XML file inlezen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Michael vanDijk

Michael vanDijk

15/12/2020 10:07:27
Quote Anchor link
Hoi allemaal,

ik kom er nu niet meer uit. heb alle php.net artikelen betreffende bestandsysteem doorgelopen maar krijg het niet voor elkaar.

wat ik wil bereiken.
ik haal via een externe site een xml bestand op.
deze wordt gegenereerd door een php bestand. dus het is op de externe site een download.
hierdoor kan ik hem niet uitlezen direct.

dus waarschijnlijk moet ik hem eerst opslaan op de server waar de php script draaien?
hoe kan ik deze wegschrijven naar een map.

file() fwrite() file_get_contents() al geprobeerd maar lukt me niet.

of kan ik hem gewoon openen en dan mijn dingen eruit halen die ik nodig heb. ?

heb het nodig voor dit gedeelte van de code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
$context = stream_context_create(array(
    'http' => array(
        'header'  => "Authorization: Basic " . base64_encode("$usernamehttp:$passwordhttp")
    )
));
$data = file_get_contents($url, false, $context);
//$data = simplexml_load_string($url);

$data = simplexml_load_string($url);
echo "<pre>";
print_r($data);
echo "</pre>";
if($data) {
 echo "<pre>".print_r($data,true)."</pre>";
} else {
// de XML kan niet worden uitgelezen, toon de foutmeldingen!
      echo "XML-feed kan niet geladen worden:\n";
      foreach(libxml_get_errors() as $error) {
           echo "\t", $error->message;
      }
}
Gewijzigd op 15/12/2020 10:12:14 door Michael vanDijk
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 07:38:48
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/12/2020 10:12:15
Quote Anchor link
Je zou deze gewoon moeten kunnen ophalen, ook al zit er 'forced download' header aan vast. Wat gaat er mis? Wat geeft file_get_contents terug?
 
Michael vanDijk

Michael vanDijk

15/12/2020 10:31:48
Quote Anchor link
- Ariën - op 15/12/2020 10:12:15:
Je zou deze gewoon moeten kunnen ophalen, ook al zit er 'forced download' header aan vast. Wat gaat er mis? Wat geeft file_get_contents terug?


dat ik moet inloggen, terwijl dat als ik het met een xml bestand doe wat daar wel op de server staat het gewoon werkt..

hij geeft op die link een download aan. dus ik moet iets hebben dat hij dat bestand download en tijdelijk opslaat of iets dergelijks
Gewijzigd op 15/12/2020 10:34:07 door Michael vanDijk
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/12/2020 10:34:22
Quote Anchor link
Als je een melding krijgt over inloggen, dan zal je authenticatie dus niet kloppen. Met de juiste 'sleutel' kan je erbij.
Gewijzigd op 15/12/2020 10:34:59 door - Ariën -
 
Michael vanDijk

Michael vanDijk

15/12/2020 11:17:39
Quote Anchor link
- Ariën - op 15/12/2020 10:34:22:
Als je een melding krijgt over inloggen, dan zal je authenticatie dus niet kloppen. Met de juiste 'sleutel' kan je erbij.


dat is juist het probleem, inloggen werkt perfect. alleen komt hij op de "download" pagina en die geeft dan aan dat er niks is.

als ik de link in de browser zet krijg ik een bestand aangeboden. daar moet ik wat mee gaan doen.

Toevoeging op 15/12/2020 11:18:06:

- Ariën - op 15/12/2020 10:34:22:
Als je een melding krijgt over inloggen, dan zal je authenticatie dus niet kloppen. Met de juiste 'sleutel' kan je erbij.


dat is juist het probleem, inloggen werkt perfect. alleen komt hij op de "download" pagina en die geeft dan aan dat er niks is.

als ik de link in de browser zet krijg ik een bestand aangeboden. daar moet ik wat mee gaan doen.
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

15/12/2020 12:19:13
Quote Anchor link
Weet je ook hoe het "XML genererende PHP script" werkt? Verwacht die misschien nog een speciale header, of controleert ie of een header een bepaalde waarde heeft? Je browser geeft standaard namelijk een zwik headers mee, dus misschien moet je er daar een van "kopiëren" (of "voor de zekerheid" gewoon allemaal meegeven).
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/12/2020 12:26:41
Quote Anchor link
Zit er dus een inlogactie tussen voordat je het kan bekijken? Of is het enkel een speciale header die er verwacht wordt?
 
Michael vanDijk

Michael vanDijk

15/12/2020 12:44:53
Quote Anchor link
- Ariën - op 15/12/2020 12:26:41:
Zit er dus een inlogactie tussen voordat je het kan bekijken? Of is het enkel een speciale header die er verwacht wordt?



die inlog actie is er al en die werkt. alleen normaal staat het xml bestand dan daar op de server, bij deze bied hij de xml aan als download...

daaromd at ik dacht/denk dat het iets moet zijn van bestand downloaden en kopieeren op de server dan het bestand parsen op de eigen server en dan de data in de database duwen.

Toevoeging op 15/12/2020 12:45:26:

ik krijg trouwens als ik een reply doe deze foutmelding :
Class Egulias\EmailValidator\EmailValidator does not exist
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/12/2020 13:06:15
Quote Anchor link
Dat het als download wordt aangeboden is echt niet van belang voor PHP.
Wat geeft file_get_contents nou precies terug?

En die Class-foutmelding op het forum is bekend bij Bas. Ik zal hem er nog even aan herinneren.
het heeft met de mail-notificatie te maken die eerder stuk was, maar ergens nog bugt.
Gewijzigd op 15/12/2020 13:22:55 door - Ariën -
 
Michael vanDijk

Michael vanDijk

15/12/2020 14:05:35
Quote Anchor link
$context = stream_context_create(array(
'http' => array(
'header' => "Authorization: Basic " . base64_encode("$usernamehttp:$passwordhttp")
)
));
$data = file_get_contents($url, false, $context);
print_r($data);
$data = simplexml_load_string( $data );

geeft een witte pagina

en daaronder komt vanaf simplexml_load_string
de volgende fout
<b>Warning</b>: simplexml_load_string(): Entity: line 38: parser error : Opening and ending tag mismatch: link line 9 and head in <b>/var/www/vhosts/.nl/httpdocs/power/feed3.php</b> on line <b>31</b><br />
<br />
<b>Warning</b>: simplexml_load_string(): &lt;/head&gt; in <b>/var/www/vhosts/.nl/httpdocs/power/feed3.php</b> on line <b>31</b><br />
<br />
<b>Warning</b>: simplexml_load_string(): ^ in <b>/var/www/vhosts/.nl/httpdocs/power/feed3.php</b> on line <b>31</b><br />
Gewijzigd op 15/12/2020 14:08:46 door Michael vanDijk
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/12/2020 14:09:12
Quote Anchor link
Op regel 6:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$data
= file_get_contents($url, false, $context);
?>

Op regel 9
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$data
= simplexml_load_string($url);
?>

Hier wordt $data overschreven?
 
Michael vanDijk

Michael vanDijk

15/12/2020 14:17:20
Quote Anchor link
dit werkt perfect in een ander script waar de xml wel op de server staat (dus niet als download wordt aangeboden)
$context = stream_context_create(array(
'http' => array(
'header' => "Authorization: Basic " . base64_encode("$usernamehttp:$passwordhttp")
)
));
$data = file_get_contents($url, false, $context);
$data = simplexml_load_string( $data );
// echo "<pre>";
// print_r($data);
// echo "</pre>";
//$rss = Feed::loadRss($data, $user, $pass);

foreach ($data->channel->item as $item) {
$conn = new mysqli($servername, $username, $password, $dbname);
// Check connection
$timestamp = strtotime($item->pubDate);

$sql = "SELECT * FROM feed WHERE timestamp = '" . (int)$timestamp . "'";
$result = $conn->query($sql);

if ($result->num_rows > 0) {
while($row = $result->fetch_assoc()) {
}
} else {
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/12/2020 15:10:04
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$context
= stream_context_create(array(
'http' => array(
'header' => "Authorization: Basic " . base64_encode("$usernamehttp:$passwordhttp")
)
));


$data = file_get_contents($url, false, $context);
$xml= simplexml_load_string($data);

echo "<pre>".print_r($xml,true)."</pre>";
?>


Wat geeft dit?
Gewijzigd op 15/12/2020 15:10:19 door - Ariën -
 
Michael vanDijk

Michael vanDijk

15/12/2020 15:24:33
Quote Anchor link
Warning: simplexml_load_string(): Entity: line 38: parser error : Opening and ending tag mismatch: link line 9 and head in /var/www/vhosts/.nl/httpdocs/power/feed3.php on line 29

Warning: simplexml_load_string(): </head> in /var/www/vhosts/.nl/httpdocs/power/feed3.php on line 29

Warning: simplexml_load_string(): ^ in /var/www/vhosts/.nl/httpdocs/power/feed3.php on line 29

Warning: simplexml_load_string(): Entity: line 301: parser error : Specification mandate value for attribute download in /var/www/vhosts/.nl/httpdocs/power/feed3.php on line 29
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/12/2020 16:44:04
Quote Anchor link
Blijkbaar is de XML niet lekker valid.

En wat echo'ed $data voor output, waarbij je de simplexml_load_string even wegcomment.
 
Ivo P

Ivo P

16/12/2020 10:01:27
Quote Anchor link
Ga er eerst eens vanuit dat $data helemaal geen xml bevat, en bekijk die inhoud eerst eens. Dus nog voordat je die aan de simplexml functies voert.

Want een beetje kapotte xml geeft die foutmelding, maar ook een html-error pagina die je zou vertellen dat je eerst nog moet inloggen of iets dergelijks.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

17/12/2020 21:17:30
Quote Anchor link
Quote:
als ik de link in de browser zet krijg ik een bestand aangeboden

Waarschijnlijk geeft de webserver een andere output. Gebruik je wel dezelfde HTTP request headers, zoals een UA-string?

Misschien gaat het beter/gemakkelijker wanneer je cURL gebruikt?
Gewijzigd op 17/12/2020 21:17:43 door Ad Fundum
 
Michael vanDijk

Michael vanDijk

22/12/2020 14:28:40
Quote Anchor link
Ad Fundum op 17/12/2020 21:17:30:
Quote:
als ik de link in de browser zet krijg ik een bestand aangeboden

Waarschijnlijk geeft de webserver een andere output. Gebruik je wel dezelfde HTTP request headers, zoals een UA-string?

Misschien gaat het beter/gemakkelijker wanneer je cURL gebruikt?


ik gebruik dezelfde code als voor een andere feed en die werkte perfect.
alleen die andere feed heeft een xml bestand op de server staan en deze pusht hem als download.

hier gaat het dan ook op fout.

ik zoek dus iets dat hij dat bestand accepteerd en dan pas verwerkt en hier loop ik vast.

ik heb al geprobeerd met file het bestand op te slaan maar dat lukte me niet.

iemand nog een idee om het met zoveel mogelijk de huidige code voor elkaar te krijgen ?



Toevoeging op 22/12/2020 14:33:36:

als ik de link in de adresbalk zet en enter dan krijg ik een xml bestand met goede waardes dus dat is verder goed.

kan ik dat xml bestand makkelijk opslaan op mijn eigen server en dan verwerken ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/12/2020 15:16:51
Quote Anchor link
Eigenlijk heeft die geforceerde download echt niks te maken met het ophalen.
Ikzelf haal elke dag geautomatiseerd een sloot XML's/RSS-feeds op waarvan ik weet dat er een aantal feed bijzitten met een 'geforceerde downloadheader'. Hier heb ik echt 0,0 last van. Puur omdat file_get_contents of cURL die gewoon netjes negeert.

Dus waarom steeds die tunnelvisie op dit gedrag?

Het belangrijkste is al genoemd: Bekijk eens wat je nou terug krijgt. Daar staat vast wel een aanwijzing in. Misschien mis je iets in een authenticatie, of een bepaalde instelling en krijg je een foutmelding wat je script dus niet verwacht. Uit je foutmeldingen kan ik al opmaken dat je een HTML-document terug lijkt te krijgen omdat er gesproken werd over een </head>.
Gewijzigd op 22/12/2020 15:32:23 door - Ariën -
 
Michael vanDijk

Michael vanDijk

23/12/2020 09:23:49
Quote Anchor link
ik krijg de inlog pagina terug. met een link naar een pdf bestand.
terwijl de inlog werkt voor de andere feeds daar is dus niks mis mee... het is het zelfde account zelfde user.

hoe zou ik het met curl moeten doen ik zie nergens een voorbeeld hoe ik dat kan implementeren.

het is geen tunnelvisie (misschien trouwens wel ;-) maar enige variable die veranderd is dat hij nu die xml pusht en niet verwerkt daarom dacht ik dat het toch echt met die download te maken had...

hij kan hem toch niet verwerken zonder ergens een temp bestand te maken of het bestand te downloaden ?


Toevoeging op 23/12/2020 09:43:19:

function curl2($url, $fields = array(), $auth = 'user:pass'){


$curl = curl_init($url);
curl_setopt($curl, CURLOPT_USERAGENT, "Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8.1.1) Gecko/20061204 Firefox/2.0.0.1");
curl_setopt($curl, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt($curl, CURLOPT_VERBOSE, 1);
curl_setopt($curl, CURLOPT_HEADER, 1);

if($auth){
curl_setopt($curl, CURLOPT_USERPWD, "$auth");
curl_setopt($curl, CURLOPT_HTTPAUTH, CURLAUTH_BASIC);
}

if($fields){
$fields_string = http_build_query($fields);
curl_setopt($curl, CURLOPT_POST, true);
curl_setopt($curl, CURLOPT_BINARYTRANSFER, true);
curl_setopt($curl, CURLOPT_POSTFIELDS, $fields_string);
}

$response = curl_exec($curl);
$header_size = curl_getinfo($curl, CURLINFO_HEADER_SIZE);
$header_string = substr($response, 0, $header_size);
$body = substr($response, $header_size);

$header_rows = explode(PHP_EOL, $header_string);
$header_rows = array_filter($header_rows, trim);
foreach((array)$header_rows as $hr){
$colonpos = strpos($hr, ':');
$key = $colonpos !== false ? substr($hr, 0, $colonpos) : (int)$i++;
$headers[$key] = $colonpos !== false ? trim(substr($hr, $colonpos+1)) : $hr;
}
foreach((array)$headers as $key => $val){
$vals = explode(';', $val);
if(count($vals) >= 2){
unset($headers[$key]);
foreach($vals as $vk => $vv){
$equalpos = strpos($vv, '=');
$vkey = $equalpos !== false ? trim(substr($vv, 0, $equalpos)) : (int)$j++;
$headers[$key][$vkey] = $equalpos !== false ? trim(substr($vv, $equalpos+1)) : $vv;
}
}
}
//print_rr($headers);
curl_close($curl);
return array($body, $headers);
}
list($d['body'], $d['headers']) = curl('php link naar xml', array(q => '', auth => '$usernamehttp:$passwordhttp'));
//POST to google.com with POST var "q" as "123"

echo '<pre>';
print_r($d);
echo '</pre>';

zoiets ?

dit werkt voor de oude link perfect.

voor de link naar de download krijg ik in de body "Redirecting hoop html tekst "
[headers] => Array
(
[0] => HTTP/1.1 302 Found
[Date] => Wed, 23 Dec 2020 08:51:50 GMT
[Server] => Apache
[Location] => /login.php
[Content-Length] => 2609
[Connection] => close
[X-Frame-Options] => DENY
[X-Content-Type-Options] => nosniff
[Content-Type] => Array
(
[0] => text/html
[charset] => UTF-8
)

[X-XSS-Protection] => Array
(
[1] => 1
[mode] => block
)

[Strict-Transport-Security] => Array
(
[max-age] => 3153600
[2] =>
)

)

)
Gewijzigd op 23/12/2020 09:52:29 door Michael vanDijk
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/12/2020 09:50:44
Quote Anchor link
Hoe ziet de output eruit?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.