watermerken van images

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Karizma Yusuf

Karizma Yusuf

27/09/2010 21:58:11
Quote Anchor link
ben al meer dan een week bezig met dit upload systeem van mij.. hij is al voor groten deels klaar alleen wil ik mijn afbeeldingen nu ook watermerken.

wanneer ik het watermerk met afbeelding hieronder dan krijg ik korrelige witte brokken om me afbeelding heen.
en als ik png8 bits gebruik is er ook niet echt veel verandering aan.
Afbeelding

dan heb ik het geprobeert onderstaande afbeelding het vel groene BG transparant te maken
Afbeelding

door de volgende code

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$color
= hexdec("00ff00");
imagecolortransparent($this->_watermark, $color);
?>


maar dat werkte niet zo goed voormij.

heeft iemand suggesties??
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 21:57:59
 

27/09/2010 22:07:48
Quote Anchor link
Hoe deed je de afbeelding kopiëren toen je dat watermerk probeerde toe te voegen?
Verder zou je ook naar imagemagick kunnen kijken, die levert vaak betere resultaten: book.imagick.
 
Karizma Yusuf

Karizma Yusuf

27/09/2010 22:20:53
Quote Anchor link
bedankt voor je snelle reactie

iMagick ziet er wel veel belovend alleen ik zie dat je imageMagick moet installeren ofsow.. ik zou graag extensies willen vermijden voor php. als er echt geen andere oplossing is zal ik ernaar kijken.

dit is nog myn code voor watermerken
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php

        $this
->_watermark = imagecreatefrompng(dirname(__FILE__)."/logo.png");  
    //$color = hexdec("ffffff");
    //imagecolortransparent($this->_watermark, $color);  

    $this->_watermark_width = imagesx($this->_watermark);  
    $this->_watermark_height = imagesy($this->_watermark);  
    $this->_image = imagecreatetruecolor($this->_watermark_width,
                                             $this->_watermark_height);  
    $this->_image = imagecreatefromjpeg($this->_remote_file);
    $this->_size = getimagesize($this->_remote_file);  
    $this->_dest_x = $this->_size[0] - $this->_watermark_width - 5;  
    $this->_dest_y = $this->_size[1] - $this->_watermark_height - 5;  
    imagecopymerge($this->_image, $this->_watermark, $this->_dest_x,
                       $this->_dest_y, 0, 0, $this->_watermark_width,
                       $this->_watermark_height, 100);          
    imagejpeg($this->_image, $this->_remote_file, 100);
          
    imagedestroy($this->_image);  
    imagedestroy($this->_watermark);

?>
Gewijzigd op 27/09/2010 22:22:37 door Karizma Yusuf
 

27/09/2010 22:38:02
Quote Anchor link
Yusuf Azer op 27/09/2010 22:20:53:
bedankt voor je snelle reactie

iMagick ziet er wel veel belovend alleen ik zie dat je imageMagick moet installeren ofsow.. ik zou graag extensies willen vermijden voor php. als er echt geen andere oplossing is zal ik ernaar kijken.

dit is nog myn code voor watermerken


Deze onzin lees ik niet.
 
Karizma Yusuf

Karizma Yusuf

27/09/2010 22:52:48
Quote Anchor link
Karl Karl op 27/09/2010 22:38:02:
Yusuf Azer op 27/09/2010 22:20:53:
bedankt voor je snelle reactie

iMagick ziet er wel veel belovend alleen ik zie dat je imageMagick moet installeren ofsow.. ik zou graag extensies willen vermijden voor php. als er echt geen andere oplossing is zal ik ernaar kijken.

dit is nog myn code voor watermerken


Deze onzin lees ik niet.


waarom is het onzin om te begrijpen dat ik extensies wil vermijden.. het wordt een cms systeem die ik ga gebruiken voor klanten. en niet elke host is even vrij met zulke dingen, dus problemen met installeren wil ik dan ook later voorkomen. als je niets nuttigs te zeggen heb. spam dan niet in mijn topic :/
 

27/09/2010 22:58:25
Quote Anchor link
Yusuf Azer op 27/09/2010 22:52:48:
Karl Karl op 27/09/2010 22:38:02:
Yusuf Azer op 27/09/2010 22:20:53:
bedankt voor je snelle reactie

iMagick ziet er wel veel belovend alleen ik zie dat je imageMagick moet installeren ofsow.. ik zou graag extensies willen vermijden voor php. als er echt geen andere oplossing is zal ik ernaar kijken.

dit is nog myn code voor watermerken


Deze onzin lees ik niet.


waarom is het onzin om te begrijpen dat ik extensies wil vermijden.. het wordt een cms systeem die ik ga gebruiken voor klanten. en niet elke host is even vrij met zulke dingen, dus problemen met installeren wil ik dan ook later voorkomen. als je niets nuttigs te zeggen heb. spam dan niet in mijn topic :/

Standaardnederlands.
 
Karizma Yusuf

Karizma Yusuf

27/09/2010 23:13:22
Quote Anchor link
kerel corrigeer je eigen nederlands en niet de mijne en houd zulke opmerkingen voor je zelf.
 

27/09/2010 23:15:26
Quote Anchor link
Yusuf Azer op 27/09/2010 23:13:22:
kerel corrigeer je eigen nederlands en niet de mijne en houd zulke opmerkingen voor je zelf.


Ik corrigeer jou Nederlands niet, want ik ga het niet eens lezen. Ga maar zelf eerst eens gewoon Standaardnederlands schrijven. Die onzin als myn doen we al lang niet meer aan. Verder wijst ofsow er ook op dat je je niet echt verdiept hebt in het probleem.
 
Karizma Yusuf

Karizma Yusuf

27/09/2010 23:24:52
Quote Anchor link
in godsnaam reageer dan gewoon niet als je het niet gaat lezen, want als een beschaafde mens leven lukt jou gewoon zo te zien niet. EN ik zit hier niet op school dus je hoeft geen leraar uit te hangen in Nederlandse taalkunde. EN nee ik heb me niet verder erin verdiept en dat staat duidelijk in mijn reactie.

[qoute]
als er echt geen andere oplossing is zal ik ernaar kijken.
[/qoute]

EN nog bedankt voor het onder spammen van mijn topic
Gewijzigd op 27/09/2010 23:26:03 door Karizma Yusuf
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/09/2010 23:58:29
Quote Anchor link
Karl Karl op 27/09/2010 23:15:26:
Ik corrigeer jou Nederlands niet, want ik ga het niet eens lezen.


Het is: ik corrigeer jouw Nederlands niet ...
 
Don Gargonzola

Don Gargonzola

28/09/2010 11:27:02
Quote Anchor link
Sinds wannnnneeeeerrrr is ditttt eenn Neddderlandse spellingen forum?

get the point?

Ik zie geen aanleiding om bot te reageren :D
En ik kan begrijpen dat hij liever geen extensies wil?

het is niet alsof hij breeZah TaAl gebruikt ofzo ..
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/09/2010 14:31:32
Quote Anchor link
Kijk es naar de uploadclass van verot.net, mss hebbie er wat aan ;-)
Je kan er ook watermerken mee toevoegen aan images enzow...
Gewijzigd op 28/09/2010 14:31:53 door - Ariën -
 
Justin S

Justin S

28/09/2010 14:39:38
Quote Anchor link
Yusuf Azer op 27/09/2010 23:24:52:
in godsnaam reageer dan gewoon niet als je het niet gaat lezen, want als een beschaafde mens leven lukt jou gewoon zo te zien niet. EN ik zit hier niet op school dus je hoeft geen leraar uit te hangen in Nederlandse taalkunde. EN nee ik heb me niet verder erin verdiept en dat staat duidelijk in mijn reactie.
...


Yusuf, het is geen school inderdaad, echter wordt er wel verwacht dat er op dit forum normaal Nederlands wordt geschreven om de kwaliteit van het forum te waarborgen. Karl Karl reageert wellicht wat explosief maar heeft wel degelijk gelijk.
Interpunctie en ABN is iets waar waarde aan wordt gehecht. Ook is het in je werk later, maar ook nu belangrijk om de Nederlandse taal te beheersen in schrift.

Karl Karl geeft wel een correcte module waar je naar kan kijken en het installeren van deze module is minder werk dan dat je waarschijnlijk verwacht. Sowieso, als er een oplossing wordt aangedragen is het wel de bedoeling dat je deze in acht neemt en niet direct deze afwijst omdat je hier een plugin voor moet installeren.
 
Karizma Yusuf

Karizma Yusuf

28/09/2010 16:37:47
Quote Anchor link
@Aar Bedankt voor het link zal er naar kijken.

@Justin Ik begrijp je.

Maar heb me probleem al opgelost, in plaats van een afbeelding gebruik ik nu gewoon simpel een tekst en het werkt veel beter als een image.

Ik ga kijken of ik mijn logo kan na bootsen met php, misschien overweeg ik wel een tutorial te maken als het me lukt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.