Xampp
Beste,
ik had vroeger voor de eerste keer xamp gedownload en dit werkte!
Maar toen had ik hem verwijdederd (weet ook niet meer precies waarom)
Vandaag probeerde ik het opnieuw te installeren, voor windows met de installer.
De installer pakte alles volledig uit.
Nu heb ik het controle panel application geopend en wil ik mysql en apache opstarten maar als ik dat probeer krijg ik de volgende error:
Busy...
ERROR: Mysql service not starten [-1]
&
Busy...
ERROR: Apache service not starten [-1]
Zou ik iets verkeerds gedaan hebben? (Heb hem nu al 2x giïnstalleerd)
Moet ik nog iets installeren?
http://localhost/ wil ook niet werken, logisch denk ik als apache niet wil opstarten.
FileZilla start wel op, maar die heb ik niet echt nodig.
Hopelijk kunnen jullie me spoedig helpen!
Afbeelding controle pannel:
http://img827.imageshack.us/img827/9359/apacheerror.png
Alvast bedankt
Dem!
ik had vroeger voor de eerste keer xamp gedownload en dit werkte!
Maar toen had ik hem verwijdederd (weet ook niet meer precies waarom)
Vandaag probeerde ik het opnieuw te installeren, voor windows met de installer.
De installer pakte alles volledig uit.
Nu heb ik het controle panel application geopend en wil ik mysql en apache opstarten maar als ik dat probeer krijg ik de volgende error:
Busy...
ERROR: Mysql service not starten [-1]
&
Busy...
ERROR: Apache service not starten [-1]
Zou ik iets verkeerds gedaan hebben? (Heb hem nu al 2x giïnstalleerd)
Moet ik nog iets installeren?
http://localhost/ wil ook niet werken, logisch denk ik als apache niet wil opstarten.
FileZilla start wel op, maar die heb ik niet echt nodig.
Hopelijk kunnen jullie me spoedig helpen!
Afbeelding controle pannel:
http://img827.imageshack.us/img827/9359/apacheerror.png
Alvast bedankt
Dem!
Misschien ook windows even opnieuw installeren zodat je een schone start maakt?
@ John, ik heb het probleem gevonden.
Op de afbeelding zie je ook checkboxen, ik heb die uitgevinkt en dan eens geprobeerd.
Kwam erop: running
Nu werkt het wel, ik vind het maar een rare boel :$
Op de afbeelding zie je ook checkboxen, ik heb die uitgevinkt en dan eens geprobeerd.
Kwam erop: running
Nu werkt het wel, ik vind het maar een rare boel :$
google even op windows installer clean up dit tooltje maak alles schoon als je hiermee iets verwijdert het is door microsoft gemaakt speciaal voor als je iets niet of niet volledig kan verwijderen. verwijder hiermee xampp en probeer het opnieuw?
heb je overigens al gegoogled op de foutmelding?
dan krijg je zulke oplossingen
The problem is that Xampp doesn't install or uninstall the services correctly in Windows.
To correct it, uninstall Xampp- again.
Open your services panel by typing in 'services.msc' in the windows Run box ( windows symbol + R)
Double click the services to get the actual service name as its different than the shown display name. For Xampp 1.7 Apache 2.2 is Apache2.2, Xampp Controler is XAMPP, and MySQL is mysql. You may have a different version of Xampp so I included all the steps.
Now open a CMD box. ( windows symbol + R then type CMD.)
Type in "sc delete <service name>" for all 3 services. Reboot. Now you can install Xampp again without any problems.
heb je overigens al gegoogled op de foutmelding?
dan krijg je zulke oplossingen
The problem is that Xampp doesn't install or uninstall the services correctly in Windows.
To correct it, uninstall Xampp- again.
Open your services panel by typing in 'services.msc' in the windows Run box ( windows symbol + R)
Double click the services to get the actual service name as its different than the shown display name. For Xampp 1.7 Apache 2.2 is Apache2.2, Xampp Controler is XAMPP, and MySQL is mysql. You may have a different version of Xampp so I included all the steps.
Now open a CMD box. ( windows symbol + R then type CMD.)
Type in "sc delete <service name>" for all 3 services. Reboot. Now you can install Xampp again without any problems.
Probleem opgelost
Bedankt voor de tip van windows installerer clean up, die kende ik totaal nog niet.
Toch bedankt dat je zoveel moeite deed!
Bedankt voor de tip van windows installerer clean up, die kende ik totaal nog niet.
Toch bedankt dat je zoveel moeite deed!
haha nee die windows installer clean up kwam ik pas achter nadat ik 5000 manieren geprobeerd had om vmware te verwijderen wat niet lukte en toen kwam ik erachter na de website van IE doorgespit te hebben en na lange lange tijd kreeg ik daar een link met de oplossing :)
Ik zal hem nog veel van pas kunnen gebruiken.
Ik plaats alleen prive bestanden en sommige delen van scripts op usb.
Daarna verwijder (ongeveer om de 3 maand) alle bestanden van me pc, dan werkt hij langer maar binnenkort ga ik overschakelen naar een nieuwe laptop.
Misschien ga ik hem samenstellen maar weet dat nog niet zeker
Ik plaats alleen prive bestanden en sommige delen van scripts op usb.
Daarna verwijder (ongeveer om de 3 maand) alle bestanden van me pc, dan werkt hij langer maar binnenkort ga ik overschakelen naar een nieuwe laptop.
Misschien ga ik hem samenstellen maar weet dat nog niet zeker