Willekeurig nummer generatie script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sander Bergen

Sander Bergen

19/01/2017 15:46:45
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

ik heb gevonden wat ik zocht. Bedankt.
Gewijzigd op 19/01/2017 21:34:27 door Sander Bergen
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 11:54:56
 
Ivo P

Ivo P

19/01/2017 16:08:29
Quote Anchor link
moeten de nummers uniek zijn?
 
Pipo Clown

Pipo Clown

19/01/2017 16:11:41
Quote Anchor link
Dit soort scripts vind je niet, die moet je echt zelf schrijven.
Verder zijn er nog onduidelijkheden.

Mag een bepaald nummer meerdere malen per maand getrokken worden ?

Klopt het dat het getrokken nummer van 18 januari ontbreekt ?

Bovenaan staat: "Nummers afgelopen 30 dagen", ik zie echter slechts de nummers van de lopende maand. Niet duidelijk dus watje precies wilt, de overige 11 nummers ontbreken.
Geldt dit ook bij een maand die 31 dagen heeft ?
Wat doe je met de maand februari ? Deze heeft geen 30 dagen.

In je omschrijving staat dat de nummers van de afgelopen maand getoond moeten worden, in je voorbeeld toon je de nummers van de lopende maand.

Volgens mij heb je nog genoeg werk aan het functioneel ontwerp alvorens je tot een implementatie over kunt gaan.
 
Sander Bergen

Sander Bergen

19/01/2017 16:39:33
Quote Anchor link
Dank jullie wel voor jullie snelle reactie!

Het voorbeeldje is qua datums inderdaad niet compleet, ik heb het snel in paint gemaakt, meer om een idee te geven van wat ik bedoel.

De nummers hoeven niet uniek te zijn, ieder nummer zou iedere trekking dezelfde kans moeten hebben om getrokken te worden, Het gaat eigenlijk niet om de afgelopen maand, meer om de afgelopen x-aantal dagen.

Ieder nummer mag meerdere malen per maand getrokken worden, zolang het maar compleet random is en ieder nummer in principe per trekking dezelfde kans heeft om getrokken te worden.

Aan februari had ik nog niet gedacht, ik wilde het eerst 30 dagen maken (sorry voor mijn onduidelijke post inderdaad) maar het mag ook wel 29 dagen zijn, als dit een hoop scriptwerk scheelt. De afgelopen 29 dagen zou ik het liefst wel met datum ernaast willen hebben zoals in het voorbeeldje wat ik getekend heb, als dit makkelijk te maken is.

Ik zou niet weten hoe ik dit zelf kan maken. Zou iemand me hiermee willen helpen? Ik wil er best voor betalen als het tijd kost om het te maken.

Alvast bedankt,

Toevoeging op 19/01/2017 16:52:10:

Nog even ter verduidelijking: er ook hoeft geen login op de site te komen, alleen het kale phpscript die iedere dag een nummer genereert. De website hoeft niet bij te houden wie er gewonnen heeft, slechts alleen iedere dag een nummer te genereren wanneer het 0:00 server time is, en de afgelopen x-aantal dagen weer te geven aan de rechterkant.
 
- SanThe -

- SanThe -

19/01/2017 17:03:34
Quote Anchor link
En hoe wil je de reeds bestaande gegevens onthouden?
Database of textfile?
 
Sander Bergen

Sander Bergen

19/01/2017 17:05:36
Quote Anchor link
Ik denk database, want dat zou veiliger zijn lijkt me? Sorry ik ben een complete noob wat betreft php. Zolang een hacker de gegevens maar niet kan aanpassen is alles goed.
Gewijzigd op 19/01/2017 17:15:26 door Sander Bergen
 
Ivo P

Ivo P

19/01/2017 17:32:19
Quote Anchor link
tabel trekkingen
kolommen:
datum DATE unique
getrokken INT

En dan 1x per dag de query

INSERT INTO trekkingen (datum, getrokken)
VALUES (CURRENT_DATE, CEIL(RAND()*100));




Toevoeging op 19/01/2017 17:34:17:

RAND levert een getal als 0.542648

Dat x 100 levert dan 54.2...

ceil rondt af naar boven, dus dan heb je de waarde 55

heb je .9904 dan krijg je 100

heb je 0.000001 dan komt er 1 uit

--
unique op de datum, maakt dat je nooit meerdere waarden in 1 dag kunt opslaan.
 
Sander Bergen

Sander Bergen

19/01/2017 17:52:24
Quote Anchor link
Als we die getallen afronden naar boven zou ieder getal theoretisch gezien dezelfde kans hebben om getrokken te worden toch?

Hoe lang zou het duren om dit te maken denk je? Ik zal er iemand voor moeten zoeken, aangezien dit me petje te boven schiet. Als iemand dit voor mij wil maken dan betaal ik er graag een goed bedrag voor.

Alvast bedankt


Toevoeging op 19/01/2017 21:33:52:

Ik heb voldoende informatie nu. In ieder geval bedankt voor de hulp allemaal!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.