Wel of geen framework gebruiken?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jeroen Spaans

Jeroen Spaans

02/11/2010 20:52:45
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik ben bezig om een CRM Applicatie te ontwikkelen voor mijn eigen bedrijfje, nu vroeg ik me af of ik hier nu het beste wel of geen framework bij kan gebruiken...

Ik heb al ervaring met het Zend Framework en CodeIgniter Framework..

Mijn vraag aan jullie is, is het slim om bij het maken van een applicatie een framework te gebruiken en zo ja welke?

Ik hoor graag van jullie!

Greeetzzz
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 20:41:35
 
Bart V B

Bart V B

02/11/2010 22:51:43
Quote Anchor link
Is er/zijn er bezwaren om geen framework te gebruiken?
Ik bedoel, als je al ervaring hebt met een framework dan weet je ook de voor en nadelen. Dus je hoeft niet vanaf 0 te bedenken hoe je je systeem moet gaan bouwen en kan je al naar een volgende fase en dat is het bedenken hoe je applicatie er uit zou moeten zien en uitwerken.

Ikzelf heb al heel lang niet meer met Zend Framework gewerkt, maar met codeigniter wel. Op zich zou dit globaal gezien geen nadelen moeten opleveren qua bouwen van een CRM applicatie.
 
Arend a

Arend a

03/11/2010 01:22:17
Quote Anchor link
Ik werk nu twee jaar met symfony, en dit werkt heerlijk en snel. Hou er wel rekening mee dat je eigenlijk voor een deel opnieuw moet leren schrijven van code. Een framewerk heeft zijn eigen logica, en dat is als je zelf alles gewend bent te schrijven even wennen. Voor mij was de reden om een framewerk te gebruiken dat ik merkte dat een hoop zaken die ik zelf schreef al door anderen waren gedaan, maar dan beter. Bij het tweede en derde project ging het echt veel sneller.

Ook is de ORM layer (Doctrine) een aanrader. In eerste instantie kost het iets performance, maar tijdens het ontwikkelen is het vele malen sneller, en de performance kan je eenmaal aan het testen met alle mogelijkheden voor cachen weer sneller maken.

Het is niet een eenvoudige keuze. Codeigniter en Zend framewerk zijn ook twee robuste producten, en je zal er geen spijt van krijgen. De voornaamste tip die ik kan geven is verwacht niet per direct grote winst - omdat ongeacht het framework je toch tijd in studeren moet investeren.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.