Webservices map toevoegen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Herman Buurlage

Herman Buurlage

07/12/2008 08:45:00
Quote Anchor link
Hallo,
Ik probeer service webservice te gebruiken maar het lukt me niet om auto maps van google in te bouwen, ik heb van het bedrijf deze code gebruiken.

Parameters
postcode The postcode to show
format Imageformat, PNG (default) or JPG
width Width in pixels, domain [50 - 800]
height Height in pixels, domain [50 - 800]
zoom Scale in meters per pixel, miminum value is 1.0
Returns
image A JPG or PNG formatted image. (Binary)

Wie weet hoe ik dit kan gebruiken in een script zodat er via invoeren postcode automatisch een map met straat te voorschijn komt zoals google maps.
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 23:47:41
 
Eddy E

Eddy E

07/12/2008 09:32:00
Quote Anchor link
Even kijken naar de Google Maps API en daarbij de handleiding lezen?
 
Herman Buurlage

Herman Buurlage

08/12/2008 18:56:00
Quote Anchor link
Is er een een standaard php script?
 
Yorick17

yorick17

08/12/2008 19:58:00
Quote Anchor link
Ik had dit probleem ook en het is nu opgelost. Het antwoord is dat je inderdaad zoals Eddy zegt de je je in API code van Google Maps moet gaan verdiepen. Vervolgens kun je php laten communiceren met de javascript van Google Maps.
 
Herman Buurlage

Herman Buurlage

08/12/2008 20:39:00
Quote Anchor link
Returns a map in PNG or JPG format centered on the latlon coordinate. The extra_latlon parameter can be used to specify additional locations, the map is not centered or zoomed to automatically enclose these locations.
Parameters
center_lat The latitude component of the coordinate.
center_lon The longitude component of the coordinate.
extra_latlon Additional Coordinates, an Patterns::{Type}Array of type LatLonCoordinates
format Imageformat, PNG (default) or JPG
width Width in pixels, domain [50 - 800]
height Height in pixels, domain [50 - 800]
zoom Scale in meters per pixel, domain [1.5 - 750]
Returns
image A JPG or PNG formatted image. (Binary)

Ik krijg dit van het bedrijf (webservices) Hiermee zou ik via de postcode de google map terug krijgen.

Ik zou alleen niet weten hoe ik dit moet gebruiken.

Hopelijk hebben jullie zo meer informatie en kunnen jullie mij verder helpen met mijn probleem.
 
Herman Buurlage

Herman Buurlage

28/12/2008 19:37:00
Quote Anchor link
Geachte mensen,

Ik heb een script gevonden waarmee ik google maps kan opvragen,

Maar hoe kan ik nou de coordinaten automatisch in brengen.

Ik maak gebruik van webservice.nl maar weet niet hoe ik de juiste coordinaten naar voren kan brengen.

DIT IS HET SCRIPT VAN GOOGLEMAPS:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"/>
<title>Google Maps JavaScript API Example</title>
<script src="http://maps.google.com/maps?file=api&amp;v=2&amp;key=ABQIAAAAZ-qkWDdQEylXml6abIl5gxQVTMBy_9sB0OSUSNxLT3yNd0kLrhRybmeVc-cFbV_GsLpiKjBPuIWONw"
type="text/javascript"></script>
<script type="text/javascript">
//<![CDATA[
function load() {
if (GBrowserIsCompatible()) {
var map = new GMap2(document.getElementById("map"));
map.setCenter(new GLatLng(37.4419, -122.1419), 15);
}
}
//]]>
</script>
</head>
<body onload="load()" onunload="GUnload()">
<div id="map" style="width:200px;height:200px"></div>
</body>
</html>
 
Ed

Ed

28/12/2008 19:48:00
Quote Anchor link
Kwestie van de googlemaps API lezen.

Wat webservice biedt is niks extra's hun hebben een betaalde versie van de zelfde api die jij vrij mag gebruiken, zoalng het voor jezelf is en vrij op internet.
 
Herman Buurlage

Herman Buurlage

28/12/2008 20:34:00
Quote Anchor link
Het is alleen voor iemand die het commercieel gebruikt, mag dat ook?
 
Herman Buurlage

Herman Buurlage

28/12/2008 20:37:00
Quote Anchor link
En is het mogelijk om door middel van postcode of adres de google map er automatisch bij vinden ? (Als dit niet mogelijk is moet ik het op een andere manier zoeken).
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

28/12/2008 20:47:00
Quote Anchor link
Herman, pak gewoon de handleiding erbij man, er staan zelfs nog werkende voorbeelden naast.

En of je het wel of niet mag gebruiken, recht uit de handleiding,

Quote:
As long as your site is generally accessible to consumers without charge, you may use the Google Maps API. For example, if your website is supported by advertising, it likely falls within the Google Maps API Terms of Service. If you charge people to place information on your map (e.g. to list their homes for sale), but you display this information using the Google Maps API on a free part of your site, you'll also meet the Google Maps API Terms of Service.

However, not all commercial uses are allowed. If your site meets any of the following criteria you must use Google Maps API Premier:

* Your site is only available to paying customers
* Your site is only accessible within your company or on your intranet

Remember, Google reserves the right to suspend or terminate your use of the Google Maps API at any time, so please ensure that you read the Terms of Service carefully.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Kapteijn
 
Herman Buurlage

Herman Buurlage

30/12/2008 19:43:00
Quote Anchor link
Hallo,

Bedankt voor alle reacties.

Ik ben op dit moment zover dat ik het juiste example script hebt gevonden maar op dit moment lukt het me niet om een map naar voren te toveren, ik gebruik het volgende script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml">
  <head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8"/>
    <title>Google Maps API Example: Simple Geocoding</title>
    <script src="http://maps.google.com/maps?file=api&amp;v=2.x&amp;key=ABQIAAAAzr2EBOXUKnm_jVnk0OJI7xSosDVG8KKPE1-m51RBrvYughuyMxQ-i1QfUnH94QxWIa6N4U6MouMmBA" type="text/javascript"></script>
    <script type="text/javascript">

    var map = null;
    var geocoder = null;

    function initialize() {
      if (GBrowserIsCompatible()) {
        map = new GMap2(document.getElementById("map_canvas"));
        map.setCenter(new GLatLng(37.4419, -122.1419), 13);
        geocoder = new GClientGeocoder();
      }
    }

    function showAddress(address) {
      if (geocoder) {
        geocoder.getLatLng(
          address,
          function(point) {
            if (!point) {
              alert(address + " not found");
            } else {
              map.setCenter(point, 13);
              var marker = new GMarker(point);
              map.addOverlay(marker);
              marker.openInfoWindowHtml(address);
            }
          }
        );
      }
    }
    </script>
  </head>

  <body onload="initialize()" onunload="GUnload()">
    <form action="#" onsubmit="showAddress(this.address.value); return false">
      <p>
        <input type="text" size="60" name="address" value="1600 Amphitheatre Pky, Mountain View, CA" />
        <input type="submit" value="Go!" />
      </p>
      <div id="map_canvas" style="width: 500px; height: 300px"></div>
    </form>
  </body>
</html>


Hierbij verander ik
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<script src="http://maps.google.com/maps?file=api&amp;v=2.x&amp;key=ABQIAAAAzr2EBOXUKnm_jVnk0OJI7xSosDVG8KKPE1-m51RBrvYughuyMxQ-i1QfUnH94QxWIa6N4U6MouMmBA" type="text/javascript"></script>
in mijn eigen google maps sleutel maar ik krijg geen map te zien. Het voorbeeld werkt wel op de site waar het voorbeeld staat. (met de sleutel van dat andere persoon)

Wie kan mijn verder helpen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Herman Buurlage
 
Ed

Ed

30/12/2008 21:36:00
Quote Anchor link
Script werkt prima hoor. Misschien javascript uitgeschakeld ? Of een kopieer fout in je key ?

Probeer trouwens ook code tussen




Dan is het leesbaar, en spring je code ook in, dat leest beter, en is makkelijker trouble shooten, zie hier onder:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
function showAddress(address) {
    if (geocoder) {
        geocoder.getLatLng(
            address,
            function(point) {
                if (!point) {
                    alert(address + " not found");
                } else {
                    map.setCenter(point, 13);
                    var marker = new GMarker(point);
                    map.addOverlay(marker);
                    marker.openInfoWindowHtml(address);
                }
            }
        );
    }
}
 
Herman Buurlage

Herman Buurlage

03/01/2009 20:58:00
Quote Anchor link
Bedankt,

Als ik nu de POST wil ingeven via GET hoe kan ik dat aanpassen in dit script zodat de GET word toegevoegd via de GET functie?
 
Yorick17

yorick17

03/01/2009 21:00:00
Quote Anchor link
Herman schreef op 03.01.2009 20:58:
Als ik nu de POST wil ingeven via GET hoe kan ik dat aanpassen in dit script zodat de GET word toegevoegd via de GET functie?


Dit moet je echt nog even wat duidelijker uitleggen.
 
Herman Buurlage

Herman Buurlage

03/01/2009 21:16:00
Quote Anchor link
Via dit sript kan ik een postcode invoeren in de google maps, dit werkt met formulieren en dus met POST, ik wil graag dat het adres word doorgegeven met de get functie omdat ik alle andere gegevens met een link en GET door stuur naar de volgende pagina.

Ik wil dus via de GET functie de gegevens door zenden naar de volgende pagina ipv met de POST functie ofwel het formulier.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Ik wil dus graag weten hoe ik de gegevens in PHP in dit geval Postcode goed door kan geven naar het javascript om er voor te zorgen dat de juiste map naar voren komt.
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

03/01/2009 22:41:00
Quote Anchor link
http://w3schools.com/php/php_post.asp
Moet je daarvan even het stukje van REQUEST lezen. Volgens mij is dat wat jij zoekt ;]

of heb ik het verkeert begrepen :p
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Vincent Huisman
 
Ed

Ed

03/01/2009 23:26:00
Quote Anchor link
In plaats van $_POST de $_GET gebruiken, en dan geen form gebruiken, meer het script aanroepen als script.php?variabele1=waarde1&variable1=waarde2
 
Herman Buurlage

Herman Buurlage

04/01/2009 14:57:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<script type="text/javascript">

var map = null;
var geocoder = null;

function initialize() {
if (GBrowserIsCompatible()) {
map = new GMap2(document.getElementById("map_canvas"));
map.setCenter(new GLatLng(37.4419, -122.1419), 13);
geocoder = new GClientGeocoder();
}
}

function showAddress(address) {
if (geocoder) {
geocoder.getLatLng(
address,
function(point) {
if (!point) {
alert(address + " not found");
} else {
map.setCenter(point, 13);
var marker = new GMarker(point);
map.addOverlay(marker);
marker.openInfoWindowHtml(address);
}
}
);
}
}
</script>


Hoe kan ik de variabele address nu een waarde geven?

Ik heb een $postcode in php is er een manier omdeze mee te geven aan (address) ?

Alvast bedankt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Herman Buurlage
 
Yorick17

yorick17

04/01/2009 15:13:00
Quote Anchor link
Beste Herman post niet dubbel (bumpen) en zet je code tussen []. Is je probleem nu opgelost?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door yorick17
 
Herman Buurlage

Herman Buurlage

04/01/2009 15:16:00
Quote Anchor link
Ik had niet het idee dat ik bumb,

Ik wil namelijk nu proberen rechtsstreeks in het script de Variabele plaatsen.

Zodat ik niet meer hoef te posten of met get de waarde toevoegen.

En nee mijn probleem is nog niet opgelost.
 
Yorick17

yorick17

04/01/2009 15:19:00
Quote Anchor link
Ja kan en dan haal je de gegevens uit de database of zo..

En zet even een bril op zeg, dan zie je zelf ook de je 2 keer hebt gebumpt.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.