Win 7 en xampp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marc Calis

Marc Calis

15/02/2012 11:51:46
Quote Anchor link
Beste mensen, ik ga binnenkort over van win XP op windows 7. Ik ben nu aan het testen maar krijg zowel xampp 1.5.1 als 1.7.7 niet goed aan de gang. Heeft iemand ervaring met xampp en win 7? Ik hoor graag van jullie.

Marc
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 05:54:46
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

15/02/2012 12:02:16
Quote Anchor link
Heb ###### Apache Friends XAMPP (Basispaket) version 1.7.2 ###### probleemloos draaien op W7.
 
Marc Calis

Marc Calis

15/02/2012 12:44:52
Quote Anchor link
OKee, dankje voor je reaktie Obelix maar, heb je nog iets aan moeten passen? En maak je gebruik van vhosts en modRewrite? Daar zit denk ik mijn probleem namelijk.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

15/02/2012 12:51:41
Quote Anchor link
Heb het geinstalleerd en gebruik het. Zonder aanpassingen. Maar maak geen gebruik van vhosts en/of modrewrite.

Omschrijf je probleem dan aub wat concreter. Je had eerst een probleem met heel xampp en nu lijkt het zich toe te spitsen op een (klein) onderdeel.
 
Marc Calis

Marc Calis

15/02/2012 17:31:52
Quote Anchor link
Ik heb 1.5.1 weer geinstalleerd en dezse krijg ik wel aan de gang. Ik denk dat het met versie 1.7.7 iets met rechten te maken heeft. Echter heb ik nu niet de tijd om me er verder mee bezig te houden helaas. Ik ben al twee dagen verloren door dit gedoe. Ik zal binnenkort eens 1.7.2 proberen, die het bij jou wel doet.

1.5.1 doet het volledig, 1.7.7 maar half; je kan apache niet stoppen via het control panel en als ik een site laadt doet ie dat wel maar ga ik naar een andere locale site dan blijft hij bij de oude. Dit lijkt op een rewrite fout.

Ik kom hier zeker nog eens op terug. Als je nog suggesties hebt, graag. Voor nu bedankt voor je input Obelix
 
Chris PHP

Chris PHP

22/03/2012 08:40:18
Quote Anchor link
Ik zie hier veel xampp voorbij komen, maar is het ook niet handig voor ontwikkelaars om te weten hoe je alles los met de hand op zet? Dit scheelt enorm met eventuele troubleshooting etc.

Ik installeer het volgende handmatig.

- Apache 2.2.x (exe)
- PHP5.x (losse files in zip)
- MySQL 5.x (exe)

Vervolgens alles config files correct aanpassen en draaien. Ik heb vaak dat "extra" opties niet goed werken, maar omdat ik alles met de hand heb gedaan weet ik waar ik moet zoeken.

Klinkt misschien ouderwets maar al dit handmatige werk bevalt me nog het beste, je hebt zelf meer controle.

Het is ook lekker als je een uurtarief rekent voor het opzetten van een webserver voor intranet sites binnen bedrijven ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.