Wiskunde,, Jeej

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Python Back-end Developer

Met je technische expertise en passie voor Python help je onze tech collega’s zoals Data Scientists en Business Analisten. Wat doe je als Senior Python Back-end Developer bij Coolblue? Je krijgt de meeste energie van het ontwerpen en bouwen van Python apps voor automatisering van processen, data processen en het uitbreiden van bestaande software als Airflow, Dataproc, Dataflow en Kafka. Binnen deze afdeling zorg je voor hoge kwaliteit en enorm snelle data om belangrijke besluitvormers, analisten, marketeers, data scientists te ondersteunen bij het verbeteren van de NPS en EBITDA. Daarnaast voorzie je de tech- en non tech afdeling van tools

Bekijk vacature »

Java Developer - REMOTE - Amsterdam, Den Haag, Rot

My client, a growing consultancy company, is looking for a Java Developer to join their team. They are currently working REMOTELY so will consider candidates from all over the Netherlands - Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, 's-Hertogenbosch, Apeldoorn, Groningen etc. Working with clients in the banking, insurance, government, telecommunications, and energy industries, they have some exciting projects they are currently working on. I’m looking for someone with strong knowledge and experience with: · 5 years' experience as a software engineer · Hibernate · Microservices · Docker · Cucumber · Maven · Jenkins · MongoDB · React / Angular · Agile /

Bekijk vacature »

Developer Python Azure Financial Organisation

Bedrijfsomschrijving You will work with a major bank in the Netherlands that is digitalizing very quick. The IT department is facing enormous challenges and works on new initiatives to improve the business. This vacancy is in the IT department that is focused on Risk Enterprises. This department builds systems and models, which help the business to calculate, predict and prevent risks for internal and external customers. You will work in within a team that is end-to-end responsible for the RAP platform, a data lake used for (Credit Risk) Data Modelling purposes. The team is working fully Agile DevOps and has

Bekijk vacature »

Mendix Expert Developer (Senior) (NL) bij PostNL

Mendix Expert Developer (Senior) (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Mendix expert impact maken op de groeiende E-commerce markt met onze logistieke software en onze kritieke logistieke keten. Je doet dit door ontwikkeling en uitbreiding van onze Mendix Cloud omgeving, waarbij je complexe business processen vertaalt naar kritieke Mendix applicaties.". Wat ga je doen? PostNL is becoming a postal tech company Als Mendix Expert Developer ben je onderdeel van een multidisciplinair Business-IT-team bestaande uit onder andere een Lead, Mendix Developers en Solution Consultants. Wij zetten Mendix in voor kritieke processen waarbij applicaties optimaal moeten performen, want wanneer deze uitvallen,

Bekijk vacature »

Business developer / account manager / marketing

Ben je op zoek naar een functie waarin je ál je kwaliteiten kan benutten? Wat deze functie zo gaaf maakt, is de diversiteit. Je gaat zowel aan de slag met marketing communicatie plannen, als in de sales. Jij gaat met je team dit gave product grootschalig op de markt brengen, gaaf toch?! Als business developer zoek jij distributiepartners in Nederland, maar ook in België en Duitsland. Wie weet welke landen daarna nog volgen! Het bedrijf is actief in duurzame energie, dus fijn als jij daar ook ervaring/affiniteit mee hebt. Wat bieden wij jou Direct op contract bij de opdrachtgever Goed

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken voor of bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q. programmadocumentatie. Wie

Bekijk vacature »

Dynamics CRM / Developer

Bedrijfsomschrijving Als onderdeel van een grote IT-dienstverlener is deze organisatie ontstaan en is nu gegroeid tot organisatie van bijna 30 man groot. Iedereen binnen deze organisatie houdt zich bezig met het ontwikkelen, beheren, onderhouden van bedrijfskritische applicaties. In tegenstelling tot de moederorganisatie, werken de medewerkers bij deze organisatie gemiddeld drie dagen in de week gewoon op het eigen kantoor in Utrecht. Mede hierdoor heerst er een erg informele sfeer waardoor jij je binnen no-time thuis voelt! De organisatie staat op het punt om een heel nieuw team met specialiteit Dynamics CRM op te tuigen. Nee, je hoeft zeker nog geen

Bekijk vacature »

IT-traineeship junior software developer

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van ongeveer 4 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af

Bekijk vacature »

Front-end Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Bij het accepteren van dit aanbod kom je terecht binnen een veelzijdige organisatie waar een goede sfeer hangt. Zij zijn gewend dagelijks met elkaar te lunchen en ruimte is voor een potje Mario. Als Front-end ontwikkelaar ga je je op projectbasis bezighouden met het ontwikkelen van content voor diverse opdrachtgevers. De projecten waar je aan gaat werken zullen verschillende qua omvang. Hierbij kan je rekening houden met een gemiddelde doorlooptijd van een half jaar, waarbij er meerdere projecten naast elkaar kunnen lopen. Naast ontwikkeling aan de Front-end ga je ook een rol spelen bij de ontwikkeling aan de back-end.

Bekijk vacature »

Lead Software Developer Sorteer platform (NL)

Lead Software Developer Sorteer platform (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Technisch Lead impact maken op de groeiende E-commerce markt met onze logistieke software. Je doet dit door technisch sturing te geven aan het team en ontwikkeling van onze Cloud IT-platformen en Open Source software-oplossingen gebouwd in C#. Dit vraagt om een rolmodel en tech leiderschap". Wat ga je doen? PostNL is becoming a postal tech company. Als Lead Software Developer ben je de tech lead van een multidisciplinair Business-IT-team bestaande uit onder andere Developers en Solution Consultants. Je zult verantwoordelijk worden voor het technisch richting geven aan een of meerdere

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer Datawarehouse

Senior .NET Developer Datawarehouse Bouw jij graag mee aan de nieuwe generatie van het datawarehouse-framework voor de zorg? En kent programmeren in C# geen geheimen voor jou? Dan pas jij perfect in ons team in Amsterdam. We bieden jou de kans om complexe uitdagingen op te lossen en te werken met de nieuwste technieken. Jouw baan Zorgprofessionals nemen belangrijke beslissingen op basis van data uit ons Datawarehouse. Als .NET Developer Datawarehouse ontwikkel jij een nieuwe generatie van het achterliggende framework. Je werkt dagelijks met zeer grote en complexe datasets en krijgt te maken met uitdagende issues, waarbij diepgaand onderzoek nodig

Bekijk vacature »

.NET ontwikkelaar / Azure

Bedrijfsomschrijving Als onderdeel van een grote IT-dienstverlener is deze organisatie nu gegroeid tot een organisatie van bijna 30 man groot. Iedereen binnen deze organisatie houdt zich bezig met het ontwikkelen, beheren, onderhouden van bedrijfskritische applicaties. De organisatie ontwikkelt applicaties voor o.a. diverse grote zorgverzekeraars, maar ook de wat kleinere lokale bedrijven worden door deze organisatie ondersteund. In tegenstelling tot de moederorganisatie, werken de medewerkers bij deze organisatie gemiddeld drie tot vier dagen in de week gewoon op het eigen kantoor in Utrecht. Samen met een vast team ben je dus verantwoordelijk voor verschillende projecten die je veelal op één en

Bekijk vacature »

.NET developer

Heb jij een afgeronde Hbo-opleiding, bij voorkeur in richting van informatica? En heb jij kennis van het .NET framework? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: .NET software developer in Hollandscheveld Optioneel 100% vanuit huis Over de positie: Als .NET developer ben jij verantwoordelijk voor het omzetten van onze eigen web portal en die van afnemers. Jouw taken omvatten, maar zijn niet gelimiteerd tot: het omzetten van PHP en ASP.NET naar .NET Core; het aanpassen en uitbreiden van onze web app (.NET Core) qua opzet en functionaliteit; onze desktop versie van Micromix (VB.NET) ondersteunen en verder te ontwikkelen;

Bekijk vacature »

Software Developer

Functieomschrijving Neem jij graag de verantwoordelijkheid op je? Zie jij complexiteit als een uitdaging en schrikt een applicatie waarmee dagelijks meer dan 100.000 medewerkers worden gepland je niet af? Dan ben je bij onze opdrachtgever aan het juiste adres! Wil jij als ervaren Developer bijdragen aan een applicatie die meer dan 1000 winkels in de retail dagelijks in staat stelt om hun winkel aan te sturen? Of wil je werken aan de app die door meer dan 80.000 werkende jongeren wordt gebruikt om hun rooster in te plannen? Dat kan bij onze opdrachtgever! Ben je toe aan de tweede stap

Bekijk vacature »

.NET Developer / Azure

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is gevestigd in het hart van Brabant en wordt gezien als de één van de beste .NET development organisaties in de provincie. Dagelijks werk je hier met ruim 40 enthousiaste .NET Developers, verdeeld over 9 Scrum teams, aan zeer complexe backend systemen. De backend systemen staan in het teken van high-intensity en high-availabilitiy en zijn opgebouwd met onder andere: - C#; - ASP.NET MVC / ASP.NET Core; - Microservices Architectuur; - Azure; - WCF. De teams bestaan uit 3-5 ontwikkelaars, 1 of 2 vaste (technisch)testers, 1 informatie analist en een Product Owner. Je zal niet alleen schakelen

Bekijk vacature »
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

22/09/2009 20:51:00
Quote Anchor link
Hallo allen,

Ik ben momenteel bezig met een soort gps applicatie,, en heb nu 3 satellieten, met een afstand tot het punt.
Nu heb ik hier heel mooi drie cirkels van gemaakt, en ik kan dus het punt zien waar je zou moeten zijn.

Heel leuk allemaal, maar, nu wil ik de positie berekenen.
Ik heb al uitgevogeld wat ik moet doen, alleen ik heb geen flauw idee hoe.

Ik moet voor iedere cirkel de vergelijking opstellen.
Dan moet ik cirkel 1 van cirkel 2 subtitueren, en cirkel 2 van cirkel 3.

hieruit komen 2 lijn vergelijkingen.
Deze lijnen hebben een snijpunt, en die moet ik dan dus ook weer uitrekenen.

Nu is mijn vraag, hoe doe ik zoiets in PHP,
Ik heb niks kunnen vinden over vergelijkingen oplossen in PHP.
Dus misschien dat iemand iets weet, of een idee heeft hoe dit aan te pakken.

PHP hulp

PHP hulp

05/03/2021 20:24:06

Leon Vosmeijer

Leon Vosmeijer

22/09/2009 21:18:00
Quote Anchor link
................

Misschien handig om je code hier neer te zetten, ofwel de data die je probeert te verwerken.
Vergeet de
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
tags niet ;)

Yearupie Achternaamloos

Yearupie Achternaamloos

22/09/2009 21:21:00
Quote Anchor link
Heb je misschien een voorbeeld som? Hoe is de opbouw van de vergelijking?

Jan Willem van der Veer

Jan Willem van der Veer

22/09/2009 21:25:00
Quote Anchor link
Misschien zou je ook kunnen uitleggen wat exact het probleem is.

Gaat het er om dat je afstanden wilt kunnen berekenen tussen twee GPS-coördinaten o.i.d.?

PS: PHP is geen rekenmachine, waarmee je handmatig kunt benaderen e.d. Je zult dus echt een algoritme moeten verzinnen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Willem van der Veer

22/09/2009 21:42:00
Quote Anchor link
Zo'n soort opdracht krijg je (iig heb van iemand gehoord, die het heeft gehad) op de universiteit.
Hoe los je een vergelijking op papier op?
Op dezelfde manier moet je het met php doen.
(Gewoon stap voor stap, of als meerdere dingen in een stap kan, dan meerdere dingen in een stap.
Voorbeeld: y(t) = 0,5*a*t^2 -> t = ((2*y)/a)^(0.5)
).

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

22/09/2009 21:45:00
Quote Anchor link
Stel,,
Je hebt 3 cirkels.
x² + y² + 2x - 6y + 1 = 0
x² + y² - 4x - 4y - 5 = 0

Als je deze twee substitueert krijg je:
6x - 2y + 6 = 0
ofwel:
y = 3x + 3

stel ik heb nog een cirkel,, en doe hetzelfde truucje,
krijg ik 2 lijnen,
dus:
y = 3x+ 3
en bijv.
y = 5x - 2

van die twee lijnen moet ik dan het snijpunt weten,

Nu wil ik dus eigenlijk 3 dingen weten.

Hoe kom ik van mijn gegevens
(middelpunt cirkel X en Y, en de straal (van midden tot rand))
Naar een cirkel vergelijking?

Hoe substitueer ik deze vergelijkingen van elkaar?

Hoe bereken ik het snijpunt aan de hand van de gesubstitueerde lijnen?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/09/2009 21:58:00
Quote Anchor link
nico schreef op 22.09.2009 21:45:
Hoe kom ik van mijn gegevens
(middelpunt cirkel X en Y, en de straal (van midden tot rand))
Naar een cirkel vergelijking?

Als je cirkel middelpunt (a, b) en straal r heeft, wordt je vergelijking:
(x - a)2 + (y - b)2 = r2
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

23/09/2009 14:50:00
Quote Anchor link
ik heb nu de cirkel vergelijkingen in deze vorm:
X^2+Y^2+480X+840Y+-385=0

Iemand nog verdere suggesties?

Jan Willem van der Veer

Jan Willem van der Veer

23/09/2009 15:13:00
Quote Anchor link
Je hebt nog steeds twee onbekenden, waarvan ik niet zie dat je die kunst substitueren met één onbekende. Je moet x, y of r weten om de rest te kunnen substitueren tot één onbekende. En dan is het nog maar de vraag of die op te lossen is.

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

23/09/2009 15:36:00
Quote Anchor link
Hoezo komt dit me bekend voor, zoek eens op google naar een of andere tut erover.. ik had er als het goed is wat over gelezen ooit

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

23/09/2009 15:37:00
Quote Anchor link
niet nodig,
Als je twee van die vergelijkingen heb, dan komt er een formule uit, bijv.

X^2+Y^2+480X+840Y+-385=0
X^2+Y^2+240X+240Y+-245=0
----------------------------------------------substitutie
240X+600Y+-630=0

Hiervan gaan we een lijn vergelijking maken.
240X - 630 = 600Y //alles delen door de Y
0.4X - 1.05 = Y

Als ik dit twee keer zou doen, voor verschillende cirkels,
Heb ik 2 lijnen,
Daarvan moet ik dan het snijpunt uitrekenen, en daar ben ik dus nog niet uit.

Ik heb overigens het idee voor de formule, omdat ik maar 2 variablen nodig heb,
A, B en C (480, 840, -385)
Deze zet ik in een variable,
Dan kan ik a1 van a2 aftrekken, en dan kom ik er ook, alleen kwestie van X en Y erachter plakken.
En dan is snijpunt uitrekenen volgens mij gelijkstellen van de functies.

dus bijv.
0.4X -1.05 = 0.1X + 2 (geen idee of deze snijdt)
0.4X = 0.1X + 2 + 1.05 (+1.05)
0.3X = 3.05 (-0.1X)
1X = 3.05 / 0.3
X = 10.16

ik denk nu eigenlijk dat ik wel weet hoe ik dit ga proberen,,
Ik laat wat horen zodra ik meer weet/wat code heb

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.