Werk in het buitenland uitbesteden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roy -

Roy -

12/12/2012 18:06:06
Quote Anchor link
Beste PHP'ers,

De één is erop tegen de ander vindt het allemaal wel prima. Ik ben benieuwd via welke weg programmeer werk in bijvoorbeeld India (ik hoor wel eens dat men daar goed en zeer goedkoop werk verrichten) uit te besteden is? Daarnaast benieuwd naar eventuele ervaringen en waar moet je op letten?

Ik hoor graag!
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 20:10:23
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/12/2012 18:16:33
Quote Anchor link
Geen ervaring, maar zorg voor een goed contract waarbij de opdrachten niet voor derden worden gebruikt, en dat de Engelse taal bij het programmeren (denk aan naamgevingen en comments) wordt gebruikt.

Zou een beetje ruk zijn als je een onbegrijpelijke rits aan Indiaase variabelen hebt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/12/2012 18:29:10
Quote Anchor link
Ik heb eens bij een bedrijf gewerkt waar ze dat op een gegeven moment ook besloten te doen. Het is inderdaad een stuk goedkoper... MAAR... waar het vaak mis ging was op het vlak van communicatie. Dingen werden vaak net op een andere manier gemaakt dan de bedoeling was, ook al was het zo duidelijke als mogelijk uitgelegd, er werd vaak een eigen draai aan gegeven. Je krijgt dus goedkoop je code, maar hou er rekening mee dat het vaak net niet zo zal werken als jij wenst... en dan kun je vervolgens de gemaakte code gaan aanpassen naar jouw eigen wensen. Ik weet niet waar je dan uiteindelijk beter mee af bent ;-) Bij dat bedrijf zijn ze er uiteindelijk ook mee gestopt.
 
Roy -

Roy -

13/12/2012 12:37:46
Quote Anchor link
Dank zo ver. En enig idee hoe ik in contact kom met programmeurs in India?
 
Chris PHP

Chris PHP

13/12/2012 12:51:09
Quote Anchor link
Roy - op 13/12/2012 12:37:46:
Dank zo ver. En enig idee hoe ik in contact kom met programmeurs in India?


Ik zou zeggen Google op: outsource programming india

Ik krijg gelijk een aantal bedrijven die dit verzorgen, anders zoek op indaase programmeringsbedrijven.
 
Henk Verhoeven

Henk Verhoeven

13/12/2012 13:43:03
Quote Anchor link
Het lijkt me dat het ook uit maakt wat je uit te besteden hebt. Is het goed in detail te omschrijven dan is uitbesteden aantrekkelijker. Maar veel IT projecten worden geplaagd door 'voortschrijdend inzicht'. Dit houdt in dat de gebruikers en hun organisatie leert van de ervaringen opgedaan met het project en het onwikkelde systeem. Dat is in wezen positief, maar het kan de kosten wel heel erg opdrijven doordat de specificaties veranderen, vooral als iedereen zich heeft vastgelegd op hele gedetailleerde specificaties en de communicatie moeizaam is...

Wat ook uit maakt is hoe 'plat' de code is geschreven. Ontwikkelaars met weinig ervaring gebruiken vaak minder abstracties waardoor ze meer code nodig hebben om dezelfde functionaliteit te realistern. Gebruikers willen functionaliteit, geen code. Meer code betekent ook meer kosten als je de specificaties verandert. Dus hoe meer voortschijdend inzicht je verwacht, hoe belangrijker het nivo van de ontwikkelaars is.

En het houdt niet op als het project is afgelopen: statistisch gezien worden de meeste kosten gemaakt NA de oplevering van het oorspronkelijk gespecificeerde systeem, vooral in de vorm van onderhoud. Dus goedkoop kan na een paar jaar alsnog duurkoop blijken. Code blijft geld kosten, hoe minder je er van hebt hoe beter.

Tenslotte bestaat er ook nog zo iets als arbeidsproductiviteit. Er zijn methoden om die te meten (functiepunten) en er zijn tools en frameworks waarmee ervaren mensen een hogere productiviteit kunnen bereiken. Ik heb zelf in mijn eigen organisatie ooit meer dan een verdrievoudiging van het aantal functiepunten per uur gemeten. Dan kun je dus concurreren met iemand die 1/3 van jouw uurtarief vraagt. Toch vragen klanten hier gek genoeg zelden naar.
Gewijzigd op 13/12/2012 13:48:47 door Henk Verhoeven
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

13/12/2012 14:08:31
Quote Anchor link
Het enige grote probleem wat ik er mee ken is (in India) dat ze altijd "Ja" zeggen.

U heeft een fout gemaakt -> Ja
Kan u dit maken -> Ja
Kan u dit niet beter zo en zo doen -> Ja

Uiteindelijk -> Nee

Ervaring met betrekking tot outsourcen van IT geen ervaring mee. Echter ook een tijdje logistiek gewerkt en daarbij is het mij niet altijd goed ervaren.
 
Roy -

Roy -

13/12/2012 16:29:05
Quote Anchor link
Dank weer voor de reacties! Inmiddels een opdracht geplaatst via freelancer.com. Zo duidelijk mogelijk alles omschreven met voorbeelden erbij, ik ga het gewoon een keer proberen! :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.