XHTML 1.0 Strict

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie Het huidige team bestaat uit 2 UX/UI designers, 2 back-end developer waarvan één de Teamlead is, 2 front-end developers, een supportmedewerker en (heel belangrijk) de kantoorhond (Morale Officer). Vangwege de groei binnen de organisatie gaan ze naar 2 scrum teams toe. 1 product team en 1 delivery team. Elk team zal volledig multidisciplinair werken met ieder een eigen Scrum master. Jij komt te werken in het Delivery team. Het delivery team houdt zich voornamelijk bezig met de implementatie van het SAAS product bij klanten. Binnen jouw rol als front end developer ben je dus bezig met het maken van

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

C# Software Developer ElektrotechnieK HBO / HTML /

Samengevat: Deze werkgever is een innovatieve technisch dienstverlener op het gebied van beveiliging en interne logistieke systemen. Ben jij geschikt als software ontwikkelaar? Heb je ervaring met javascript? Vaste baan: C# Software Developer ElektrotechnieK HBO .NET 2.800 - 4.000 Software Ontwikkelaar Wij kenmerken ons door de verscheidenheid aan producten en diensten op gebied van beveiliging. Deze werkgever is een succesvolle full service provider en ontzorgen de klant volledig door de implementatie van nieuwe technologie. Samen met klanten creëren wij beveiligings- en business oplossingen die resultaat opleveren. Wij creëren innovatieve oplossingen door te werken met de nieuwste technologieën. Uitgangspunt hierbij zijn

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Senior developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Senior Integration Developer

Functieomschrijving As senior integration developer at Randstad Groep Nederland IT you play an integral role in innovating and optimising our processes and way of working. As we continue to move towards a more internationally connected tech environment and build new global platforms, our integration team continues to grow. You will join the APK team (Applicatie Koppelingen), consisting of business analysts, developers, a product owner and scrum master. Together you are responsible for a fundamental aspect of our applications, providing the basis for our other development teams. What will you do as senior integrations developer? As senior integrations developer you work

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Front-end developer / Transforming healthcare worl

Functie As a front-end developer you develop (technical) front-end components, for example in React, with a good sense for look & feel. You will work closely with one other (2) front-enders, UX/UI Designers, mobile developers en back-end collegues. Together with the team, you will mainly deal with issues related to maintenance, testing and further development. For example, wen there is an update coming up in the React framework. Almost half of the total company is working on the engineering department. As a team, they attach great value to development and therefore also to giving / sharing feedback. Here you really

Bekijk vacature »

Java Developer / Back-end Developer / 5000 euro

Dit ga je doen Het ontwikkelen van applicaties en websites met behulp van Java en Spring; Werken aan lange termijn projecten; Oppakken van ad hoc activiteiten en processen; Nieuwe ontwikkelingen in de gaten houden en toepassen; Analytisch en kritisch meedenken over verbeteringen in tools en werkwijzen. Hier ga je werken Onze klant is een high traffic organisatie die kwaliteit en digitale transformatie hoog in het vaandel heeft staan. Het is een dynamische en autonome organisatie gevestigd in hartje Amsterdam. Het professionele team waar je in komt te werken is multidisciplinair. Het team werkt erg nauw samen en gebruiken gezamenlijk Scrum

Bekijk vacature »

Junior Back end developer / PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Senior Java Back End Developer

Functieomschrijving Owning your product, freedom to be creative and make mistakes, and above all, a passion for experimentation and innovation: that’s what defines our talent domain in their own words. As Senior Java Developer at RGN IT you join us as we expand our permanent teams focused on building the best solutions to support the entire spectrum of talent the Randstad Group engages with. What do we offer? Trust and freedom to do your work within the goals and vision of the team Support to grow your skills - whether that’s leadership or technical A hybrid way of working in

Bekijk vacature »

Hogeschool Utrecht - Backend Developer (Freelance/

De opdracht is voor een paar maanden. (tot begin 2023). Tarief € 98,- Hogeschool Utrecht gaat gebruik maken van Bloomreach SAAS Content experience manager voor een nieuw informatieplatform voor studenten. De HU is voor een pilot op zoek naar een Bloomreach developer die de omgeving kan klaarzetten, configureren en integreren (Bijvoorbeeld met de SSO omgeving van SURF). Voor de creatie van een nieuwe informatieplatform voor studenten zijn we op zoek naar een Backend-ontwikkelaar met ruimte Bloomreach (Headless CMS experience platform) ervaring die ons kan helpen bij het opzetten van het CMS. We willen gebruik maken van de page builder om

Bekijk vacature »
Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/12/2005 14:35:00
Quote Anchor link
Hey mensen, ik dacht laat ik eens gaan valideren met XHTML ipv van HTML... Paar dingen moeten aanpassen, geen probleem.
Maar heb nu wel een probleempje...

Ik heb een stukje JS (zie topic). Maar daar geeft de validator nog fouten, namelijk dat de < in de if-lus niet mag voorkomen, en moet verandert worden in &lt; Ik nog stom genoeg om te proberen ook, maar dan werkt me JS natuurlijk niet meer.
Heb met <link rel> de JS 'geinclude' maar dan werkt mijn JS ook niet...
Iemand een idee hoe ik het wel werkend krijg && XHTML 1.0 strict?

PHP hulp

PHP hulp

01/10/2022 12:55:29

12/12/2005 14:47:00
Quote Anchor link
Kom op, je weet dat je JavaScript nooit met link rel moet includen. Dat is altijd zo:
<script type="text/javascript" src="http://website.nl/inc/javascript.js"></script>

Waarom ga je trouwens niet met xhtml 1.1 aan de slag?

Jelmer -

Jelmer -

12/12/2005 14:47:00
Quote Anchor link
<script blbla>
//<![CDATA[
if(blbla)
{
alert('<nagger!>');
}
// ]]>
</script>

Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/12/2005 15:09:00
Quote Anchor link
Sebastiaan:
Waarom ga je trouwens niet met xhtml 1.1 aan de slag?

Heb er even naar gekeken, maar de enige fouten die hij gaf (op verkeerd doctype na) dat mijn classe van mijn menu leeg zijn... Dus is geen probleem om even om te zetten...

Edit: Nee, wist het niet :$ Werk maar zeer zelden met JS, en met HTML 4.0 gaf de validator geen errors als het gewoon in de head stond. Vandaar...
Gewijzigd op 12/12/2005 15:12:00 door Willem Jan Z

PHP erik

PHP erik

12/12/2005 15:11:00
Quote Anchor link
@Jelmer
Is CDATA niet alleen voor XML?

Je kunt gewoon zo doen:

<script blah>
<!--
if (blah) { }
-->
</script>

Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/12/2005 15:27:00
Quote Anchor link
Ik heb Sebastiaan zijn idee gebruikt, is ook wel overzichtelijk.

Yippii

12/12/2005 15:35:00
Quote Anchor link
@PHPerik: Nee. CDATA mag je ook voor html gebruiken.

@Willem-Jan: Goedzo ;) Heb je je site al in IE getest?
Mijn testsite op m'n localhost die onderhand al een serieus kunstwerk begint te worden, is ook in xhtml geschreven, en werk gelukkig wel in IE

Willem vp

Willem vp

12/12/2005 15:49:00
Quote Anchor link
Het lijkt me niet verstandig om XHTML 1.1 al te gebruiken. XHTML kan namelijk alleen naar de browser worden verstuurd als type text/xml en niet als text/html, zodat je daarmee je site ontoegankelijk maakt voor oudere browsers.

Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/12/2005 15:56:00
Quote Anchor link
Getest in:
FF & IE & Opera
En werkt bij alle 3 perfect :D

12/12/2005 15:58:00
Quote Anchor link
@Willen vp: W3C zegt dat je het als application/xhtml+xml moet verzenden ja, maar doe je dat niet maken ze daar (nog) geen probleem van.

Willem vp

Willem vp

12/12/2005 16:02:00
Quote Anchor link
Het kan wel dat ze er geen probleem van maken, maar als je zoveel moeite doet om je code te laten conformeren aan de standaard, moet je niet opeens op het belangrijkste punt gaan afwijken ;-)

Frank -

Frank -

12/12/2005 16:02:00
Quote Anchor link
Tidy piept nog wel over een paar kleine dingetjes:
line 47 column 1 - Warning: content occurs after end of body
line 7 column 1 - Warning: <script> inserting "type" attribute
line 125 column 1 - Warning: <script> inserting "type" attribute

0 errors / 3 warnings

Ook die zijn volgens mij snel op te lossen.

Tip: Installeer de volgende extensie eens in FF, http://users.skynet.be/mgueury/mozilla/

Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/12/2005 16:16:00
Quote Anchor link
Leuke extensie...
Ik krijg alleen geen warnings/errors...

Jelmer -

Jelmer -

12/12/2005 17:37:00
Quote Anchor link
<script type="text/javascript"> wordt het dan. En bij alle plaatjes hoor je een alt-attribuut mee te geven. Deze mag je uiteraard wel lekker leeg laten :)

@PHPEric: Het hele idee van XHTML is toch dat HTML meer tot XML wordt omgevormd? Die methode die jij geeft is om oude browsers die geen javascript ondersteunen het script niet midden in de pagina te laten dumpen.

Quote:
W3C zegt dat je het als application/xhtml+xml moet verzenden ja, maar doe je dat niet maken ze daar (nog) geen probleem van.

Je zou kunnen kijken of in de array explode(',', $_SERVER['HTTP_ACCEPT']) ook 'application/xhtml+xml' voorkomt. Firefox stuurt de volgende accept-header standaard al mee:
text/xml,application/xml,application/xhtml+xml,text/html;q=0.9,text/plain;q=0.8,image/png,*/*;q=0.5

12/12/2005 17:43:00
Quote Anchor link
@Jelmer: Das nog niet eens eens zo'n slecht idee. Ga ik iig toepassen op me site.

@Frank: Is Tidy wel geschikt voor xhtml 1.1? Trouwens, w3c zorgt voor de webstandaarden, dus waarom zou je hun validator niet vertrouwen?

@Willem-Jan: Je hebt idd nog een paar alt attributen vergeten, en je hebt ook een non-SGML karakter in je html op lijn 128, teken 125.

Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/12/2005 17:46:00
Quote Anchor link
Welke pagina?
Ik dacht ze allemaal getest te hebben, en aangepast...

Ookal bedenk ik me net: mijn laatste update: die collecte meter. Geen alt attribuut. En grote kans dat dat teken het euro teken is... &euro; van maken dus...
Gewijzigd op 12/12/2005 17:57:00 door Willem Jan Z

Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/12/2005 17:50:00
Quote Anchor link
Inderdaad :D
Hij is weer XHTML 1.1 valid

12/12/2005 17:50:00
Quote Anchor link
Willem-Jan:
Welke pagina?
Die Yippie link

Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/12/2005 17:57:00
Quote Anchor link
PHPhulp brengt het er trouwens niet zo goed vanaf :S
Tidy: 19 errors / 308 warnings...
W3 validator: 70 errors / 42 warnings+info's

12/12/2005 18:07:00
Quote Anchor link
Klopt. PHPhulp heeft ook slecht html.
Geen Doctype, <br /> terwijl dit feitelijk gewoon html 4.01 is, ...

Frank -

Frank -

12/12/2005 18:12:00
Quote Anchor link
Sebastiaan:
@Frank: Is Tidy wel geschikt voor xhtml 1.1? Trouwens, w3c zorgt voor de webstandaarden, dus waarom zou je hun validator niet vertrouwen?

Ik vertrouw volledig op de validator van w3c! Sterker nog, dat is altijd de controle die van doorslaggevend belang is. Dit is namelijk ook toegankelijk voor mensen zonder Tidy (veel klanten e.d.). Maar, het is wel zo handig dat Tidy iedere webpagina direct voor mij valideert zonder dat ik daar iets voor hoef te doen.

Ik heb trouwens geen idee hoe het zit met de 1.1 ondersteuning. Ik heb het nog niet nodig gehad en heb me er dus ook niet verder in verdiept.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.