XAMPP installeerd en dan!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Seggelinck G.N.A.

Seggelinck G.N.A.

10/01/2009 18:18:00
Quote Anchor link
Beste lezers.
Helaas ben ik even wat kennis nodig want door med.omstandigheden ben ik het kwijt.
Ik heb XAMPP geinstalleerd op een 16 GB USB stick en deze zit op een Vista Desktop.

Dit heb ik erop gezet en moet volgen mijn nog een aanpassing installeren! van XAMPP

XAMPP Windows 1.7.0
[Basic package] Apache HTTPD 2.2.11, MySQL 5.1.30, PHP 5.2.8 + Switch, Openssl 0.9.8i, phpMyAdmin 3.1.1, XAMPP Control Panel 2.5, Webalizer 2.01-10, Mercury Mail Transport System v4.52, FileZilla FTP Server 0.9.29, SQLite 2.8.15, ADODB 4.98, Zend Optimizer 3.3.0, XAMPP Security, Ming. For Windows 2000, 2003, XP, VISTA. See also README
Installer 39 MB Installer

Ik geloof dat ik hierbij alleen nog een Patch moet installeren als ik hun pagina zag.

Ik moet door proberen zo snel mogelijk dit onder de duim hebben en dat lukt wel wal ik een paar oplossingen krijg.

Volgens mij is het mogelijk om het mij te mailen via schermafdrukken en toevoeging. Althans dat hoop ik!!

De vragen:
Ik moet MySQL beveiligen met wachtwoorden
En ik moet PHPmyAdministratie beveiligen met wachtwoorden!!

En nu komt even het moeilijkste: moet er ook nog tekst of programmeerregels gezet worden bij PHP zodat het werkt.

Ik hoop eigenlijk dat het geheel werkt vanaf het schermpje waar je op klikt op de onderste balk.
En dat het samenwerkt met MySQL zonder alle software.

Ik heb zelf al geprobeerd het nodig te vinden in het Handboek van PHP @MySQL van LOI maar ik val regelmatig in slaap door de med.cijnen.
Dus dan kom ik geen stap verder.

En ik zit ondanks men leeftijd vol vuur om het geheel in de fingers te krijgen zodat ik weer met o.a. Joomla aan de gang kan.

Ik wilde geen medelijden maar even hulp om het aan de loop te krijgen en als ik dat een paar keer herhaal lukt me dat ook omdat je dan doelgericht bezig bent.

Hopenlijk begrijpt iemand me en wil mij een mail sturen met hoe en wat en met eventueel schermadrukken.

Alsvast oprecht dank
Gabriel

Quote:
Verplaatst naar (web)servers.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Seggelinck G.N.A.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 13:46:35
 
Hugo L

Hugo L

11/01/2009 04:35:00
Quote Anchor link
Hoi hoi,

Als je op je op je pc naar :
http://localhost/security/index.php

gaat dan krijg je een over zicht of het veilig is of niet , daar staat ook de volgende link:

=> http://localhost/security/xamppsecurity.php <= [alleen mogelijk op de localhost]

Hier kan je makkelijk aan je MySQL en je PMA een wachtwoord zetten!

PHP wordt standaard mee geinstalleerd!
Als test kan je Jombla gewoon installeren in htdocs/joobmla bijvoorbeeld.
Dan kan je je site op je eigen pc bereiken via http://localhost/joombla

Duidelijk zo?!

gr
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.