www.ideal-simulator.nl

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

15/01/2009 12:09:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

Als volgende missie binnen de promotie van iDEAL ben ik de afgelopen weken bezig geweest met het bouwen van een iDEAL Simulator. Met deze simulator kun je de implementatie van iDEAL Lite/Professional binnen je website/webshop testen zonder hiervoor een officieel (betaald) account bij een bank te hebben.

Ik was benieuwd wat jullie van het concept vinden, en of jullie nog op of aanmerkingen hebben.

www.ideal-simulator.nl

Als er mensen zijn die de simulator willen testen zou het helemaal top zijn. De benodigde configuratie instellingen zouden duidelijk genoeg moeten zijn (hoop ik).

In de toekomst hoop ik:
- iDEAL Kassa en Internet kassa te ondersteunen.
- Alle mogelijk iDEAL foutmeldingen correct af te handelen.
- Uitgebreidere documentatie over de implementatie van iDEAL toe te voegen aan de website.
- Gebruikers kunnen (gratis?) een eigen accout (merchantid/subid aanvragen, eigen hashkey en certificaten uploaden, enz.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 06:05:49
 
Els

els

15/01/2009 12:17:00
Quote Anchor link
Hallo Pholeron, ik wil het wel testen, mag ik de code?
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

15/01/2009 12:29:00
Quote Anchor link
Op www.ideal-simulator.nl vind je onder scripts de optie om het voorbeeld script te downloaden. Daarin staan sniplets om de simulator te testen.

Daarnaast zou het mooi zijn als mensen in hun eigen geprogrammeerde omgeving het ook kunnen testen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

15/01/2009 12:51:00
Quote Anchor link
Ik vind dit een superinitiatief! Er zijn denk ik genoeg bedrijven of personen die (open-source) projecten maken die daar ondersteuning voor iDEAL in willen hebben. Op deze manier kan dat heel makkelijk.

Maar er zit niets in voor jou. Je iDEAL-account wordt misbruikt en je maakt kosten voor de simulator. Als je daar geen problemen mee hebt, OK.
Je zou t.z.t. nog eens na kunnen denken over maximaal 5 requests vanaf een website/IP en daarna met een micro-payment (of iDEAL transactie :)) wat geld ontvangen om het verder open te zetten.
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

16/01/2009 08:12:00
Quote Anchor link
@Elwin
Ik gebruik geen iDEAL account van de bank; maar heb alles 'nagebouwd' zodat het op vergelijkbare wijze zou moeten werken. Daar maak ik dus geen kosten voor.

De enige kosten die ik maak zijn de webhosting en de tijd die ik er insteek.. hobby's mogen best een beetje geld en tijd kosten ;)

Maar misschien maak ik er een 'donate' knopje in ofzo als het geheel klaar is :)
 
Tristan nvt

Tristan nvt

16/01/2009 08:51:00
Quote Anchor link
Ik zou er nog even een disclaimer bijzetten (immers, je weet nooit of alles wel precies zoals iDeal werkt, of dat ze dingen veranderen etc.) en ik zou er nog ff bijzetten dat dit géén officiele iDeal simulator is. Nu lijkt het net alsof jij (als site zijnde) verbonden bent aan iDeal.
 
Rens nvt

Rens nvt

16/01/2009 08:56:00
Quote Anchor link
@Pholeron: ooit overwogen om ook Payment Service Providers mee te nemen? Mijn ervaring is dat dat een boel werk uithanden neemt, en in veel gevallen bieden deze ook meteen extra betaalmethodes als machtigingen, overschrijvingen, credit cards, enz.

Het zou het totaalbeeld wel compleet maken als je bijvoorbeeld Buckaroo, Mollie en Ogone meeneemt... En denk dat met zulke partijen ook goeie afspraken te maken zijn over testaccounts...
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

16/01/2009 09:02:00
Quote Anchor link
Dergelijke partijen hebben vaak al een testaccount (en fatsoenlijke documentatie) beschikbaar.. of anders is dat in no-time te regelen. Dat valt bij iDEAL nogal eens te bezien.

Daarom is deze simulator specifiek op iDEAL gericht, omdat dit veel wordt gebruikt, maar er weinig faciliteiten voor beschikbaar zijn (het is allemaal net té geheimzinnig :)

Maar voor de toekomst is het zeker een goed idee om voor de meest gebruikte betaalsystemen een simulatie-omgeving te creeeren!!!
 
Rens nvt

Rens nvt

16/01/2009 09:58:00
Quote Anchor link
Ook de documentatie van de PSP's laat om sommige punten te wensen over hoor ;-) Kwam het laatst nog tegen dat alle standaard formulier POST methods beschreven waren, maar de meest ingewikkelde versie (SOAP) alleen een bericht uitleg had, en verder geen voorbeelden ofzo... En dat laatste kan je toch wat zoekwerk schelen ;-)
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

16/01/2009 10:00:00
Quote Anchor link
We nemen het mee voor een een volgend project :D
Iig bedankt voor de feedback!
 
Rens nvt

Rens nvt

16/01/2009 10:03:00
Quote Anchor link
K ;-) Ik heb hier nu overigens een basis class liggen van Buckaroo voor iDEAL via SOAP. Ik ben er nog niet echt tevreden over, en ga hem ook nog verder uitbouwen met andere betaalmethoden. Maar mocht je dus aan de slag gaan met PSP's, geef dan even een seintje.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rens nvt
 
Marien xD

Marien xD

16/01/2009 11:31:00
Quote Anchor link
Mooi initiatief! Ikzelf vind het ook vervelend om een iDeal implementatie te doen. Dit ivm met de factoren die jij al genoemt heb (op de site).

Misschien een kleine tip: gebruik phpDoc bij je classes om te documenteren. Dit is een mooie standaard manier van documenteren en veel IDE's hebben hiervoor een goede ondersteuning ingebouwd.

Verder zou het misschien leuk zijn om ook je test transacties inzichtelijk te hebben. (dus met je eigen key enzo, maar dat staat volgens mij al op de planning).
 
Bas Visscher

Bas Visscher

16/01/2009 16:04:00
Quote Anchor link
very nice!!
meer kan ik niet zeggen, lijkt me echt een goed idee.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

19/01/2009 21:08:00
Quote Anchor link
Ik heb de scripts gebruikt voor iDEAL-integratie op een site en getest naar de iDEAL-simulator. Dat werkte allemaal goed.
Daarna heb ik dezelfde scripts getest op mijn iDEAL account bij de ING. Werkt zonder aanpassingen (nou ja, de bestandsnamen van de certificaat en de key-file zijn aangepast).

Perfect dus!

Wellicht nog een optie om toe te voegen:
- voorbeeldscript in de advanced versie voor een cronjob die de status van open transacties ophaalt (de ophaalplicht van de acceptant);
- documentatie over de certificaten. Welke van jou zijn en vervangen dienen te worden en waarom je een certificaat-foutmelding kan krijgen bij het verbinden naar de ssl van de simulator.
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

20/01/2009 15:16:00
Quote Anchor link
@Elwin

Super bedankt voor het testen! Blij dat het goed werkt!

Wat betreft de naamgeving van de certificaten; die zijn aangepast n.a.v. het voorbeeldscript voor iDEAL Professional

Wat betreft de documentatie van foutmeldingen vind ik een heel goed punt; daar zal ik komende week aan werken!
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

20/01/2009 15:22:00
Quote Anchor link
Die certificaatnamen maken ook niet uit hoor. Maar in de handleiding van iDEAL Advanced bij de ING staan de commando's voor openssl. Daarmee worden de bestanden priv.pem en priv.cert gemaakt. Voor een beetje ontwikkelaar is het dus wel zonder veel moeite aan te passen, maar het kan misschien voor verwarring zorgen.
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

01/04/2009 10:57:00
Quote Anchor link
Ik heb het e.e.a. vernieuwd aan de site, meer codes en voorbeelden toegevoegd die zouden moeten helpen bij de implementatie van iDEAL.

Feedback is zeer welkom!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.