windows: inloggen via server.
Wij hebben ongeveer 25 computers en ongeveer 100 mensen die hieraan kan. Nu willen wij dit effectiever laten werken door alles op 1 server te zetten (gebruikers en bestanden). Nu kreeg ik dat idee toen ik deze foto zag
Maar hoe werkt dit?
Wat heb je er voor nodig?
Werkt dit ook met een lokale windows/lunex server?
Alvast bedankt,
Knipper
Je zult dan in ieder geval een Windows Server-pakket moeten aanschaffen.
Gewijzigd op 07/02/2014 17:22:20 door - Ariën -
Moet dat domein via die server of een dns?
moet dat op een server of kan dat op een pc en wat is het beste?
Hoeveel computers kan dit aan op hetzelfde moment?
Kan ik hier ook programma's op zetten voor alle gebruikers?
Sorry voor de vragen maar ik zou echt niet weten waar ik een duidelijk antwoord vindt in het nederlands.
Hoeveel computers hangt van je licentie af, en je kan ook een terminalserver installeren waar je programma's centraal op installeert.
Gewijzigd op 07/02/2014 19:30:11 door - Ariën -
En wat is het beste, het installeren op een server of op een computer (zelf samengestelt)?
Php knipper op 07/02/2014 22:10:29:
En wat is het beste, het installeren op een server of op een computer (zelf samengestelt)?
Bij 25 computers en 100 gebruikers zou ik niet zelf gaan lopen rommelen met consumententroep, maar fatsoenlijke server-hardware aanschaffen. Of je de server dan zelf bouwt of kant en klaar koopt is je eigen keuze, maar neem in ieder geval geen consumentenkwaliteit, want die is bedoeld om maar een uur of 10 per dag aan te staan en dat kan op langere termijn inhouden dat je vaker storingen krijgt.
Maar steeds als ik info vraag zijn dat foto's van een computer in plaats van een server. Ook zie ik soms een bureaublad.
Ik vraag me af of de PC de hele boel überhaupt wel zal trekken met zijn hardware? Je geeft al zelf aan dat het een oude PC is.
Gewijzigd op 12/02/2014 21:59:18 door php knipper
Omdat dit een nieuwe installatie is, kan de BCD in ieder geval niet corrupt zijn geraakt en is er dus een andere reden waarom het systeem niet bij de betreffende bestanden kan komen. Dat kan bijvoorbeeld zijn door een loszittende diskkabel of geheugenmodule, een instellingsfout in de BIOS of een disk controller die niet (meer) door Windows wordt ondersteund.
wanneer ik de voeding van de harde schijf los maak komt de fout er ook op.
Daarna proberen op te starten
Het korte antwoord: je domain client kan geen domain server vinden in DNS. Dit kun je verhelpen door de domain controller in te stellen als eerste DNS-server in je netwerk-instellingen.
Het lange antwoord: de domain client doet een DNS-query voor een SRV-record met naam _ldap._tcp.dc._msdcs.user.vtst.be. Daarop zou een antwoord terug moeten komen waarin de hostname van de domain controller staat, zodat de client weet waar hij zich moet melden.
Als je domein en/of DNS-server niet goed is geconfigureerd komt er geen antwoord terug op de DNS query en krijg je de RCODE_NAME_ERROR uit je screenshot.
Wanneer je domain controller ook de primaire DNS-server voor je domein is, werkt alles over het algemeen automatisch goed. Zit je in een omgeving waar een striktere functiescheiding wordt gehanteerd, dus de Active Directory en DNS staan op verschillende servers (en DNS draait misschien niet eens op een Windows-machine), dan moet je handmatig het SRV-record aanmaken.
wat bedoel je met "Wanneer je domein controller ook de primaire DNS-server voor je domein is, werkt alles over het algemeen automatisch goed" enkel user.vtst.local (heb de be verandert) heb ik ingediend.
Willem vp op 16/02/2014 01:13:26:
Het korte antwoord: je domain client kan geen domain server vinden in DNS. Dit kun je verhelpen door de domain controller in te stellen als eerste DNS-server in je netwerk-instellingen.
Dat betekent dus op de client.
Je stelt dus het IP van de server in als primaire DNS-server op de PC's waarmee je op het domein wilt inloggen.
Op de server zelf de DNS servers van je ISP.
Geef essentiele apparaten altijd een VAST ip adres!
Echer blijf ik DNS problemen hebben, het ip adres hier verandert trouwens niet altijd. Heel vaak hetzelfde.