X-Debug te grote files om met wincachegrind te openen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Nkamp Kamp van de

nkamp Kamp van de

10/04/2017 09:47:39
Quote Anchor link
Hallo,

Het is geen applicatie van mij zelf en ik ben hier net begonnen.
Ik moet iets oplossen. Maar voordat ik dit kan doen, probeer ik te achterhalen waar wat gebeurd en dat valt niet mee.

Ik had het idee dat X-Debug misschien hier de oplossing voor is. Er komen een aantal kleine bestanden uit maar ook een paar hele grote nl 1x 811MB en 2x > 1G. Deze kan ik niet openen met webgrind en WinCacheGrind: "Running out of memory". Zelfs niet met npp++, maar dit terzijde.

Hij gaat mij nu even minder om de performance.
Bestaat er een mogelijkheid om X-Debug zo in te stellen dat enkel de functie calls gelogged? (evt. Met class instantieren)
Of een andere optie, dat de files opsplitsen en niet groter worden dan xxxMb, zodat ik ze in ieder geval kan openen.

Er wordt gebruik gemaakt van WAMP, PHP7.

*** EDIT
Ik ben nu verder aan het googlen en zie ik volgens mij dat er een verschil bestaat in xdebug.profiler_... en xdebug.trace_ of xdebut.auto_trace=1. Ik bedoel profiler is voor het performance deel en trace is voor het volgen van de code wat aangeroepen wordt.
Maar misschien heb ik het helemaal mis.


Alvast bedankt,

Nico
Gewijzigd op 10/04/2017 11:22:47 door Nkamp Kamp van de
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 17:45:13
 
Nkamp Kamp van de

nkamp Kamp van de

11/04/2017 23:10:24
Quote Anchor link
Ik ben er inderdaad achter dat er een verschil bestaat tussen profiling en tracing.

Nu heb ik nog twee zaken:
1. De trace files worden ontzettend groot > 1G. Dit los ik momenteel op door "xdebug_start_trace('c:\...')" 'om een functie' te plaatsen. Dus ipv. van één grote trace file krijg ik nu meerdere kleine. Is dit een beetje een logische manier om dit zo op te lossen?

2. Nu ben ik nog op zoek naar een trace 'explorer' tool waarmee ik de bestanden goed getoond worden. Nu doe ik het met npp++ maar met googlen kom ik wel bij GitHub uit maar dan zijn ze "oud" en werken ze niet meer. Ik las ik iets over trace-analyzer.php maar die kan ik ook niet echt vinden. En dan vraag ik mij hoe ik die op start.

Bedankt.

Nico
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

11/04/2017 23:23:36
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.