xhtml strict - pagina wordt soms wit weergegeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Adriaan

Adriaan

01/04/2008 01:55:00
Quote Anchor link
beste helpers!
sinds vandaag ben ik overgestapt naar strict xhtml. alleen zorgt dit nog wel voor een aantal problemen.

1) op mijn website http://www.mijnsurfwinkel.nl/home ziet er alles goed uit, maar als je op een link klikt verschijnt er willekeurig een witte pagina. als je de pagina herlaad zie je wel de inhoud. in de broncode zie je gewoon alles staan.

2) als je de website opent in internet explorer wil hij de website downloaden, zonder hem gelijk weer te geven in de browser. met de foutmelding: 'het volgende bestand kan niet worden gedownload: home van website'

Volgens validator.w3.org is mijn website toch 'Valid XHTML 1.0 Strict'. Iemand enig idee wat de oplossing kan zijn?
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 10:26:16
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

01/04/2008 10:34:00
Quote Anchor link
Ik heb je site ff gekopieerd op m'n localhost, want bij mij deed ie 't in FF totaal niet.

.. ik gokte op base href, want dit klinkt erg 1998 en toen ik dat weghaalde werkte hij ook. Dus haal dat maar eens weg! :)
 
Adriaan

Adriaan

01/04/2008 12:38:00
Quote Anchor link
1) dat base href zal denk ik met je localhost te maken hebben. want nu ik de tag verwijderd heb blijft het probleem bestaan. de telkens terugkerende witte pagina's zijn gekomen nadat ik over ben gestapt naar strict xhtml, maar geen idee wat de oplossing kan zijn.

2) inmiddels is probleem 2 opgelost. dat lag aan 'header("Content-Type: text/html; charset=utf-8");' wat eerst 'application/xhtml+xml;' was.

3) het laatste probleempje heeft ook te maken met strict xhtml. als ik deze code in traditional xhtml laat zien werkt hij prima, maar niet bij strict:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
    <div style='display: inline;' id='niets'>
      <a
        href='javascript:void();'
        style='text-decoration:none;cursor:pointer;cursor:hand;'
        onclick="javascript: alles.style.display='inline'; niets.style.display='none';">Meer info</a>
    </div>
    <div style='display:none;' id='alles'>
      <a
      style='text-decoration:none;cursor:pointer;cursor:hand;'
      onclick="javascript: niets.style.display='inline'; alles.style.display='none';" >Verberg</a>
    </div>
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

01/04/2008 13:07:00
Quote Anchor link
3) Wat werkt niet precies?


Edit: Het is idd niet base href, het is je stylesheet. Als je die weghaald werkt 't wel. Er zit waarschijnlijk een fout in stylesheet.css

Edit 2:
.. en wel hier:

h1{
font-size:25px;
font-weight: bold;
color: #0066cc;
font-style: italic;
margin-bottom: 0px;
border-bottom: 3px solid #0099cc (Niet afgesloten)
}
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Gerben Jacobs
 
Bart van der veen

bart van der veen

01/04/2008 13:14:00
Quote Anchor link
oplossing voor probleem 1)

voor div #main overflow hidden verwijderen leverde bij mij de pagina op...
 
Pim Vernooij

Pim Vernooij

01/04/2008 13:27:00
Quote Anchor link
Gerben Jacobs schreef op 01.04.2008 13:07:
border-bottom: 3px solid #0099cc (Niet afgesloten)
Dat is toegestaan; CSS compressors halen die laatste punt-komma zelfs automatisch weg!
 
Adriaan

Adriaan

01/04/2008 13:27:00
Quote Anchor link
1) probleem 1 - opgelost! in de main div stond: 'overflow: hidden;' als deze verwijderd wordt werkt de site in beide browsers. het lag idd aan de css, tanks ;) ow.. ik zag nu pas dat bart de oplossing ook had. bedankt!

3) probleem 3 - de bedoeling is dat er een langer tekst bij de producten verschijnt als je op 'Meer info' klikt. en deze tekst moet ook weer verdwijnen met de link 'Verberg'. Dit doe ik d.m.v. onclick="javascript: alles.style.display='inline'; niets.style.display='none';" in een a met href='javascript:void();' in tradiotional xhtml werkt het, maar nog niet strict
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

01/04/2008 13:39:00
Quote Anchor link
En als je href="#" onclick="javascript:void();return false;" doet?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.