Website omzetten of apart scritp gebruiken?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan Graneker

Jan Graneker

19/04/2017 12:23:22
Quote Anchor link
Goedemiddag PHP-ers,

Ik heb momenteel een website bestaande uit HTML/CSS (responsive). Deze bestaat uit 5 pagina's + een offerte systeempje die een PDF met informatie mailt via PHPMailer. Nu wil ik hier graag voor de SEO een blog bij maken.

Wat adviseren jullie mij om te doen?

- Wordpress gebruiken en dan alles omzetten en inbouwen?
- Standalone blogsoftware?
- Pagina's includen met datum, tekst en een foto?

Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:29:24
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/04/2017 12:33:47
Quote Anchor link
Is je huidige site in een standaard CMS gebouwd? Dan lijkt het mij sneller om daar een nieuws/blog module voor te zoeken of te ontwikkelen.
 
Jan Graneker

Jan Graneker

19/04/2017 12:40:33
Quote Anchor link
Goedemiddag Ariën,

Nee, dit is gewoon plain html/css/php vandaar mijn vraag.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/04/2017 13:06:58
Quote Anchor link
Het ligt er aan hoeveel werk je wilt verzetten. Het kosten/baten verhaal is een mooi punt om naar te kijken:

Met Wordpress kan je de huidige layout prima in een eigen template overzetten. Maar als je het simpel houdt blijf je wel twee verschillende templates behouden voor zowel je eigen site als de blog. Een voordeel: Het is snel opgezet, mits je de basis kent van het template-systeem van Wordpress.

Maar misschien is je CMS die je gebruikt (ik neem aan dat je site wel iets van serverside dynamiek heeft) wel makkelijk om te buigen om er een blogmodule bij te bouwen.
Gewijzigd op 19/04/2017 13:08:01 door - Ariën -
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

19/04/2017 13:10:20
Quote Anchor link
Het hangt er ook vanaf hoe vaak je wilt gaan bloggen. Is dat minstens 1 keer per week, dan heb je binnen 2 maanden meer blogpagina's dan contentpagina's. In dat geval zou ik het geheel overzetten naar WordPress. Mét een Yoast SEO plugin als het je vooral om de SEO te doen is, zoals je aangeeft.
 
Marlies Maalderink

Marlies Maalderink

19/04/2017 13:10:50
Quote Anchor link
Heb je al ervaring met wordpress? Zo ja, dan zou ik alles in wordpress zetten, als je die ervaring al hebt is dat zo gepiept. Zo niet, dan zou ik er eerder voor kiezen om het op een andere manier op te lossen.
 
Jan Graneker

Jan Graneker

19/04/2017 13:18:43
Quote Anchor link
Marlies Maalderink op 19/04/2017 13:10:50:
Heb je al ervaring met wordpress? Zo ja, dan zou ik alles in wordpress zetten, als je die ervaring al hebt is dat zo gepiept. Zo niet, dan zou ik er eerder voor kiezen om het op een andere manier op te lossen.


Nee, nog geen ervaring mee. Precies en ik ben aan het kijken wat die andere manier moet zijn. Bedankt voor het meedenken. Het zal om 1 post per maand gaan.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.