Website door extern bedrijf laten maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Matthias van Turennout

Matthias van Turennout

09/10/2012 15:50:13
Quote Anchor link
Beste,

De volgende website hebben wij door een extern bedrijf laten maken en daar hoor ik graag jullie kritische kenner reactie op:

Site

Morgen heb ik een gesprek over deze site en hiervoor wil ik graag jullie input hebben!

Ik ben benieuwd!
Gewijzigd op 15/10/2012 21:05:53 door B a s
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 07:56:54
 
- Mark -

- Mark -

09/10/2012 16:18:53
Quote Anchor link
Persoonlijk vind ik hem veels te druk. De tekst dwarrelt je gewoon voor de ogen, je weet gewoon niet waar je moet beginnen te kijken.

Tevens vind ik het design eigenijk nietszeggend. Je ziet in het eerste oogopslag niet waarover en waarvoor de website is. En echt fris oogt de website ook niet, het ziet er een beetje uit alsof hij in het jaar 2000 is gemaakt.

PS, Ik zou de drupal favicon er nog even uithalen.
 
Mik PHP

Mik PHP

09/10/2012 16:21:43
Quote Anchor link
Ziet er netjes uit!

Qua design zou ik wel iets meer kijken naar het uitlijnen van teksten, buttons en content velden. Ook zou ik de tekst in je buttons iets meer ruimte geven. De home knop links in het menu vind ik een rare positie hebben (boven het menu). En als ik op een knop klik op de pagina "onderzoek en advies" en ik haal mijn muis van de knop af, komen er allemaal witte strepen in te staan (dit gebeurt alleen in firefox bij mij). Ook zou ik op de "opslaan-knop" voor de nieuwsbrief onderaan de pagina, ook even een pointer als cursor instellen wanneer je er overheen gaat.

Ook zou ik de ronde hoeken van je content velden iets schoner maken. Vind ze erg hoekig!

Verder vind ik dat hij erg overzichtelijk en gebruiksvriendelijk is.

Toevoeging op 09/10/2012 16:22:49:

- Mark - op 09/10/2012 16:18:53:
Persoonlijk vind ik hem veels te druk. De tekst dwarrelt je gewoon voor de ogen, je weet gewoon niet waar je moet beginnen te kijken.

Tevens vind ik het design eigenijk nietszeggend. Je ziet in het eerste oogopslag niet waarover en waarvoor de website is. En echt fris oogt de website ook niet, het ziet er een beetje uit alsof hij in het jaar 2000 is gemaakt.

PS, Ik zou de drupal favicon er nog even uithalen.


Ik moet zeggen dat ik het eens ben over dat het lijkt of de website in 2000 gemaakt is. Maar voor zoals hij nu is heb je mijn feedback hierboven.
Gewijzigd op 09/10/2012 16:23:45 door Mik PHP
 
TJVB tvb

TJVB tvb

09/10/2012 16:36:33
Quote Anchor link
Mijn 1e vraag is:
Wat was jou input? Welke eisen en wensen heb je genoemd?
 
Matthias van Turennout

Matthias van Turennout

09/10/2012 16:42:17
Quote Anchor link
Eisen en wensen waren vooral:
- Een vernieuwende website die weer even door kan
- Helder overzicht van de opleidingen
- Goed vindbaar
 
Mik PHP

Mik PHP

09/10/2012 16:45:49
Quote Anchor link
Het is een leuke eerste opzet. Maar als je de kans krijgt je design te verbeteren, kijk voor inspiratie is op webcreme. Hier vind je de nieuwste trends. of dribbble is ook erg goed.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/10/2012 16:48:12
Quote Anchor link
Wat betreft het "vernieuwend" aspect... het ziet er grafische oké uit, alhoewel ik het design niet zou willen bestempelen als "vernieuwend". En zoals al eerder gezegd is het vrij druk... veel tekst.

Wat betreft de vindbaarheid mis iK in ieder geval de meta description en keywords tags (wellicht kun je die zelf instellen via Drupal).
 
Reshad F

Reshad F

09/10/2012 17:14:55
Quote Anchor link
@ozzie de meta tags zijn niet meer zo belangrijk als vroeger, tegenwoordig kijkt google meer naar de inhoud van de tekst, heading tags etc etc.. symantiek van je website is daardoor heel erg belangrijk geworden. Natuurlijk zijn er zoekmachines die er nog wel heel specifiek naar kijken.
 
Wouter J

Wouter J

09/10/2012 17:38:58
Quote Anchor link
Quote:
Wat betreft de vindbaarheid mis iK in ieder geval de meta description en keywords tags (wellicht kun je die zelf instellen via Drupal).

Beide tags horen in een hedendaagse SEO website niet meer thuis. De keywords wordt door niemand meer gebruikt en de description is vervangen door de geweldige MicroFormat of MicroData.

Matthias:
Het ziet niet uit als een nieuwe website's. Dit soort net iets te overdone effecten kom je vaak tegen bij designs in Web 2.0, wat werd gebruikt in 2008-2010. Tegenwoordig houden we er niet meer zo van. Met het woordje 'er' in de vorige zin bedoel ik: de veel te ronden hoeken; vele gradients naar totaal andere kleuren (tegenwoordig houden we meer van een paar gradients van bijv. donker rood naar iets lichter rood); kleuren die elkaar overlappen en niet echt bij elkaar horen (het groen>wit gradient die overlapt wordt door de blauwe tekst van een kop).

Ook vind ik het zelf veel te druk. Je moet het oog van de bezoeker trekken naar 1 plek, de plek die het belangrijkst is. Al het andere moet bij informatie zijn. Mijn oog wordt momenteel nergens naar getrokken, alles is ongeveer dezelfde tekst grootte en niks springt eruit door kleur, dikheid, cursief oid.

Het 'speciale' lettertype wordt gedaan met een oude techniek, cufon, vraag de externe partij eens te verdiepen in nieuwe technieken zoals Media Queries. Die worden ondersteund door alle browsers, ook oude browsers, en zijn veel beter.

Ook zou ik hem vragen de favicon aan te passen, dat is nog de standaard van Drupal wat heel onprofessioneel lijkt. Als ik echt heel eerlijk ben vind ik de hele site onprofessioneel lijken en zou ik bijna opzoek gaan naar een goed designbureau.

Ook kan je pagina veel sneller laden, je moet proberen zo min mogelijk op te vragen. Elke regel in devolgende code vraagt 1 bestand op, wat dus in het totaal op 10 (!) bestanden komt (en dat alleen voor de stijlen):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<link type="text/css" rel="stylesheet" media="all" href="/sites/default/files/ctools/css/6cf9b057d7b95c9c496fca6df962c3b7.css?2" />
<link type="text/css" rel="stylesheet" media="all" href="/sites/default/files/ctools/css/424e997c772471a15bef9c70ce408f79.css?2" />
<link type="text/css" rel="stylesheet" media="all" href="/sites/default/files/ctools/css/af14306f38e6d97f650020aa2d7b3121.css?2" />
<link type="text/css" rel="stylesheet" media="all" href="/sites/default/files/ctools/css/9d792210909021382ff12c6fcbd54069.css?2" />
<!--[if gte IE 8]><!-->
<link type="text/css" rel="stylesheet" media="all" href="/sites/default/files/css/css_ac055663843617aa8a9a3e48ca331833.css" />
<link type="text/css" rel="stylesheet" media="all" href="/sites/default/files/css/css_ac055663843617aa8a9a3e48ca331833.emimage.css" />
<!--<![endif]-->
<!--[if lt IE 8]>
<link type="text/css" rel="stylesheet" media="all" href="/sites/default/files/css/css_ac055663843617aa8a9a3e48ca331833.orig.css" />
<![endif]-->
<link type="text/css" rel="stylesheet" media="print" href="/sites/default/files/css/css_ea0e068691b901b24f7a9be18a3616a1.css" />
<!--[if IE]>
<link type="text/css" rel="stylesheet" media="all" href="/sites/all/themes/adr/css/ie.css?T" />
<![endif]-->
<!--[if lte IE 6]>
<link type="text/css" rel="stylesheet" media="all" href="/sites/all/themes/adr/css/ie6.css?T" />
<![endif]-->

Dit kan makkelijk dit worden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<link type="text/css" rel="stylesheet" media="all" href="/sites/default/files/ctools/css/6cf9b057d7b95c9c496fca6df962c3b7.css?2" />


De regels erna krijgen dit, ook hier geldt elke regel 1 bestand ophalen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  <script type="text/javascript" src="/misc/jquery.js?2"></script>
<script type="text/javascript" src="/misc/drupal.js?2"></script>
<script type="text/javascript" src="/sites/default/files/languages/nl_b5c889704d0e154fe961e155c5df575e.js?2"></script>
<script type="text/javascript" src="/sites/all/modules/lightbox2/js/lightbox.js?2"></script>
<script type="text/javascript" src="/sites/all/modules/panels/js/panels.js?2"></script>
<script type="text/javascript" src="/sites/all/modules/views_slideshow/js/jquery.cycle.all.min.js?2"></script>
<script type="text/javascript" src="/sites/all/modules/views_slideshow/contrib/views_slideshow_singleframe/views_slideshow.js?2"></script>
<script type="text/javascript" src="/sites/all/modules/cufon/js/cufon-yui.js?2"></script>
<script type="text/javascript" src="/sites/all/modules/ctools/js/collapsible-div.js?2"></script>
<script type="text/javascript" src="/sites/all/modules/views/js/base.js?2"></script>
<script type="text/javascript" src="/sites/all/modules/views/js/ajax_view.js?2"></script>
<script type="text/javascript" src="/sites/all/libraries/cufon-fonts/Charis_SIL_700.font.js?2"></script>
<script type="text/javascript" src="/sites/all/themes/adr/js/clickablerows.js?2"></script>

Ook dit kan makkelijk naar 2 of 3 regels veranderd worden.

Vindbaarheid: Heb ik zo mijn twijfels over, maar haal je site maar eens door http://woorank.com/ en http://nibbler.silktide.com/ en geef de rapporten aan hem, er zullen veel nuttige tips in staan.
Gewijzigd op 09/10/2012 17:42:48 door Wouter J
 
Flip --

Flip --

09/10/2012 17:48:49
Quote Anchor link
maak die knoppen in die vakjes ook blauw.
het teveel kleur afwisselen maakt het erg druk.

ook vind ik het contrast erg hoog.

probeer in plaats van die vakjes een spierwitte achterground te geven, gedeeltelijk transparant te maken zodat de achtergrond (die overgaat van licht groen links, naar licht blauw rechts) er in terug komt.

Verder zou ik ook door middel van stijl aangegeven hoe de vakjes gegroepeerd zijn. De opleidings vakjes zou ik dan ook een iets andere stijl geven. Nu lijken ze teveel op het 'over ADR'-vak, het mediatorvak en het nieuwsvak.
Als de opleidingen je belangrijkste is (het belangrijkste dat je aanbied) geef deze dan in de layout meer nadruk dan algemene informatie over ADR of algemeen nieuws.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

09/10/2012 18:09:04
Quote Anchor link
Als de site nieuw is, waarom staat er dan onderaan de pagina:
"Copyright 2010 | Amsterdams ADR instituut"

Verder sluit ik me aan bij bovenstaande opmerkingen.
 
Remco nvt

Remco nvt

09/10/2012 18:44:27
 
Wouter J

Wouter J

09/10/2012 20:22:26
Quote Anchor link
Remco:

Zijn alle Meta tags nutteloos?
Natuurlijk zijn er wel wat handige om er 2 op te noemen:
- Canonical;
- Geo location.
Deze zijn redelijk modern en erg handig om te gebruiken. Ik had het hier over de description en keywords meta tags, aangezien Ozzie het daar over had.

Title element is geen meta tag
2 van je 3 websites plaatsen de title element onder het rijtje meta tags, dit is totaal iets anders. Het title element is 1 van de belangrijkste elementen in SEO

Feiten
Aangezien ik blijkbaar niet geloofwaardig over kom hier het officiële bericht van Google dat ze geen attentie meer geven aan de keywords meta tag (komt uit 2009):
Quote:
Google doesn't use the "keywords" meta tag in our web search ranking.
(bron)


Yahoo! heeft aangegeven het nog wel te gebruiken maar dan als laatste redmiddel en als laagste ranking:
Quote:
What changed with Yahoo’s ranking algorithms is that while we still index the meta keyword tag, the ranking importance given to meta keyword tags receives the lowest ranking signal in our system.

(...) Therefore, keyword stuffing in the keyword tag will not help a page’s recall or ranking, it will actually have less effect than introducing those same words in the body of the document, or any other section.

However, when no other ranking signal is present, unique words that only appear in the meta keyword tag section of documents can still be used to recall these documents.
(bron)


Microdata
2 van je 3 artikels komen uit oude artikelen. Hierdoor bevatten ze misschien verouderde gegevens, in dit geval is dat ook zo.

Sinds 2011 hebben Google, Bing, Janex en Yahoo samengewerkt bij het maken van deze website. Daarin geven ze een uitleg van de nieuwste technologie op SEO gebied: Microdata of in oude HTML versies Microformat.
Dit zorgt voor de rating die je bij sommige recencies ziet, afbeeldingen in de zoekresultaten en datums bij je zoekresultaat. Ook de tekst die je ziet wordt afgeleid van deze microdata. Zie als voorbeeld zoekresultaten van HTML5rocks
 
Matthias van Turennout

Matthias van Turennout

10/10/2012 09:13:00
Quote Anchor link
Hartstikke bedankt voor al jullie reacties.
Zou iemand misschien nog tips hebben om simpel het design een stuk beter te maken? is dat mogelijk?

Gradients eruit? ronde hoeken eruit?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/10/2012 09:34:00
Quote Anchor link
@Wouter: maar baadt het niet dan schaadt het niet toch? Google doet er misschien niks mee, maar er zijn meer zoekmachines dan alleen Google.

Dus de vraag is... waarom zou je het er niet gewoon in zetten? Kan het op de een of andere manier kwaad?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.