Wordpress theme maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roy -

Roy -

28/03/2013 15:48:04
Quote Anchor link
Beste PHP'ers,

Tot op heden heb ik altijd gebruik gemaakt van een zelf ontwikkeld CMS bij websites. Hier zit vaak nog aardig wat maat werk in. Om deze reden ben ik naar Wordpress gaan kijken waar ik inmiddels al een aantal sites naar tevredenheid op heb draaien. Bij de betreffende websites maak ik gebruik van gratis themes.

Nu kan ik voor een nieuwe website geen geschikt theme vinden en wil ik er dus zelf een maken. Dit lijkt me niet de moeilijkste klus (ik kan goed overweg met html/css/php/js) maar ik heb het dus nooit eerder gedaan. Daarom ben ik op zoek naar wat "best practises" en eventuele goede en recente tutorials.

Ik ga beginnen met de volgende (dit lijkt mij namelijk een van de betere tutorials?):
http://wp.tutsplus.com/sessions/adaptive-blog-theme-from-photoshop-to-wordpress/

Daarnaast alvast een aantal vragen:
1) Is het raadzaam om een theme gewoon om te bouwen? Bijvoorbeeld Twenty Twelve als basis te nemen met een child theme de gewenste aanpassingen te maken?
2) In het geval ik met een child theme ga werken ben ik afhankelijk van updates van het overkoepelde thema. Mocht die updaten zal ik mijn child theme in te gaten moeten houden of alles nog wel eruit ziet zoals het bedoeld is. Maar is dit niet ook zo met een "gewoon" thema? Dat je afhankelijk bent van de wijzigingen van Wordpress zelf?

Ik hoor graag!
Gewijzigd op 28/03/2013 19:10:36 door Roy -
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.