xampp hoe werkt dat

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Niek Kasius

Niek Kasius

16/04/2013 19:39:13
Quote Anchor link
Ik zit hier te knoeien met xampp server, ik hed dat gedownload en geinstaleerd, en alles werkt schijnbaar want ik krijg geen foutmelding in dat control panel.
Maar hoe nu verder?
ik heb ergens gelezen dat je de bestanden die je wilt gebruiken in de map htdocs moet zetten, en ik om te testen een Nieuwe map met daarin een index.php en andere scripts geplaatst, maar als ik http;//localhost/xampp/htdocs/Nieuwe map/index.php invul in de adresbalk van de explorer krijg het onderstaande te zien:
Moet ik nog wat anders doen of wat doe ik fout

Object niet gevonden!

De gevraagde URL was niet gevonden op deze server. Indien u de URL manueel hebt ingevuld, gelieve uw spelling te controleren en probeer opnieuw.

Indien u van oordeel bent dat deze server in fout is, gelieve de webmaster te contacteren.

Error 404

localhost
Apache/2.4.3 (Win32) OpenSSL/1.0.1c PHP/5.4.7
Gewijzigd op 16/04/2013 19:43:55 door Niek Kasius
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 14:44:40
 
Jelle Hi

Jelle Hi

16/04/2013 20:06:27
Quote Anchor link
Hoi niek,

De map htdocs is de map waar localhost/ uitkomt. Om bij jou bestand te komen moet je naar localhost/Nieuwe Map/ (eventueel nog index.php erachter, maar das niet oerse nodig)
 
Roel -

Roel -

16/04/2013 20:08:36
Quote Anchor link
In htdocs plaats je je bestanden, dat doe je goed.
Als je bestanden daarin plaatst, dan kun je die map rechtstreeks aanroepen vanaf de URL.

Dus als je de map 'Nieuwe map' aanmaakt in htdocs, dan roep je die aan via http://localhost/Nieuwe%20map.
 
Niek Kasius

Niek Kasius

17/04/2013 00:41:42
Quote Anchor link
Roel PHP
Dat had ik ook al gedaan maar toen kreeg ik die melding.

Maar ik heb er nu ander probleem bij gekregen, doordat ik xampp heb verwijderd door op uninsall te klikken en ondanks dat ik ook nog in het Configuratiescherm/Programma's en onderdelen alles heb verwijderen blijft de Map Xampp plus een deel submappen bestaan op mijn pc, en kan ik die niet verwijderen.
ook heb ik alles van xampp in het register verwijderd.

En is er ook een site waar je dat programma zonder al die poespas zoals een pc scaner en toolbar email-programma kunt downloaden.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

17/04/2013 00:47:08
Quote Anchor link
Niek Kasius op 17/04/2013 00:41:42:
En is er ook een site waar je dat programma zonder al die poespas zoals een pc scaner en toolbar email-programma kunt downloaden.


gewoon op http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

om die bestanden te kunnen verwijderen: ik neem aan dat je onder windows werkt moet je gewoon even je pc opnieuw opstarten
 
Niek Kasius

Niek Kasius

17/04/2013 16:21:43
Quote Anchor link
Ja mijn pc heb ik in de tussentijd al een keer of 20 opnieuw gestart, maar dat helpt niet.

En van die link daar heb ik de laatste keer van gedownload zowel de installer als de zip, enigste verschil was dat ik via de zip het moest installeren in C:/Program Files en da installer gewoon de oude map C:/xampp gebruikte maar geen van bijde werk compleet.
Gewijzigd op 17/04/2013 16:22:32 door Niek Kasius
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

17/04/2013 16:57:54
Quote Anchor link
Probeer anders deze tutorial te volgen.

Ik kan me overigens niet herinneren dat xampp je email programma's en toolbars laat installeren :S
 
Niek Kasius

Niek Kasius

17/04/2013 18:07:13
Quote Anchor link
ik heb die tutorial bekeken.
En dat heb ook gehad toen dat programma wel werkte maar ik niet in: http;//localhost/xampp/htdocs/Nieuwe map/index.php kon komen, vandaar dat ik alles heb verwijderd.

En wat dit betreft: Ik kan me overigens niet herinneren dat xampp je email programma's en toolbars laat installeren.
Ligt het er maar aan waar je die download vandaan haalt.
ik had er een gedownload van Softonic gehaald en daar begon bij installatie eerst een of ander programma mijn pc te doorzoeken en werd mij daarna gevraagt of ik de gevonden bestanden die volgens hun mijn pc vertragen wou verwijderen of herstellen, en toen ik op ja klikte kwam ik op een site waar ik dat programma eerst moest kopen voordat die bestanden werden verwijders of hersteld.

Maar ik heb nu wel alles van Xampp kunnen verwijderen, en ook Wamp heb ik verwijderd omdat die misschien een oorzaak van het probleem kan zijn denk ik. want je ziet dat wel vaker dat 2 programma's met de zelfde werking op een pc zich niet goed verdragen

Toevoeging op 17/04/2013 23:04:33:

Ik heb nu een nieuwe poging om de boel te instaleren maar toen ik het met die installeer probeerde kreeg ik onderstaande melding:

Inportant! Because an activated User Account Control(UAC) on your system some
functions of XAMPP are possible restricted. With UAC please avoid to install XAMPP to C:\Program Files (missing write permissions).Or deactivate UAC with msconfig after this setup

Dus heb ik het via de zip gedaan en dat ging goed alle vikjes groen behalve Mercury en Tomcat, dus tot zover ging het goed, ik kon zelfs in de localhost komen en zelfs in phpMyadmin waarin ik een nieuwe user heb toegevoegt, ging allemaal prima. tot ik in de adresbalk http://localhost/xampp/htdocs/Nieuwe map/index.php invulde. en ging het fout kreeg de melding: De webpagina kan niet wordem gevonden.
ik heb daarna op verbindingsproblemen geklikt en kreeg als resutaat het volgende bericht: 'localhost' is niet ingesteld voor het maken van een verbiding met deze coputer op poort 'WWW-servise(HTTP)'
Wat de oorzaak daarvan is weet, alleen weet ik niet hoe dat moet oplossen.
want als ik nu dat Control Panel open zijn de vinkjes onder Service wel groen maar zijn de achtergrond kleur onder Modud rood en blijft die maar proberen iets te openenen want de zandloper blijf draaien en kan ik verder niks meer er mee het word zelf bijna transparant wit en er staan 2 meldingen: 22:33:03 [EXCEPTION] System Error Code 5. Toegang geweigerd, en Access violation at address 005ABEFE in module 'xampp-control.exe' Read of address 00000?? vraagtekens betekend dat ik niet meer kan zien.

Ik had ook al eens op Shell klik, en krijg ik de melding dat dit niet bestaat: C:\user\eigenaar\desktop\xampp_shell.bat
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

18/04/2013 10:55:29
Quote Anchor link
In welke map heb je de bestanden geplaatst?
In principe zou aanroepen van http://localhost je op de goede plaats moeten brengen. xampp/htdocs is doorgaans niet nodig (en kan tot een foutmelding leiden).
Heb je een spatie in de mapnaam: Nieuwe map? --> zou ik niet doen. Werk met underscore.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/04/2013 11:01:20
Quote Anchor link
XAMPP en Windows 7 gaan soms niet lekker samen. Als ik XAMPP als service wil installeren, om het autmatisch op te starten, dan krijg ik ook een hoop 'Access violation'-foutmeldingen.

Ikzelf start nu gewoon XAMPP handmatig op. Ik moet nog eens kijken waarom het niet als service werkt. Mogelijk moet ik die control-panel als Admin draaien. Misschien dat het dan beter zal werken.
 
Niek Kasius

Niek Kasius

18/04/2013 15:24:54
Quote Anchor link
Windows 7 Ik draai op Vista

Ik heb weer een nieuwe geinstaleerd en dat Control Panel geeft geen fouten weer, Apache,MySQL en FileZila zijn groen alleen Mercury is blank en Tomcat is rood dus die zijn niet geinstalleerd, maar die heb ik volgens mij ook niet nodig om php en SQL er op te draaien.
Alleen hij doet niks als ik http://localhost/xampp invoer zou de startpagina van xampp moeten openen maar krijg ik nog steeds die melding: De webpagina kan niet wordem gevonden.
ik heb daarna op verbindingsproblemen geklikt en kreeg als resutaat het volgende bericht: 'localhost' is niet ingesteld voor het maken van een verbinding met deze coputer op poort 'WWW-servise(HTTP)'
Gewijzigd op 18/04/2013 15:26:01 door Niek Kasius
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/04/2013 15:33:28
Quote Anchor link
Wat staat er in je 'hosts' bestand?
 
Niek Kasius

Niek Kasius

19/04/2013 04:17:25
Quote Anchor link
Wat staat er je host?
Als je bedoeld wat ik te zien krijg als ik die open dan is dat dit "De webpagina kan niet wordem gevonden"

Ik heb het nog eens opnieuw gestart en ik begrijp nu dat het een Apache fout moet zijn, Want ik heb nu eerst op de MySQL startknop geklikt en daarna op FileZila en dat ging goed Attempting to start MySQL service bij allebij en toen op apache en daar ging het fout.
Meldingen: 2:45:28 [EXCEPTION] System Error Code 3 Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden, en 2 keer 2:45:28 [EXCEPTION] Access violation at address 005ABEFE in module 'xampp-control.exe' Read of address 00000?? Vraagtekens betekend dat ik niet meer kan zien.

Ik heb nog wat zitten google met de vraag "System Error Code 3 Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden, en 2 keer 2:45:28 [EXCEPTION] Access violation at address 005ABEFE in module 'xampp-control.exe' Read of address 00000" maar dat begrijpen ze daar blijkbaar niet is schijnbaar te lang die vraag, maar met "Access violation at address 005ABEFE in module 'xampp-control.exe' Read of address" kreeg ik toch een site te pakken maar of ik daar wat mee opschiet weet ik niet, want als ik het goed begrepen heb was het Direct-X fout bij een om geluids probleem.
Gewijzigd op 19/04/2013 04:18:31 door Niek Kasius
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/04/2013 12:16:37
Quote Anchor link
Ik doelde op het 'hosts'-bestand:
Ga eens naar %SystemRoot%\system32\drivers\etc\hosts

Als je dat met Kladblok opent, dan moet je als het goed is iets zien als dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
# This is an example of the hosts file
127.0.0.1  localhost loopback
::1        localhost


Verwijder de apache eens als service:
\xampp\apache\apache_uninstallservice.bat

idem dito voor MySQL:
\xampp\mysql\mysql_uninstallservice.bat

En eventueel ook voor Filezilla:
\xampp\filezilla_setup.bat

Als je deze als services wilt installeren, voer dan die xampp-control.exe eens ut als Administrator, en installeerd ze nog eens opnieuw daarvandaan als service.

Hopelijk werkt dat dan wel.
Gewijzigd op 19/04/2013 12:19:42 door - Ariën -
 
Niek Kasius

Niek Kasius

19/04/2013 16:28:31
Quote Anchor link
alles gedaan.

Maar moet daar localhost loopback staan?
Want nu staat er dit in:
# Copyright (c) 1993-2006 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

127.0.0.1 localhost
::1 localhost

127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 localhost
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/04/2013 17:24:24
Quote Anchor link
Waarom zo vaak die localhost-regels?
 
Niek Kasius

Niek Kasius

20/04/2013 11:56:27
Quote Anchor link
waarom weet ik ook niet.
Dat zal wel van windows afkomstig zijn, want ik heb het er niet neer gezet,
Ik heb dat alleen maar gekopiërd.

maar moet er loopback achter localhost staan dan?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/04/2013 14:37:04
Quote Anchor link
Haal dat 'loopback' en die duplicaten eens weg en probeer eens opnieuw.
 
Niek Kasius

Niek Kasius

21/04/2013 09:32:24
Quote Anchor link
Sorry !!! -Aar-
Ik vind het prachtig dat je me wilt helpen.
Maar hier is geen kruid tegen op gewassen.
Ik heb al van alles geprobeerd zelfs een andere versie van Apache geinstalleerd, en dat werkte heel even tot ik het opnieuw start en toen ging het weer fout. Nu heb ik die wamp server er weer op gezet die ook met apache werkt en dat doet het wel alleen kom ik daar met die oude php5 scripten niet meer weg dat werkt met mysqli zag ik en dan zie ik het meeste nog wel staan maar er iets in veranderen of verwijderen werkt niet meer via het script dat moet ik dan doen in de database zelf ne dat is niet de bedoeling dacht ik toch.
het zal wel aan Windows Vista liggen want dat is de belabberste versie van Windows die Bill.G ooit heeft uit gebracht.
krijg van de week een schijf Windows7 dan zal het wel beter worden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/04/2013 09:42:17
Quote Anchor link
Hmmmm......
Hoe bedoel je dat precies met dat aanpassen in de database. Zolang je PHP 5.4 hebt moeten de oude mysql-functies gewoon nog werken.
 
Niek Kasius

Niek Kasius

21/04/2013 19:13:09
Quote Anchor link
gewoon zo als ik het zeg, ik heb een adreslijst en daarin staan gegevens zoals naam, adres, telefoonnummer enz enz. die worden nu nog wel zichtbaar zoals ze nu in de database staan maar ik kan ze niet wijzigen, verwijderen of toevoegen meer met een een script,
Ik bedoel dat ik 4 scripten heb, adreslijst.php, toevoegen.php, aanpassen.php en verwijderen.php, en in de adreslijst.php word alles nog gewoon zichtbaar wat ik in de database heb staan en in verwijderen.php ook alleen de functie verwijderen werkt niet meer en in aanpassen.php krijg ik behalve foutmeldingen niks te zien
en bij toevoegen lijkt alles normaal alleen werkt ook dat niet meer.

Dat bedoelik .

En in andere script gaat het idem dito.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.