Windows Server 2003 (Active Directory) koppelen met een MySQL DB

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jelle Hi

Jelle Hi

08/03/2013 20:21:46
Quote Anchor link
Hoi Allemaal,

Onze lokale omroep is onlangs verhuist en we hebben nu een Windows Server 2003-opstelling gemaakt met Active Directory zodat iedereen op elke pc met zijn eigen gegevens inlogt. Nu hebben wij ook een intranet waar veel op gedaan gaat worden (ben bezig met een nieuwe). Nu zou ik het mooi vinden dat iedereen hetzelfde wachtwoord heeft voor het intranet en in de Active Directory. Ook zou het mooi zijn dat als er een nieuwe medewerker wordt toegevoegd, er meteen een account in de Active Directory wordt aangemaakt, en dat daar meteen de goede rechten aan gegeven worden en dat de gebruiker meteen in de goede groep gezet wordt.

Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is, en hoe dan?

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 19:54:59
 
Niels K

Niels K

09/03/2013 10:49:41
Quote Anchor link
Hallo Jelle,

Dat kan zeker. Uiteraard, zou het nog mooier wezen als een gebruiker ook direct ingelogd is op het internet met dezelfde rechten als in Active Directory ingeregeld is. (Kerberos protocol)

Zie ook deze tutorial.

Niels
 
Harm ten Napel

Harm ten Napel

09/03/2013 10:52:29
Quote Anchor link
Jelle,

Je kan ook gebruik maken van sharepoint, kan je helemaal met je Active Directory koppelen ;)
Gewijzigd op 09/03/2013 10:52:49 door Harm ten Napel
 
Jelle Hi

Jelle Hi

09/03/2013 16:28:47
Quote Anchor link
@Niels, mooie tutorial! Wanneer komen de nieuwe hoofdstukken?
Ik ga het even bekijken of ik er iets mee kan.

@Harm, ik ken Sharepoint niet zo goed (eigenlijk alleen een keertje gehoord) maar ik ga het uitproberen!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.