Welk logo vind jij het best? A of B.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Furio Scripting

Furio Scripting

16/06/2013 13:57:10
Quote Anchor link
Beste forum leden,

Ik ben bezig met het laten ontwerpen van een logo en heb zojuist de resultaten doorgestuurd gekregen, nu weet ik dat smaken verschillen dus zou heeeeeel graag jullie meningen en keuze willen hebben m.b.t. tot de logo voorstellen.

Logo kan hier bekeken worden: http://www.famousbooster.com/logo.jpg

Alvast super bedankt!
Gewijzigd op 16/06/2013 14:02:31 door Furio Scripting
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 15:55:30
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

16/06/2013 14:01:27
Quote Anchor link
Ik zou C zeggen wat dat is iets origineler dan de rest.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

16/06/2013 14:14:27
Quote Anchor link
R-J K op 16/06/2013 14:01:27:
Ik zou C zeggen wat dat is iets origineler dan de rest.


Bedankt voor je feedback, C vind ik persoonlijk niets door de kleuren en A en B spreken toch meer development uit.
 
Wouter J

Wouter J

16/06/2013 14:34:20
Quote Anchor link
A

De kleuren van C vind ik niks (en het plaatje eigenlijk ook niet) en de kleurverloop in B vind ik niet mooi.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

16/06/2013 16:38:12
Quote Anchor link
Oke...... en wat moet het logo uit stralen?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/06/2013 17:11:39
Quote Anchor link
ik vind C wel mooi maar niet de kleuren. Volgens mij kan het iets heel moois worden wanneer je dat logo van andere kleuren voorziet.
 
Machiel K

Machiel K

16/06/2013 18:32:52
Quote Anchor link
In ieder geval geen C, die kleuren spreken mij niet aan.
Dan moet ik nog kiezen tussen A en B, ik denk dat ik dan voor B ga omdat A te druk is, die golf vind ik niet bij je beschrijving passen en het logo aan de linker kant doet me denken aan een universiteit ofzoiets.
Bij B kan ik een soort van beeld bij het logo bedenken, een vangnetje voor alle oplossingen (n.a.v. je slogan)
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

16/06/2013 19:10:35
Quote Anchor link
Ik ga voor B, maar dan wel met meer ruimte tussen de woorden
 
N K

N K

16/06/2013 20:24:08
Quote Anchor link
Haha, veel verschillende meningen.

Ik vind a en b over het algemeen een beetje klus/ bouwbedrijf uitstraling hebben door het kleurgebruik en het lettertype.
c vind ik dan het beste waarmee je nog wat meer met de kleuren kan doen.
Gewijzigd op 16/06/2013 20:24:28 door N K
 
Furio Scripting

Furio Scripting

17/06/2013 09:21:55
Quote Anchor link
Bedankt allemaal voor de feedback, daar kan ik wat mee!
 
Chris PHP

Chris PHP

17/06/2013 09:38:55
Quote Anchor link
@Furio,

Ik zou voor B gaan, het eerste lijkt meer op een atoom. En wat Tobias zegt wel wat meer spacing tussen de letters. Verder een mooi ontwerp!
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

17/06/2013 10:52:54
Quote Anchor link
Ga voor c, maar dan een andere kleurstelling.
Heb je ooit is een heel klein logootje nodig, dan gebruik dat stukje met MW erin.
Gewijzigd op 17/06/2013 10:53:30 door Paco de Wulp
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

17/06/2013 11:36:03
Quote Anchor link
Inderdaad B, maar met een betere woord- en letterspatiëring van de tagline.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

17/06/2013 11:42:28
Quote Anchor link
Bedankt!

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar A aangezien ik nog meer doe dan alleen webdesign dus een computer-muis als logo zegt niet alles over mijn bedrijf, tevens is het doel van een logo tijdloos te zijn en ik denk dat in de toekomst de muis anders gaat worden of wellicht zelfs verdwijnen.

Wellicht dat iemand nog een goed idee heeft voor een logo of aanvulling op A.

Mijn dank is ERG GROOT!
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

17/06/2013 12:54:26
Quote Anchor link
Ik zou A doen. Soort globe straalt WWW uit. Golf zou ik weg laten.

Icoon voor B zegt mij niets, haal er niet echt een muis uit direct.

C vindt ik het icoon mooi echter de rest niet (kleurstelling is niet goed)
 
Furio Scripting

Furio Scripting

17/06/2013 15:05:55
Quote Anchor link
Bas IJzelendoorn op 17/06/2013 12:54:26:
Ik zou A doen. Soort globe straalt WWW uit. Golf zou ik weg laten.

Icoon voor B zegt mij niets, haal er niet echt een muis uit direct.

C vindt ik het icoon mooi echter de rest niet (kleurstelling is niet goed)


Top Bas!

Bedankt voor de goede onderbouwing.
 
Michael Baks

Michael Baks

17/06/2013 17:58:55
Quote Anchor link
Vind B het sterkste over komen. A vind ik te veel dansen en c te klassiek!
 
Eddy E

Eddy E

17/06/2013 20:02:52
Quote Anchor link
B.
Aan A is juist de golf leuk, maar inderdaad... een tegelzetten kan hetzelfde logo hebben.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

17/06/2013 22:53:33
Quote Anchor link
Ik vind A mooier. Kleiner lettertype dan de rest, staat mooi bij elkaar, mooi kleurgebruikt (die van C is gewoon 'meh'). En dat golfje eronder maakt het een beetje af. Hoewel je dan beter het muisje van B kan gebruiken ipv de atoom van A. Ik zou dus voor A gaan maar de atoom vervangen door de muis.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

17/06/2013 23:53:23
Quote Anchor link
Hertog Jan op 16/06/2013 16:38:12:
Oke...... en wat moet het logo uit stralen?


Mensen we schieten het doel voorbij.. Een logo/huisstijl staat voor een identiteit van een bedrijf. Het gaat niet om smaak, maar wat wil je uitstralen richting de klant, hoe wil je je overbrengen bij de klant. Het logo moet een herkenningspunt zijn voor de klant.

Zoals hier boven al word aangegeven, de ene vind A leuker, de andere weer B.. Het gaat er om wat voor bedrijf het is en wat je wilt uitstralen!

Bijvoorbeeld, Bas IJzelendoorn omschrijft het beeldmerk van logo a als een globe (aardbol) en legt daar de link mee met WWW? Ik vind het meer cel (scheikunde bende) en zou ik dus meer aan een scheikunde/research bedrijf denken. En ja met een muis zoals B denk je toch al gauw aan computers, maar ja, de payoff gaat ook over computers 'online' dus zou toch echt voor de uitstraling/doen kiezen voor B.
Gewijzigd op 17/06/2013 23:54:10 door Joakim Broden
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/06/2013 00:03:56
Quote Anchor link
Hertog Jan stelt de juiste vraag. Wat wil je uitstralen? Een logo is een beeldmerk en moet duidelijk maken waar jouw bedrijf voor staat. Stel dat jouw/een bedrijf heel vooruitstrevend en modern is, dan zou de kleur oranje best kunnen. Echter, voor juist een heel conservatief/statig bedrijf is de kleur oranje compleet ongepast. En zo zijn er diverse factoren.

Daarnaast is het ook, zoals je aan de vele verschillende reacties al merkt, een kwestie van smaak. ga voor jezelf eens na of jij ZELF enorm de voorkeur geeft aan 1 van de 3 logo's. Ja? Dan is dat in 1e instantie jouw uitgangspunt. Nee? Kijk dan welke elementen je per logo het mooiste vindt en vraag het reclamebureau of ze die elementen kunnen combineren.

Het geval wil dat de een het mooi zal vinden en de ander totaal niet, en sommigen er tussenin. Aan het eind van de rit moet je er in ieder geval voor zorgen dat JIJ het mooi vindt en er voor 100% achter staat. Dat is het allerbelangrijkste.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.