Xampp gebruiken of ander...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kees Mulder

Kees Mulder

27/03/2013 08:26:59
Quote Anchor link
Ik gebruik nu Xampp maar werkt erg langszaam als ik daar de gehele dag op werk. Ik heb op een pc in het netwerk Xampp en mysql staan met een voorraad programma (Gemaakt in php). Als ik op mijn laptop werk op de andere pc gaat het steeds langzamer en overzichten moet hij ook over denken.

Is er ook een ander programma voor Xampp wat wel snel werkt?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 15:35:15
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

27/03/2013 09:48:46
Quote Anchor link
Probeer eerst eens met bijvoorbeeld een audit in Google Chrome te achterhalen of het aan je lokale webserver of aan het netwerkverkeer ligt. Als het netwerkverkeer de bottleneck is, los je dat namelijk niet op met een andere server.
 
Bernhard Flokstra

Bernhard Flokstra

27/03/2013 09:54:05
Quote Anchor link
Gebruik je Windows, Linux of een Mac?
 
Aad B

Aad B

27/03/2013 09:58:37
Quote Anchor link
Op een oud peeceetje CentOS linux server installeren en je hebt een bloedsnelle testserver in je thuisnetwerk. Die kan je ook port forwarden en anderen laten testen van buitenaf. Een andere sublieme oplossing is Raspberry Pi met Linux. Zeer zuinig, werkt op een oude gsm voeding!
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/03/2013 10:09:48
Quote Anchor link
is CentOS ook geschikt als ontwikkel platform?

ik bedoel om (php/mysql) websites te ontwikkelen?
 
Kees Mulder

Kees Mulder

27/03/2013 10:17:36
Quote Anchor link
Hij geeft de volgende meldingen:

- Enable gzip compression (1)
- Leverage browser caching (8)
+ Leverage proxy caching (6)
+ Minimize cookie size
+ Serve static content from a cookieless domain (8)
+ Web Page Performance
+ Remove unused CSS rules (41)

- = rood
+ = geel
 
Bernhard Flokstra

Bernhard Flokstra

27/03/2013 10:19:54
Quote Anchor link
Centos is de meest gebruikte os voor Linux webhosting. Dat is zeer geschikt voor ontwikkelen. En Linux maakt het zeer eenvoudig om apache, mysql en php te installeren
 
Kees Mulder

Kees Mulder

27/03/2013 10:24:26
Quote Anchor link
Ik werk op een windows pc
 
Bernhard Flokstra

Bernhard Flokstra

27/03/2013 10:27:59
Quote Anchor link
Heb je niet ergens een oud pctje staan?
 
Kees Mulder

Kees Mulder

27/03/2013 10:32:42
Quote Anchor link
Of is het verstandig om van deze pc een linux pc te maken en centos installeren?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/03/2013 10:37:06
Quote Anchor link
Ja, maar hier is geen grafische interface voor, dus je zult met opdrachtcodes de boel moeten installeren.
Via FTP, SVN, Git kan je op je eigen pc je script bouwen , beheren en uitvoeren op je server van CentOS.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/03/2013 10:39:56
Quote Anchor link
Kees Mulder op 27/03/2013 10:32:42:
Of is het verstandig om van deze pc een linux pc te maken en centos installeren?


lijkt mij het proberen waard. Het is wel even wat anders als een windows pc installeren hoor maar wel een leuke uitdaging.

Ik ga iig eens aan de slag met centOs Bedankt!
 
Aad B

Aad B

27/03/2013 10:44:41
Quote Anchor link
- Aar - op 27/03/2013 10:37:06:
Ja, maar hier is geen grafische interface voor, dus je zult met opdrachtcodes de boel moeten installeren.
Via FTP, SVN, Git kan je op je eigen pc je script bouwen , beheren en uitvoeren op je server van CentOS.
Geen grafische interface? Elke Linux heeft diverse grafische interfaces waaronder KDE en ja kan via VNC een grafische terminal draaien. Uiteraard doe je wel veel command's op commandline. Ik heb niet eens beeldschermen op mijn linux servers die in de kelder staan. Ben nu bezig om dat te vervangen door zeer energie zuinige raspberry pi met Debian Linux
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/03/2013 10:45:18
Quote Anchor link
- Aar - op 27/03/2013 10:37:06:
Ja, maar hier is geen grafische interface voor, dus je zult met opdrachtcodes de boel moeten installeren.
Via FTP, SVN, Git kan je op je eigen pc je script bouwen , beheren en uitvoeren op je server van CentOS.


terwijl ik toch net wel een grafisch schilletje zag op de homepage van centOs?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/03/2013 10:47:40
Quote Anchor link
Da's voor CentOS dan nieuw zeker. Ik dacht dat die juist wou onderscheiden van Linux desktop's.

Toevoeging op 27/03/2013 10:48:25:

Da's voor CentOS dan nieuw zeker. Ik dacht dat die juist wou onderscheiden van Linux desktop's.
 
Aad B

Aad B

27/03/2013 10:50:16
Quote Anchor link
Je kan alle GNU grafische desktops op vrijwel elke linux distributie draaien en meestal is zowel GNOME als KDE standaard aanwezig.
 
Bernhard Flokstra

Bernhard Flokstra

27/03/2013 11:00:16
Quote Anchor link
Van oorsprong had CentOS geen grafische schil. Deze kon je wel installeren maar aangezien je op een server (waar CentOS voor bedoeld is) geen grafische omgeving moet willen was deze niet standaard geïnstalleerd. In de loop der tijd werd CentOS steeds meer gebruikt voor desktopomgevingen. Daarom is er nu ook een installatiemedium met standaard een desktopomgeving er in.

Het probleem met een grafische omgeving installeren op een server is dat je direct een stukje prestatie verliest. Immers, GUI's zijn de grootste resource slurpers op een computer. En een server moet juist zo veel mogelijk resources beschikbaar houden. Daarbij, als je alleen apache, mysql en php geïnstalleerd hebt op je server dan is er relatief weinig onderhoud en heb je de commando's snel geleerd.
 
Aad B

Aad B

27/03/2013 11:07:33
Quote Anchor link
Bernhard Flokstra op 27/03/2013 11:00:16:
Deze kon je wel installeren maar aangezien je op een server (waar CentOS voor bedoeld is) geen grafische omgeving moet willen was deze niet standaard geïnstalleerd.
De grafische omgeving is niet alleen voor desktops maar ook voor serieuze servers steeds meer regelmatig in gebruik. Installeren van Oracle bijvoorbeeld kan niet zonder grafische interface en op krachtige servers maakt het tegenwoordig niet zoveel meer uit. Vanzelfsprekend kan je de grafische services naar believen aan en uit zetten om resources te sparen. Wij gebruiken altijd VNC server om op afstand installaties te doen waaronder Oracle.
 
Bernhard Flokstra

Bernhard Flokstra

27/03/2013 11:24:26
Quote Anchor link
Aad B op 27/03/2013 11:07:33:
Wij gebruiken altijd VNC server om op afstand installaties te doen waaronder Oracle.

Als je Oracle gaat installeren dan ontkom je inderdaad niet aan de grafische omgeving. En inderdaad, bij een hedendaagse server maakt het niet zo veel meer uit. Dat neemt niet weg dat je je kan afvragen of je de grafische omgeving echt nodig hebt. Jullie maken gebruik van een oracle database, en hebben dus de GUI nodig. Maar als je een simpele apache server met php en mysql hebt dan is het absoluut niet nodig. Als je hem dan wel installeerd omdat je niet weet hoe het zonder moet, dan zal je dat gewoon moeten leren.

IMHO is het op 99% van de linux-servers niet nodig een grafische omgeving te hebben draaien. Ik maak al gebruik van linux-servers sinds 2003 en heb nog nooit zelfs maar de wens gehad een grafische omgeving te installeren. Meestal kan je alles met de commandline en SSH.

Maar nogmaals, er zijn inderdaad goede redenen te bedenken waarom je wel de GUI zou installeren.
 
Reshad F

Reshad F

27/03/2013 12:45:20
Quote Anchor link
@Aad kan je zown raspberry gewoon gebruiken om je website etc op te zetten? Ik heb net op de website zitten lezen en de duurste variant heeft maar 512 mb geheugen? hoe gebruik je zo iets dan.. ?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.