XML sitemap lay-out geven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Remco schrubben

remco schrubben

14/09/2012 20:54:41
Quote Anchor link
Ik heb met behulp van PHP, Mysql en SimpleXML een sitemap gemaakt van alle ulr's die te vinden zin in de database. Nu is dat helemaal gelukt na wens. Alleen nu heb je z'n standaard overzicht met alle tag namen er bij en zo. Maar ook de melding dat de XML file geen lay-out heeft.

Dit wil ik graag oplossen door een leuke lay-out er aan te geven en de linken klik baar zijn. Ik heb al enige pagina's bezocht via google ma nog niks kunnen vinden.

Zijn er mensen die er ervaring mee heeft om een XML file die door SimpleXML word samen gesteld te kunnen stylen.
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 07:22:38
 
Remco schrubben

remco schrubben

17/09/2012 01:33:07
Quote Anchor link
Na nog weinig reactie op het bovenstaande probleem, ben ik even verder gaan zoeken op het internet. Ik kwam het volgende tegen.

Door middel van een stylesheet aanroep kan je een .xsl file inladen. In deze file staan dan de style:themplate onderdelen. Nu kan ik deze gewoon aanroepen en krijg ik het ook zichtbaar. Maar dan met een hand geschreven .xml file.

Zodra ik daar php in gebruik gaat het mis.
Het volgende staat in test.php:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php echo '<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="xml-sitemap.xsl"?> '
;?>


<test>
    <url>
        <loc>
            http://www.website.nl
        </loc>
        <lastmod>
            2012-09-09
        </lastmod>
    </url>
</test>

Bij deze opstelling gaat het al fout op regel 1 en 2.
Op de een of andere manier wil hij deze gewoon weg niet mee pakken.
Ik sla de test file op als .php maar bij het aanroepen in browser gebruik ik .xml omdat de htaccess het na de goede file stuurt.

Wie kan mij even op weg helpen.
 
Wouter J

Wouter J

17/09/2012 08:41:12
Quote Anchor link
Dat probleem kan komen doordat de short_tags van PHP aanstaan, die moet je uitzetten.

Maar waarom zou je zoveel moeite doen voor een sitemap in XML? Die worden alleen bekeken door bots en die vergeten het design compleet.
Gewijzigd op 17/09/2012 08:41:29 door Wouter J
 
Remco schrubben

remco schrubben

17/09/2012 11:38:58
Quote Anchor link
Bedankt Wouter voor de input. Wat je zegt kwam bots die he alleen bezoekt is waar.
Alleen de gene waar ik het voor aan maken ben heeft liever wel een style aan zijn site map
Zijn er .htaccess code om de shorttag te om zeilen?
 
Wouter J

Wouter J

17/09/2012 13:41:37
Quote Anchor link
Ja, even zoeken op hoe je de PHP flags instelt in apache en daarna even de juiste flag vinden voor de shorttag en dan aanpassen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.