat kan ik vragen voor een website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pepijn de vos

pepijn de vos

15/03/2009 15:20:00
Quote Anchor link
Hoi allemaal,

Ik ben nu al een tijd bezig met websites hobby-en, ik kan goed overweg met php, xhtml en css, javascript, etc, heb verstand van Wordpress, heb inmiddels 2 complete websites op mijn naam staan plus een hoop knutsel werk(o.a. jQuery), Wordpress plugins, css layouts bij een psd bestand, etc...
Laat ik het zo zeggen: Ik ben nog geen echte professional, maar ik doe het toch stukke beter dan de gemiddelde criminals jongere vind ik.

Tot nu toe werkte ik veel voor mezelf en vrienden/familie, maar nu zei laatst een bevriende webdesigner dat ik veel te weinig vraag voor mijn werk.
Wat is nou redelijk om te vragen voor een complete website?
Ik begrijp dat dat van een hoop factoren afhangt, maar laten we uitgaan van een gevorderde hobbyist van 17 die een kleine bedrijfs website opzet met Wordpress, met laten we zeggen... een 100% zelf geschreven thema en een plugin.(voor weet ik veel wat voor speciaals de klant wil). Uuuhm, ik heb eigenlijk geen idee wat ik aan uren kwijt ben aan een website... tot nu toe heb ik dat maar een keer bij hoeven houden voor een Wordpress plugin.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 09:26:34
 
- SanThe -

- SanThe -

15/03/2009 15:24:00
Quote Anchor link
Vraag zelf eens offertes aan bij diverse websitebouwers en je krijgt een inzicht. Offertes zijn, als het goed is, gratis.
 
Jens V

Jens V

15/03/2009 15:32:00
Quote Anchor link
Awel, dat vind ik nu eens een goede vraag.

Quote:
Edit: Allereerst wil ik vermelden dat ik je topic niet wil stelen. Ik heb nu ook mijn vraag gesteld, maar ze komt ongeveer overeen met die van jou. Ik zie onze kennis van zaken ongeveer gelijk:)


Ik ben zelf 18, bijna 19... Ik studeer Informatica ICT aan de universiteit. Ik doe ondertussen ook al enkele jaren aan webdesign en het coderen van een website, met onder andere XHTML, CSS, JavaScript, PHP. Websites maken voor vrienden en kennissen heb ik ook al gedaan, daarbij dan ook kleine bedrijfjes en studentenclubs. Om te zeggen dat ik een professional ben, vind ik verregaand. Maar om te zeggen dat ik moet onderdoen voor de gemiddelde website ontwerper, zou ik zeker ook niet zeggen. Mijn ouders en vriendin zeggen de laatste tijd ook altijd dat ik véél te weinig vraag in verhouding met de uren die ik in een website steek.
Mijn eigen uren bij houden doe ik niet, omdat ik het moeilijk vind om als 'amateur' een uurloon te vragen. Totaal prijzen zet ik meestal op een project, en deze zijn dan echt laag, in verhouding met wat mensen voor eenzelfde site zouden betalen indien die van een echte design-firma kwam.

Een goede vraag van Pepijn dus, omtrent het vragen van een vergoeding voor een doorsnee betere website.

Mvg,
Jens

Edit:
Ohja, wat ik ook nog zou willen weten, om echt een uurloon te vragen moet je toch een zekere kennis hebben van frameworks enzo. Welke frameworks worden hier aangeraden als een absolute must in je kennis? Kan je dan ook wat uitleg geven bij elk van de frameworks?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jens V
 
Pepijn de vos

pepijn de vos

15/03/2009 16:18:00
Quote Anchor link
@SanThe
Als jij een website bouwer met mijn leeftijd kent die wel weet wat hij kan vragen zal ik dat beslist doen, maar aan een offerte van een echte professional of en amateur die voor €20 zijn frames een ander kleurtje geeft heb ik niet zo veel.

@Jens
Welkom in dit topic, ik heb er geen enkel probleem mee als jij hier ook post, onze vraag en kennis is idd globaal gelijk.
Wat vraag jij nu ongeveer? het meeste dat ik tot nu toe voor een project heb gekregen is €500, maar dat was een hele webshop plugin waar ik maanden aan heb gewerkt.( http://www.happyfamilylife.com/producten/ )
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

15/03/2009 16:25:00
Quote Anchor link
Mag ik vragen waarom je daar niks aan hebt ?

Er staan voor jou genoeg informatie op zo'n offerte...

Nu wil ik niet zeggen dat dit alles is want iedereen wil zich op een manier anders zijn dan de ander maar toch...
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

15/03/2009 16:29:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 15.03.2009 15:24:
Vraag zelf eens offertes aan bij diverse websitebouwers en je krijgt een inzicht. Offertes zijn, als het goed is, gratis.


Hmm klinkt interesant, heb je misschien meer informatie erover Santhe?
 
Jens V

Jens V

15/03/2009 16:32:00
Quote Anchor link
Voor een community site zoals voor een studentenclub heb ik geloof ik rond de €250 gevraagd, en dan ook nog tegen de €50 in natura (dikke fles champagne op een fuif, gratis inkom en van die dingen...) Dus in feite meer als €300 zal het zeker niet geweest zijn. Van die bedragen dus :)

Mag ik eens aan de rest hier in de community vragen wat jullie zoal voor een website vragen? Geef dan ook een klein voorbeeldje ofzo:)

Jens
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

15/03/2009 17:12:00
Quote Anchor link
De prijs bepaal je in principe zelf als je voor jezelf werkt. Het heeft er natuurlijk ook mee te maken hoeveel kennis en ervaring je hebt in het vak en welke factoren er zijn. Als jij bij wijze van 100km moet reizen om bij een klant op bezoek te gaan dan reken je dat natuurlijk ook door.

Ik vraag zelf €20 excl. BTW of op projectbasis. En als je op uurbasis werkt is het wel verstandig om je uren bij te houden het voordeel hier van is dat je naar de klant kan verantwoorden wat je hebt gedaan en je weet voor de volgende keer hoe lang je ongeveer met een bepaald onderdeel bezig bent.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.