week per week tonen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

16/03/2004 19:15:00
Quote Anchor link
Hoi,
Ik zou graag hebben dat de trainingen van m'n script enkel maar week per week worden getoond. Dus als er trainingen zijn deze week mogen enkel deze zichtbaar zijn. De andere trainingen moeten onzichtbaar blijven. Op zondag zou het systeem dan moeten starten met het tonenn van de trainingen voor de volgende week... bv van maandag tot en met zondag... en dan op zondagavond opnieuw de volgende week tonen...

Weet iemand hoe dit moet???
thx

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
    
    
    
    $query
="SELECT * FROM training  ORDER BY datum DESC";
$resultaat= mysql_query ($query) or die (mysql_error());

while ($obj=mysql_fetch_object ($resultaat))
{

$datum =($obj->datum);
$trainer= ($obj->trainer);
$spelers= ($obj->spelers);
$jeugdreeks= ($obj->jeugdreeks);
$van= ($obj->van);
$tot =($obj->tot);
$training = ($obj->training);


                $datum_elementen=explode("-", $obj->datum);



                $dagvandemaand2=$datum_elementen[2];
                $maandnummer2=$datum_elementen[1];
                $jaar2=$datum_elementen[0];

                setlocale (LC_ALL, 'nl_NL');


            
                    
?>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php    
        echo "<tr>";
        echo "<td><div align=\"center\"><font size=\"2\" face=\"Verdana\">";
        echo strftime ("%A %e %B %Y", mktime (0, 0, 0, $maandnummer2, $dagvandemaand2, $jaar2));
        echo "<br>van $obj->van tot $obj->tot</font></div></td>";
         ?>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php  
          
          echo "<div align=\"center\"><font size=\"2\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"></font></div></td>";
          if ($obj->trainer=='Peter Debruyne' )
{

echo "<td><div align=\"center\"><font size=\"2\" face=\"Verdana\">$obj->trainer </font></div>";
echo "<div align=\"center\"><font size=\"1\" face=\"Verdana\">Bij afwezigheid, verwittig de trainer</font></div>";
echo "<div align=\"center\"><font size=\"1\" face=\"Verdana\">bel: 0476/25.94.52 of mail: <a href=\"mailto:[email protected]\">[email protected]</a></font></div></td>";
}

elseif ($obj->trainer=='Geza Bogar')
 {

echo "<td><div align=\"center\"><font size=\"2\" face=\"Verdana\">$obj->trainer </font></div>";
echo "<div align=\"center\"><font size=\"1\" face=\"Verdana\">Bij afwezigheid, verwittig de trainer</font></div>";
echo "<div align=\"center\"><font size=\"1\" face=\"Verdana\">bel: 051/56.75.23 of mail:/ </font></div></td>";
}

elseif ($obj->trainer=='Lieven Taveirne')
{

echo "<td><div align=\"center\"><font size=\"2\" face=\"Verdana\">$obj->trainer </font></div>";
echo "<div align=\"center\"><font size=\"1\" face=\"Verdana\">Bij afwezigheid, verwittig de trainer</font></div>";
echo "<div align=\"center\"><font size=\"1\" face=\"Verdana\">bel: 0478/94.09.24 of mail: <a href=\"mailto:[email protected]\">[email protected]</a> </font></div></td>";
}

elseif ($obj->trainer=='Willy Devriendt')
{

echo "<td><div align=\"center\"><font size=\"2\" face=\"Verdana\">$obj->trainer </font></div>";
echo "<div align=\"center\"><font size=\"1\" face=\"Verdana\">Bij afwezigheid, verwittig de trainer</font></div>";
echo "<div align=\"center\"><font size=\"1\" face=\"Verdana\">bel: 050/21.41.33 of mail: <a href=\"mailto:[email protected]\">[email protected]</a> </font></div></td>";
}

else
{
  echo "<td><div align=\"center\"><font size=\"2\" face=\"Verdana\">$obj->trainer </font></div></td>";              
}

?>


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
        echo "<td><div align=\"left\"><font size=\"2\" face=\"Verdana\">$obj->spelers</font><br><br></div></td>";
          
          echo "<td><div align=\"center\"><font size=\"2\" face=\"Verdana\">$obj->training</font></div></td>";
              
            echo "<td><div align=\"center\"><font size=\"2\" face=\"Verdana\">$obj->jeugdreeks</font></div></td>";
                          
        echo '</tr>';
}

?>
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 10:30:42
 
Rick

Rick

16/03/2004 19:30:00
Quote Anchor link
$query="SELECT * FROM training ORDER BY datum DESC";

daar nog iets toevoegen als WHERE datum > datum_zondag AND datum < datum_maandag

aangezien ik niet weet hoe jij je datum opslaat kan ik geen concreet voorbeeld geven
 

16/03/2004 19:35:00
Quote Anchor link
datums staan in de database opgeslegen als
bv: 2004-02-13
 
Rick

Rick

16/03/2004 22:58:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?
$date
= date('Y-m-');
$begindate =$date.(date('d')-date('w'));
$enddate =$date.(date('d')+date('w'));

$query='SELECT * FROM `training` WHERE `datum` > "'.$begindate.'" AND `datum` < "'.$enddate.'" ORDER BY `datum`DESC';
?>

zo zou het moeten werken :)
Gewijzigd op 16/03/2004 22:58:00 door Rick
 
Arend a

Arend a

16/03/2004 23:26:00
Quote Anchor link
Simpeler! Ik ga er vanuit dat je je datum in DATE of DATETIME formaat hebt opgeslagen; zo niet: schaam je en converteer dit!.

http://www.mysql.com/doc/en/Date_and_time_functions.html
MySQL datum en tijd functies. Snel en handig voor ALLE tijdzorgen met PHP en Mysql.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
$query
= 'SELECT * FROM TRAINING WHERE WEEK(datum,0) = WEEK(now(),0)';
?>


Dit was 'm.

Grtz,

Adje
 
Rick

Rick

17/03/2004 01:17:00
Quote Anchor link
omfg dat ik daar niet aan dacht
*gaat zich heel diep schamen

bah, rotprojecten op het werk. ik ben op dit moment met asp en access aan het werken.
en het erge daarvan is dat je OVERAL zelf functies voor moet maken, met access is dit dus niet mogelijk :(
waarom gebruiken ze toch niet een echte database in plaats van zo'n overgewaardeerde spreadsheet
 

17/03/2004 08:12:00
Quote Anchor link
schitterend, maar misschien nog één detail.
Een week is van maandag tot zondagavond, nu toont hij echter de week maar van maandag tot zaterdagavond. De zondagavond neemt hij nog van de vorige week, en dat is niet de bedoeling.
Zo krijg ik volgende situatie:
zondag 14 maart
maandag 14 maart enzovoort tot zaterdag 20 maart
maar zondag 21 maart toont hij dan niet meer, en dat zou hij WEL nog moeten doen!!
De maandag (van de volgende) zou hij dan enkel vanaf maandagmorgen moeten tonen.

en inderdaad m'n datums zijn opgeslegen in zowel DATE als DATETIME (had ze beide nodig)
 
Arend a

Arend a

17/03/2004 10:23:00
Quote Anchor link
@Rick: bij access kan je toch gewoon VB in queries smijten? Wat wil je nog meer? :)

Ik vind persoonlijk access heerlijk voor een hoop andere dingen dan webdevven. Kan je je baas niet overtuigen een lekker rationele database als MSSQL te gebruiken? (Oracle, als je wil opscheppen?)

Nouja, als hij op maandag begint (had ik verkeerd gelezen) gebruik je gewoon:

WEEK( .. ,1) ipv WEEK( .. ,0) :)

Grtz,

Arend
Gewijzigd op 17/03/2004 10:27:00 door Arend a
 
Rick

Rick

17/03/2004 10:41:00
Quote Anchor link
Quote:
@Rick: bij access kan je toch gewoon VB in queries smijten? Wat wil je nog meer? :)
jup dat kan, maar ik heb een pesthekel aan VB
maar het werkt wel ja

en access, ik vind het eigenlijk geen database maarja
het pakt tenminste nog wel een beetje van de ansi sql standaard, het probleem zit hem eigenlijk meer dat dit een opdracht is van een extern bedrijf, en we weten niet wat voor voorzieningen ze daar hebben en/of wat voor mogelijkheden
btw heb jij de prijzen van MSSQL weleens gezien?
das niet iets dat je zo even aanschaft, daar is de website nog net niet groot genoeg voor :P

enne oracle?
sinds wanneer werkt die onder windows ^_^
 
Arend a

Arend a

17/03/2004 10:49:00
Quote Anchor link
Mja, ik meen dat oracle gewoon een win32 versie had. Anders gebruik je leuke postgresql op een opensaus OS als geld werkelijk een probleem is.

Mijn punt is is dat er meer is dan Access als je werkelijk een goede db wilt gebruiken.
 

18/03/2004 07:48:00
Quote Anchor link
mmmz, bij nader inzien denk ik dat we elkaar wat verkeerd begrepen hebben:

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat er op m'n scherm telkens 7 dagen te zien zijn?
Bv: Ik zie de dagen van maandag tot zondag, maar op dinsdag moet de training van maanag (die inmiddels voorbij is) niet meer getoond worden. Ik wil echter wel dat hij dan de training van volgende week maandag gaat tonen.
Op woensdag moet hij dan de training van dinsdag weg doen en de training van volgende week dinsdag tonen??? Hoe kan ik dit realiseren?

Alvast bedankt voor alle hulp
 
Arend a

Arend a

18/03/2004 11:44:00
Quote Anchor link
SELECT * FROM TABEL
WHERE dayofyear(datum) <= dayofyear(now())+7
AND dayofyear(datum) >= dayofyear(now())
AND year(datum) = year(now)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.