Windows 7
Al sinds vanmorgen ben ik bezig met het opnieuw installeren van mijn PC. Echter, nadat ik Windows 7 Professional 64 bit heb geïnstalleerd en (legaal) heb geactiveerd, werkt het zoeken naar updates niet. Ik blijf "Zoeken naar updates..." zien, waarna er vervolgens niets gebeurd.
Ik heb geprobeerd recentere iso bestanden te downloaden en zelfs losse updates die het probleem zouden moeten verhelpen, meer bij deze kreeg ik de melding dat mijn PC deze updates niet nodig heeft.
Nu zit ik dus met een verouderde Windows 7 opgescheept die weigert te updaten.
Wat kan ik nu het beste doen?
Alvast bedankt!
Wellicht loont het de moeite om even te wachten. Ik heb ook wel eens heeeeeel lang moeten wachten voordat er iets gebeurde. Het kan zomaar zijn dat de Windows servers traag zijn. Ik zou dus gewoon even wachten en het morgen nogmaals proberen. Bij mij duurde het ineens ook telkens heel erg lang, en nu werkt het weer normaal.
Hoe lang heb je precies moeten wachten als ik vragen mag? Maar dan zit er inderdaad niets anders op dan het morgen of op een later tijdstip opnieuw te proberen. Bedankt!
Toen ik mijn laptop opnieuw opbouwde had ik precies hetzelfde. Bij mij was het een kwestie van tijd toen alle updates geïnstalleerd waren, het duurde ongeveer een week.
Pfoe, dan moet ik nog wel even. Hoewel het dan wel handig zou zijn als er daadwerkelijk iets gedownload werd, want dat gebeurd ook niet. Hij blijft "Naar updates zoeken...". :(
Ik ken het ... heb er zelfs hier op het forum een topic over geopend omdat ik dacht (net als jij) dat er iets mis was. Net als jij aan het klooien geweest, back-up teruggezet. Hielp allemaal niet ... en de volgende dag deed ie het ineens weer :-s Vandaar dus dat ik je wil behoeden voor dezelfde fout die ik maakte ... ik zou gewoon even wachten. Is niet leuk, maar het is nog vervelender als je nu van alles loopt te doen wat geen zin heeft, en ie het morgen (of misschien later vandaag nog) ineens spontaan weer doet.
Dan lijkt me dat het beste inderdaad. Ik dacht zelfs nog even dat het misschien kwam omdat het iso bestand al best oud is en er dus zóóó veel updates zouden zijn die ervoor zorgen dat het zo lang duurt. Maar goed, morgen maar weer proberen en anders na het weekend. In ieder geval bedankt voor de hulp! :)
Ik heb het weekend niets kunnen proberen, maar al de hele avond is mijn PC aan het zoeken naar updates, tevergeefs. Is er echt geen andere oorzaak die het vinden van updates voorkomt? Kan het niet zo zijn dat het iso bestand te oud is?
Kan me wel voorstellen dat het erg vervelend is.
Een geluk; het is de komende dagen mooi weer om buiten met wat te drinken gaat zitten wachten tot hij het weer doet ;-)
Even voor de zekerheid ... je hebt je computer toch wel een flink aantal uren achter elkaar aan gehad?
Ja, zonder resultaat helaas. Maar wanneer jullie zeggen dat het "een week" kan duren, hoef ik mijn PC toch niet een week aan hebben staan hoop ik...? :/
Maar toen ie het bij mij niet deed ... toen begon ie na een paar uur ineens. Misschien omdat je nog niet alle updates binnen hebt, dat het daarom langer duurt. Dus als je telkens maar 5 min. je computer aan hebt staan, dat het dan niet werkt. Maar als ie het doet, dan zou je verwachten dat er na een paar uur, bijv. 2 of 3 uur, wel iets gaat gebeuren. Wacht even af tot woensdag zou ik zeggen ... en als ie het dan nog niet doet, dan zou ik gaan kijken naar andere oplossingen. Voor de goede orde ... ik neem ook aan dat je niet een firewall gebruikt die e.e.a. blokkeert?
- Chipset Drivers
- LAN Ethernet Controller
- Samsung Magician
Daarna heb ik Windows geactiveerd en heb ik Windows naar updates laten zoeken. Op dit moment wordt er naar updates gezocht sinds 13:53 vandaag.
Meestal draait hij voor het afsluiten ook nog allemaal updates, wellicht dat het dan wel wordt opgepakt.
Gewijzigd op 18/07/2016 14:42:43 door Jan Graneker
Nadat ik de drivers etc. heb geïnstalleerd heb ik de PC opnieuw opgestart en daarna laten zoeken naar updates.
Wat het noodzakelijk om die te installeren? Deed ie het anders niet? Ik neem aan dat je wel gewoon op internet kan met die pc?
Wanneer ik Windows installeer heb ik nog geen internet, dat heb ik pas nadat ik die LAN Ethernet Controller installeer, om die reden activeer ik Windows ook pas daarna.
Oké ... maar na het installeren kun je dus wel gewoon op internet, correct?
Na het installeren van de LAN Ethernet Controller kan ik inderdaad op internet.
Iemand anders misschien een suggestie?