XML+XSL omzetten naar PDF via PHP. Hoe?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Graviton

graviton

15/03/2009 10:52:00
Quote Anchor link
Ik vroeg me af hoe je XSL gestylde XML output kan omzetten naar een PDF bestand. Ik wil dit proces namelijk graag automatiseren mbv PHP, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik weet dat het mogelijk is, want ik heb wat informatie erover kunnen vinden, maar die informatie had geen diepgang mbt over hoe dit in het algemeen gedaan wordt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Graviton
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 16:25:14
 
Steen

steen

15/03/2009 11:01:00
Quote Anchor link
Er zit een standaard pdf-class in php, je kunt er verder nog genoeg downloaden, waar overal een documentatie voor te vinden is.

Pdf in PHP
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door steen
 
Graviton

graviton

15/03/2009 11:18:00
Quote Anchor link
Volgens mij was het zelfs mogelijk zonder PHP mbv XSL-FO. Er was dan een XSL-FO processor nodig. Wellicht dat de PHP standard library een XSL-FO processor heeft? Er was in ieder geval een aspect binnen XSL welke specifiek gemaakt was om ook dynamisch gegeneerde data uit een XML bestand te lezen en te stylen mbv XSLT en dan als PDF te renderen mbv XSL-FO. Zo kon je op de 1 of andere manier vrij nauwkeurige dynamische PDF's maken welke gestyled werden mbv XSLT en geformat werden met XSL-FO. Maar hoe dat precies werkt weet ik nog niet.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door graviton
 
Frank -

Frank -

15/03/2009 12:08:00
Quote Anchor link
Met dompdf kun je html (het resultaat van jouw XML - XSLT) vrij eenvoudig omzetten naar pdf.

Met XSL-FO kun je XML gaan omzetten naar pdf maar daar heb je wel een aparte processor voor nodig, bv. Apache FOP. Ik ken daar geen successtories van, althans niet met PHP. Ik heb wel met zeer goede oplossingen gewerkt (in een SOA), maar die kosten dan ook een paar ton...
 
Graviton

graviton

15/03/2009 13:50:00
Quote Anchor link
Bedankt pgFrank. dompdf is inderdaad een zeer makkelijke manier om dynamische pdf's geautomatiseerd te genereren.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.