Website online - probleem bij formulier.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Keven Vanovertveldt

Keven Vanovertveldt

23/03/2018 21:35:30
Quote Anchor link
Beste leden,

Ik heb onlangs mijn website online gezet nadat ik in bijberoep ben begonnen.
De mobiele versie moet nog ontworpen worden. En hierbij heb ik ook nog een vraag.

Als je op de website naar de pagina "offerte" gaat en je klikt op "verzenden" zonder niets in te vullen,
dan zie je dat de content van mijn "div="inhoud_right" gedeelte onder mijn form error messages tevoorschijn komt.
Tewijl deze mooi rechts zou moeten blijven staan.

En hier ben ik helaas nog niet achter gekomen hoe dit komt.
Dus als één van jullie de oplossing weet :)

Websitelink: www.PIX-Design.be

Als er opmerkingen zijn, altijd welkom.

Alvast bedankt,
Grts Keven.
Gewijzigd op 23/03/2018 21:37:27 door Keven Vanovertveldt
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 23:19:45
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/03/2018 21:43:01
Quote Anchor link
Lastig debuggen met een gare rechtsklik beveiliging die je site ernstig belemmert qua toegankelijkheid!
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

23/03/2018 22:20:23
Quote Anchor link
En niet mogen selecteren, de javascript die stamt uit jaar 0... Ik zou geneigd zijn begin maar opnieuw en laat dit soort onzin meteen weg.
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

23/03/2018 22:58:16
Quote Anchor link
Je sluit je "inhoud_left" niet met een </div>, waardoor je "inhoud_right" in je "inhoud_left" terecht komt - met het ongewenste resultaat. Maar je HTML is sowieso een chaos:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
//slechte copy+paste van de echte <option> daar boven
<input type="radio" name="project" value="belettering">Belettering (wagen/gevel)</option><br />

//geen quotes
<a href=javascript:history.back(1)><b>Ga terug</b></a>

//XHTML of HTML?
<br /> vs <br>

//PHP code in de HTML (in een <noscript>!?)
if($_GET["p"] == 'overons' ){

Als je de boel een beetje netjes inspringt is het sowieso een stuk beter leesbaar, en had je die ontbrekende </div> waarschijnlijk zelf ook wel gespot.
 
Keven Vanovertveldt

Keven Vanovertveldt

24/03/2018 13:21:26
Quote Anchor link
Dank voor de reacties,

Dit is een website die ik in mijn schooltijd (6 jaar geleden) heb opgesteld.
En dit was ook niet mijn dagelijkse bezigheid. En dat zie je idd. ik weet dat het zeer snel is geëvolueerd.

Het is minimalistisch, maar ik vind het eindresultaat voor de bezoeker wel leuk.
Enkel moet hij nog over een mobiele versie beschikken.

@Rob, Ik heb je opmerkingen gelezen en aangepast in de html.
- Wat is juist het probleem met <br> & <br /> tags, is dit een pertinente fout?
- De R. klik beveiliging heb ik verwijderd, heb eerder zitten twijfelen om deze te deleten.
- Veroorzaakt een "nosrcipt" tag binnen een php script een probleem?

- Hoe zou een mooi geordend html eruit zien dan?
Want dit kan ook allemaal achter elkaar zonder spaties, maar dit is dan totaal niet overzichtelijk om te bewerken.
Daarom werk ik met enters en spaties. Is dit niet O.K?

Grts Keven.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/03/2018 13:32:34
Quote Anchor link
Er bestaat ook een tab-toets om in te kunnen springen. Je moet er dan voor zorgen dat bij HTML de begin- en eindtag op een rechte lijnen tegenover elkaar liggen in je code.

Een mooi voorbeeld met bijvoorbeeld lijsten, waarin je HTML-tags nest.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<p>
    <ul>
        <li>Item1</li>
        <li>item 2</li>
        <li>Item 3..
            <ul>
                <li>Subitem 1</li>
                <li>Subitem 2</li>
            </ul>
        </li>
        <li>Item 4</li>
    </ul>
</p>
<p>
Yaddah, blah yaddah!
</p>

Je ziet in een oogopslag welke tags bij elkaar horen. En het biedt een duidelijk overzicht. Ook een fatsoenlijke editor zoals Eclips, NetBeans, PHPstorm, of ZendStudio biedt mogelijkheden aan automatisch inspringen. Gebruik om deze redenen dus nooit Notepad/Kladblok.

Of je <br /> of <br> tags gebruikt is afhankelijk van de doctype die je gebruikt. Is dit XHTML of HTML?

Verder heeft <noscript> niks met PHP te maken, maar het feit dat er in jouw HTML-code PHP staat heeft te maken met misen van de PHP-tag. Ik weet niet of je voor je site een CMS-editor gebruikt, maar normaliter kan je daarin GEEN PHP-code invoeren.
Gewijzigd op 24/03/2018 13:44:25 door - Ariën -
 
Keven Vanovertveldt

Keven Vanovertveldt

24/03/2018 14:18:25
Quote Anchor link
Ok in snap het, daar kan ik idd gebruik van maken want ik werk met Dreamweaver CC 2015.0
Raad je een andere editor aan?

Mijn doctype momenteel is:
"DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"

Ik weet niet welk doctype ik moet gebruiken, Dreamweaver doet dit automatisch bij het openen van een nieuw document.
Gewijzigd op 24/03/2018 14:23:24 door Keven Vanovertveldt
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/03/2018 14:22:10
Quote Anchor link
Het is net wat je makkelijk vind, en of je echt met codes in de weer wilt gaan, of wilt klikken en slepen.
Als je zelf met codes gaat typen, eigen vrijheid willen, en alles volgens je eigen standaard wilt schrijven., dan is een code-editor zeker handig. Voor mensen die het simpel willen houden en zich niet echt bezig houden met webdesign als hobby/werk is Dreamweaver een goed alternatief.

Zo te zien gebruik je XHTML, maar persoonlijk zou ik liever HTML5 kiezen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<!DOCTYPE html>


Ik raad wel aan om je site even te valideren bij de W3 Validator.
Gewijzigd op 24/03/2018 14:23:56 door - Ariën -
 
Keven Vanovertveldt

Keven Vanovertveldt

24/03/2018 14:22:12
Quote Anchor link
Ok in snap het, daar kan ik idd gebruik van maken want ik werk met Dreamweaver CC 2015.0
Raad je een andere editor aan?

Mijn doctype momenteel is:
"DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"

Ik weet niet welk doctype ik moet gebruiken, Dreamweaver doet dit automatisch bij het openen van een nieuw document.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/03/2018 14:23:34
Quote Anchor link
Dubbel bericht :P?

Ik zou in ieder geval wel bij de tijd blijven en DreamWeaver uptodate houden. Of je je van code-kloppen houdt, raad ik NetBeans IDE aan. Maar dat is geen 'klik en sleep' of wat ook WYSIWYG (What You See Is What You Get) genoemd wordt.
Gewijzigd op 24/03/2018 15:59:06 door - Ariën -
 
Keven Vanovertveldt

Keven Vanovertveldt

24/03/2018 16:15:50
Quote Anchor link
Ja idd, had op de Quote geklikt i.p.v. Wijzigen :s

PS: W3 Validator vertelt me het volgende:
Sorry, I am unable to validate this document because on line 10 it contained one or more bytes that I cannot interpret as utf-8 (in other words, the bytes found are not valid values in the specified Character Encoding). Please check both the content of the file and the character encoding indication.

The error was: utf8 "\xA9" does not map to Unicode
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/03/2018 16:18:20
Quote Anchor link
Dan zul je in Dreamweaver de verkeerde character encoding hebben ingesteld.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.