XML bestand validate niet??

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

XML JAVA ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving KOOP ontwikkelt en beheert momenteel onder meer de volgende producten: Wet- en regelgevingsportalen (o.a. Wetten.nl en CVDR ). Hier kunnen gebruikers op basis van trefwoorden en andere criteria wetten en regelgevingen inzichtelijk krijgen; PUC Open Data platform (o.a. puc.overheid.nl en afgeleide producten en interne kennisbanken). Hier publiceren overheidsorganisaties zelf hun uitvoeringsinformatie die publiekelijk beschikbaar is, zoals beleid, handboeken, werkinstructies en berichten. Wettenpocket+ (o.a. portaal en App voor Android en iOS). Hiermee kunnen de gebruikers Wettenpockets raadplegen. Een Wettenpocket bundelt relevante regelgeving en aanvullende informatie op een specifiek rechtsgebied, en kan worden samengesteld door verschillende organisaties binnen de Rijksoverheid. PLOOI

Bekijk vacature »

Dennis

dennis

26/08/2008 14:13:00
Quote Anchor link
ik zit met een probleem ik had altijd voor mijn klant ze database een xml bestand met encoding UTF-8 dat ging perfect totdat we problemen kregen met de ë é 't ê enz. dus na lezen blijkt moet je ISO-8859-1 gebruiken maar dat pakt hij niet

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$xml_string = "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"iso-8859-1\"?>\n";

bij W3 zegt de validator dat hij us-ascii pakt als default en dat de charset mist maar zet ik er een charset ook bij krijg ik fouten ik snap er helemaal niks van eigenlijk. sorry maar XML is niet mijn ding.

alvast bedabkt voor de moeite,
met vriendelijke groet,
dennis.

PHP hulp

PHP hulp

18/01/2021 15:41:41

--

--

26/08/2008 14:58:00
Quote Anchor link
Moet je die quote voor de 1 niet nog escapen?

Dennis

dennis

26/08/2008 16:06:00
Quote Anchor link
die is geescaped maar dat is die foumelding van warning het is

\"1.0\"

--

--

26/08/2008 16:34:00
Quote Anchor link
Waarom gebruik je niet gewoon enkele quotes dan? Probleem weg.

Dennis

dennis

26/08/2008 16:49:00
Quote Anchor link
??

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

26/08/2008 17:59:00
Quote Anchor link
Je moet gewoon consistent UTF-8 gebruiken, dus ook in je html pagina bovenaan UTF-8 instellen (met de meta tag), Dan komt alles goed ;)

Verder kan je ook dit gebruiken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$xmlstr
= <<<XML
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

XML
;
?>

http://nl2.php.net/manual/en/simplexml.examples.php
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arian Stolwijk

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.