XHTML 1.1 + IE = Foute Combi ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pim Vernooij

Pim Vernooij

18/12/2005 15:16:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een website, en deze heb ik het doctype xhtml 1.1 gegeven. Ik werk op een mac, en maak mijn websites vooral in firefox, met de handige tidy xhtml validator extentie. De website die ik heb gemaakt is volledig xhtml 1.1 valid, ook als ik hem door de validator van het w3c haal.

Nu keek een vriend van me op de pagina (IE6, Windows XP SP2), en hij kreeg de volgende error:

The XML page cannot be displayed
Cannot view XML input using style sheet. Please correct the error and then click the Refresh button, or try again later.


--------------------------------------------------------------------------------

Parameter entity must be defined before it is used. Error processing resource 'http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd...

%xhtml-prefw-redecl.mod;
-^

dit is mij doctype:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>


<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">

Wat doe ik hier fout, of ondersteund internet explorer nog geen xhtml 1.1 ? is het misschien beter om xhtml 1.0 te gebruiken ?
Gewijzigd op 18/12/2005 15:19:00 door Pim Vernooij
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 18:19:41
 

18/12/2005 15:26:00
Quote Anchor link
Ik gebruik ook XHTML 1.1(klik) en ik heb geen problemen. Dat komt omdat ik mijn pagina naar IE verzend als text/html en naar browsers die XHTML 100% goed ondersteunen, zoals de VuurVos, als application/xhtml+xml

Jij verzendt hem misschien als text/xml of application/xhtml+xml naar alle browsers. En dat is niet goed aangezien Internet Expleurer dat niet ondersteunt.
 
Pim Vernooij

Pim Vernooij

18/12/2005 15:38:00
Quote Anchor link
en dat verzenden doe je doormiddel van een check met php ? kan je misschien een voorbeeld/hint geven ? of check je het met $_SERVER['user_agent'] ?

btw, FireFox is niet 100% compatible met XHTML, officieel zijn er maar 3 browsers die het volledig ondersteunen, 1 daarvan is Safari, maar dat terzijde :) FireFox komt er wel dichtbij ^^

/edit
iets anders -> wat is het verschil tussen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
en
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
? wat is de meest gebruikte ?
Gewijzigd op 18/12/2005 15:41:00 door Pim Vernooij
 

18/12/2005 15:56:00
Quote Anchor link
Die encoding heeft met de charset te maken, dat maakt opzich voor mij niet zoveel uit. De meest gebruikte is dacht ik unicode's UTF-8.
En de juiste headers verzenden doe ik met dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
if ($xhtml_accept()) {
    header("Content-type: application/xhtml+xml");
}
else {
    header("Content-type: text/html");
}

function
xhtml_accept() {
    if (!isset($_SERVER['HTTP_ACCEPT']) || !preg_match("#application/xhtml\+xml#si", $_SERVER['HTTP_ACCEPT'])) {
        return false;
    }

    return true;
}

?>
 

18/12/2005 15:56:00
Quote Anchor link
Oke, opeens was ik niet meer ingelogt. :o
 
Pim Vernooij

Pim Vernooij

18/12/2005 16:10:00
Quote Anchor link
ik heb dat stuk code helemaal bovenaan gezet ($xhtml_accept() zonder $), maar het werkt niet :s ik krijg gewoon dezelfde error :/ kan je jou code tot en met de doctype laten zien?
 

18/12/2005 16:42:00
Quote Anchor link
Dat wil je niet. En dat kan ook niet :+
Alles trek ik uit de database. Misschien kan je beter jou gegeneerde code posten. Of een link geven.
 
Pim Vernooij

Pim Vernooij

18/12/2005 17:02:00
Quote Anchor link
index.php ziet er nu zo uit (het document type gedeelte dan :) )

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
function xhtml_accept() {
    if (!isset($_SERVER['HTTP_ACCEPT']) || !preg_match("#application/xhtml\+xml#si", $_SERVER['HTTP_ACCEPT'])) {
        return false;
    }

    return true;
}


if ( xhtml_accept() ) {
    header("Content-type: application/xhtml+xml");
}
else {
    header("Content-type: text/html");
}


error_reporting( E_ALL );
session_start();

include( 'classes/index.class.php' );

$website = new Index();
$website->setUseArrayValue( FALSE );


echo "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"UTF-8\"?>\n\n"; //echo omdat php <? anders als php openings tag ziet...
?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN"
    "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">
 

18/12/2005 18:21:00
Quote Anchor link
En kan je me de output laten zien ervan? Als hij te lang is voor op het forum, moet je hem even via een persoonlijk bericht sturen.
 
Willem vp

Willem vp

18/12/2005 20:31:00
Quote Anchor link
@Sebastiaan

Om even terug te komen op jouw eerste post in deze thread: wat jij doet is niet toegestaan. XHTML 1.1 is gedefinieerd als pure XML en je mag dat dus niet als text/html versturen, zelfs niet als IE er dan niets mee kan.

Als je dan toch zonodig wilt dat mensen met IE je pagina kunnen zien, kun je op http://www.w3.org/MarkUp/2004/xhtml-faq#ie een hack vinden.
 
Pim Vernooij

Pim Vernooij

18/12/2005 21:16:00
Quote Anchor link
Ik heb het met een tip van sebastiaan opgelost. er stond comment-html code tussen het document type en de html tag, dit staat nu tussen de head tag, en het werkt. Het script op te checken of je browser wel xhtml compatible is, gebruik ik niet.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.