WordPress plugin aanpassen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kav ixx

kav ixx

29/02/2012 14:38:52
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben net begonnen met php maar want ik ben ik webdesigner Ik heb een opdracht voor een klant die wil een aangepaste plugin (voor WordPress) ... Het goede deel is dat ik snel leer en ik heb nog wat boeken over php, maar het slechte nieuws is over een deadline en de basis dingen uit het boek net niet genoeg kennis geven om deze taak te voltooien.

dingen die ik moet toevoegen aan dit script zijn:

een keuzelijst in de admin-interface
een invoerveld in de admin-interface

en ik moet deze punten uitvoeren op de post / pagina 's in wordpress ..

mijn vraag is hier niet om mij het ​​script hoe ik wil dat het is, maar ik kan niet achterhalen waar ik de code's moet invoeren voor de admin pagina en waar ik ze moet plaatsen voor de output pagina ( post of page in wordpress) ...

dus als iemand zou kunnen geven me het regelnummer waar ik mijn code in kan voeren voor de admin pagina en de output pagina zou dat een zeer grote hulp zijn.

dank bij voorbaat,

Code is hier te vinden.
Gewijzigd op 29/02/2012 21:14:38 door Niels K
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 12:49:28
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

29/02/2012 15:09:02
Quote Anchor link
Begin eens met het 1e woord, in hoofdletters ook nog, uit je onderwerp te halen. Het starten van een topic is doorgaans omdat men hulp nodig heeft. Voegt dus niets toe.

Kav ixx op 29/02/2012 14:38:52:
Hallo allemaal,

Ik ben net begonnen met php maar want ik ben ik webdesigner Ik heb een opdracht voor een klant die wil een aangepaste plugin (voor WordPress) ... Het goede deel is dat ik snel leer en ik heb nog wat boeken over php, maar het slechte nieuws is over een deadline en de basis dingen uit het boek net niet genoeg kennis geven om deze taak te voltooien.

dit is de code:

Het goede nieuws is dat je hier prima geholpen kunt worden.

Het slechte nieuws:
Als je net bent begonnen met PHP, waarom dan al gelijk een opdracht van een klant aannemen. Begin zelf met oefenen/testen en als je de basis goed beheert, neem je eventueel een opdracht aan.
Ben overigens bang dat het leren van PHP uit een boek niet het meest verstandige is; daarin staan doorgaans de nodige fouten/onvolkomenheden.

Ik ga echt geen 1300+ regels doornemen om jouw opdracht op te lossen.
Gewijzigd op 29/02/2012 15:10:31 door Obelix Idefix
 
Wouter J

Wouter J

29/02/2012 15:19:49
Quote Anchor link
Zou je aub even de code op een site als http://plaatscode.be/ kunnen zetten en hier een link plaatsen. Onnodig veel scrollen heb ik, en vele andere, een hekel aan...

Als je iets moet aanpassen in de admin interface moet je kijken bij de inventory_menu menu functie, die begint op regel 77.
 
Phpnuke r

phpnuke r

29/02/2012 15:54:26
Quote Anchor link
1. Je hebt een gigantische code van 1300 rules. De meeste files in mijn project raken de 300 regels nog niet eens aan. Je moet leren frameworks te maken. Het is heel simpel. De code die altijd word doorgevoert kan je in een bestandje zoals ssi.php zetten(controlleren of diegene is ingelogd, connectie met database, etcs). Al het overige gewoon een mapje maken en daarin allemaal bestanden die kunnen worden geincluded.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
switch ($_GET['action']){
  case "index":
    include "./actions/index.php";
    break;
  case "register":
    include "./actions/register.php";
    break;
}


<< zo simpel is pagination.

Waarom:

1. is veel netter
2. Is veel overzichterlijker
3. Fouten kan je makkelijker opsporen. Als je heel veel hebt aangepast en je krijgt een error die geen lijn aangeeft(of de eerste/laatste lijn aangeeft terwijl daar geen fout zit) sta je raar op te kijken.
 
Wouter J

Wouter J

29/02/2012 15:58:26
Quote Anchor link
@PHPnuker, helaas werkt het zo niet met WordPress plugins...
 
Phpnuke r

phpnuke r

29/02/2012 16:39:39
Quote Anchor link
#Wouter J, Kan je geen file structuur maken in wordpress plugins??
 
Wouter J

Wouter J

29/02/2012 16:45:20
Quote Anchor link
Je kan wel verschillende classes includen en in aparte bestanden zetten, maar je kan het niet zo maken dat je met een switch en get parameters files ophaalt.
 
Kav ixx

kav ixx

29/02/2012 19:22:59
Quote Anchor link
@ wouter j ik heb de code hier geplaatst http://plaatscode.be/141668/ ik was al opzoek naar z'n website maar ik kon het niet vinden dus bedankt daarvoor.


@Obelix en Idefix ik heb deze opdracht aangenomen omdat het te maken was met html en css, toen ik deze opdracht eenmaal had aangenomen kwam erbij dat er wijzigingen aan moesten worden gebracht in een bepaalde plugin... de wijzigingen kan ik best maken in php, maar ik heb nog onvoldoende kennis om er achter te kunnen komen waar ik deze wijzigingen moet plaatsen ( dom van mij had ik naar moeten kijken voordat ik ja zei maar ik was een beetje overmoedig geworden omdat ik net heb geleerd hoe je de gegevens van een formulier moet echoën )

de boeken die ik heb gekocht gaan over php 5 en mysql , volgens het voorwoord zijn deze ook geschikt voor studie's en cursussen. ( deze worden overigens ook daadwerkelijk gebruikt bij cursussen)


mijn vraag is nogmaals niet of iemand aub mijn code voor mij wilt maken, ik weet dat ik zelf beter php had moeten kennen voordat ik deze opdracht aan had genomen.

wel is mijn vraag of iemand mij in de juiste richting kan sturen zodat ik dan zelf ( met nog een beetje eigen onderzoek) de opdracht kan voltooien.

indien niemand hier de tijd voor heeft zal ik het uiteindelijk zelf ook kunnen oplossen, maar mocht iemand de tijd kunnen vinden om mij een zetje in de juiste richting te geven zou dat enorm helpen.
 
Niels K

Niels K

29/02/2012 21:14:24
Quote Anchor link

Beste Kav,

Voor deze keer heb ik een (betere) titel voor jouw topic verzonnen. Kan je voortaan zelf een betere titel verzinnen? Daarnaast heb ik de code weggehaald en even een linkje naar de code geplaatst ;-)

Alvast bedankt!
[/modedit]
Gewijzigd op 29/02/2012 21:15:08 door Niels K
 
Wouter J

Wouter J

29/02/2012 23:23:34
Quote Anchor link
@Kav, zie mijn hulp:
Quote:
Als je iets moet aanpassen in de admin interface moet je kijken bij de inventory_menu menu functie, die begint op regel 77.


Als je een menu item moet toevoegen kun je kijken op regel 98 en als je iets op een pagina wilt toevoegen. Op deze regels worden telkens functies aangeroepen met als laatste parameter een andere functie. Zoek in het script naar deze functie en bewerk de pagina die je moet bewerken.
Als je bijv. 'Manage Categories' wilt aanpassen dan zie je dat deze op regel 101 aan het admin menu wordt toegevoegd. Als laatste parameter zie je hier 'manage_inventory_categories'. Dat is de functie die op dit pagina wordt aangeroepen. Een zoektocht naar deze functie levert op dat deze op regel 1481 begint en daar kun je dan ook gaan aanpassen.
 
Kav ixx

kav ixx

29/02/2012 23:39:36
Quote Anchor link
@ niels ik zal voortaan wat betere titels verzinnen en de code op plaatscode plaatsen.

@Wouter J heel erg bedankt voor je hulp en de moeite en tijd.

ik ben hiermee echt super veel geholpen !!

ik heb nog 1 vraag ( als het niet teveel is ) ;
is het zo dat als ik bijvoorbeeld een functie voor manage inventory erbij doe voor de admin interface dat deze dan ook extra verschijn bij front-end??

ik hoef niet de regel te hebben waar dat dan staat indien dat niet het geval is ..

echt goed om te zien dat je zoveel met php kan doen ( snel doorleren zodat ik over een paar maanden misschien ook zoiets kan schrijven :P )


nogmaals bedankt voor je tijd ( really appreciate it )
 
Wouter J

Wouter J

29/02/2012 23:47:44
Quote Anchor link
Quote:
is het zo dat als ik bijvoorbeeld een functie voor manage inventory erbij doe voor de admin interface dat deze dan ook extra verschijn bij front-end??

Zodra jij iets aanpast in deze code, dus wat extra in de edit_inventory functie of zelf een functie + sub menu item maken, wordt het direct toegepast in de front-end.
 
Kav ixx

kav ixx

29/02/2012 23:52:10
Quote Anchor link
oke dan :) dat scheelt weer..

ik heb je een pm gestuurt ..

kan niet wachten tot ik genoeg php heb geleert om dit soort dingen te schrijven , want de mogelijkheden met php lijken niet te stoppen haha.

fijne avond



Toevoeging op 01/03/2012 18:44:18:



ik heb gekeken in de code en als het goed is is dit het deel dat ervoor zorgt wat er bij admin staat en wat er op de page's verschijn ..

Wouter j heb ik het juiste voor me ? ( sorry dat ik het vraag maar ben 1,5 uur bezig geweest om dit te vinden dus vandaar dat ik vraag om bevesteging :))

de code staat op http://plaatscode.be/141671/
Gewijzigd op 02/03/2012 15:51:40 door kav ixx
 
Kav ixx

kav ixx

03/03/2012 15:03:09
Quote Anchor link
het antwoord heb ik al gevonden iedereen bedank voor de hulp.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.