weinig motivatie bij projecten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Reint

Reint

26/01/2009 09:42:00
Quote Anchor link
Heey,

ik heb een probleem, en het is niet zo zeer iets qua programmeren.
Steeds als ik men website af wil maken en ik start net dreamweaver op kan ik zelf gewoon niet verder gaan. dan is de motivatie ineens weg, heel raar. als ik denk van o laat ik eens met men website bezig gaan en ik start dreamweaver. heb ik er ineens geen zin meer in. weet iemand hier een goede oplossing voor of herkend iemand dit probleem?

mvg Reint
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 06:35:49
 

26/01/2009 09:53:00
Quote Anchor link
Stop er dan maar mee :)
 
Rens nvt

Rens nvt

26/01/2009 10:12:00
Quote Anchor link
Bouw in kleine hapjes als je bang bent voor het grote geheel... Het werkt voor veel mensen motiverend om dingen af te kunnen tikken.

Mocht je verder het probleem houden dat je bij het starten van Dreamweaver moedeloos wordt, neem dan een andere tool :-)
 
- -

- -

26/01/2009 10:14:00
Quote Anchor link
Soms, met projecten die ik voor mij zelf doe, heb ik dat ook wel eens hoor...
Maar dan laat ik het gewoon een tijdje liggen ( een dag of 2 ) en dan begin ik er weer vanzelf aan.

9 van de 10 keer gaat het dan nog sneller ook xD

Succes ^^
 
Robert Deiman

Robert Deiman

26/01/2009 10:19:00
Quote Anchor link
Wat eigenlijk al een beetje wordt gezegt, bouw je project stukje bij beetje op. Ga voor jezelf (op papier bijvoorbeeld) na wat er allemaal moet gebeuren/ gemaakt moet worden.

Bijv als je een foto-album maakt:
Bouw eerst iets waarmee je de foto's kan uitlezen/ tonen. Als je een beetje handig bent al met PHP, dan is dat een kwestie van ong een halfuurtje. (of minder ;) )

Werkt dat al, dan krijg je vanzelf wel wat motivatie en kan je het scriptje gaan uitbreiden. Zo bouw je rustig aan verder (en leg het ook gerust eens aan de kant en ga wat anders doen!) aan het project en hou je ook motivatie. In 1 keer een project willen doen werkt vaak niet. Juist doordat je in kleine stukjes werkt en dus ook resultaat ziet kan je je motivatie behouden.
 
Rens nvt

Rens nvt

26/01/2009 10:23:00
Quote Anchor link
Het kan trouwens ook goed werken om eerst alles functioneel uit te gaan schrijven.

Je komt dan tijdens het beschrijven van je functies al drempels tegen. Je kunt dan de eerste drempels al overwinnen door er over na te denken VOOR je gaat programmeren.

Goed nadenken is vaak het halve werk :-)
 
Reint

Reint

26/01/2009 11:22:00
Quote Anchor link
hee,
iedereen bedankt voor de reacties,
ik denk dat het sowieso helpt als ik het even allemaal op een rijtje zet.
verder lijkt mij in kleine stukjes werken ook wel een goed idee.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.