Zeer simpele webshop met database - aanpak

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

F vh

F vh

21/12/2013 17:11:25
Quote Anchor link
Voor een opdracht op school moet ik een simpele webshop maken. Er moet een database komen voor de producten. Elke product heeft een naam, foto, omschrijving, categorie en subcategorie. Ik heb een database gemaakt met 1 tabel met die kolomnamen.

Ik kan al via WAMP queries uitvoeren. Ik vraag me alleen af wat de beste aanpak is. Ik zou graag willen weten hoeveel .php bestanden ik uiteindelijk nodig heb.. Ik heb er nu namelijk onnodig veel lijkt mij. Één voor de home, dan één voor de categorie selecteren, dan één voor de subcatergorie selecteren.. etc. Dat hoeft en moet zo toch helemaal niet? Ik heb echt wat hulp nodig.

HOEVEEL en WELKE (naam) php bestanden zouden jullie hebben? Ik heb graag een lijstje, dan weet ik waar ik aan toe ben.
Gewijzigd op 21/12/2013 17:28:49 door F vh
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 13:51:31
 
Bodi Boele

Bodi Boele

21/12/2013 18:26:27
Quote Anchor link
Wij hebben op school dezelfde opdracht, maar bij ons is hij best goed uitgelegd, ook met voorbeelden: http://informatica.hageveld.nl/klas53/theorie.php . Hoop dat je er iets aan hebt. En anders wil ik graag helpen :p
 
F vh

F vh

21/12/2013 20:01:51
Quote Anchor link
Wow, super bedankt. Erg handig! De link die je me net gaf bevat de webshop toch al als ie zo goed als af is? Dan is het toch geen opdracht meer?
 
Local Dev

Local Dev

21/12/2013 20:15:50
Quote Anchor link
Makkelijk: copy/paste en klaar is ie .. maar wat heb je nu geleerd?
 
F vh

F vh

21/12/2013 20:21:44
Quote Anchor link
Nee precies, ik wil er wel wat van leren. Echter doe ik Technische Informatica en dit ligt toch wel buiten mijn vakgebied. Ik gebruik de site meer als een steuntje in de rug, en de opdracht is niet EXACT hetzelfde vanwege de categorien en subcategorien die ik nog moet implementeren.

Vraagje:

Stel, ik heb een .php page die heet 'categorie.php'. Op deze page kun je de categorie en subcategorie aanklikken, maar de subcategorie kan je pas veranderen als je een categorie hebt gekozen. Kan ik dit maken? Dus dat de site dan op een op andere manier refresht als ik een andere categorie kies..
 
Local Dev

Local Dev

21/12/2013 22:29:57
Quote Anchor link
Met headers, of met javascript
Gewijzigd op 21/12/2013 22:30:50 door Local Dev
 
Bart V B

Bart V B

22/12/2013 13:03:19
Quote Anchor link
Gatsie,
Leren jullie zo php?
Ooit de docent er op gewezen dat men iets van veiligheid moet doen?

Ook formulier validatie is nou niet om van geweldig te spreken.
En al dat escapen van html.. Hmmmm.
Ik zie kansen om als docent te gaan werken. :)
 
F vh

F vh

22/12/2013 23:09:22
Quote Anchor link
De site is bijna af, op wat queries na. Deze querie voert hij op een of andere manier niet uit goed uit: $sql = "IF EXISTS (SELECT * FROM bestelling WHERE productnaam='$product')
UPDATE bestelling SET hoeveelheid='$hoeveelheid' WHERE productnaam='$product'
ELSE
INSERT INTO bestelling (productnaam, hoeveelheid)
VALUES ('$product', $hoeveelheid)";

De bedoeling is dat als het product al in de bestelling staat, enkel de hoeveelheid geupdate hoeft te worden. Anders moet er een nieuwe rij aangemaakt worden met de productnaam en de hoeveelheid.
 
Bodi Boele

Bodi Boele

24/12/2013 17:07:13
Quote Anchor link
Das helemaal waar dat we de webshop zo goed als af ontvangen. En de opdracht is nog niet eens begonnen, we beginnen er pas mee in het nieuwe jaar :P


Toevoeging op 24/12/2013 17:09:31:

Bart V B op 22/12/2013 13:03:19:
Gatsie,
Leren jullie zo php?
Ooit de docent er op gewezen dat men iets van veiligheid moet doen?

Ook formulier validatie is nou niet om van geweldig te spreken.
En al dat escapen van html.. Hmmmm.
Ik zie kansen om als docent te gaan werken. :)

Bart, we zitten in de eerste termijn van informatica... We leren niet de Extreem moeilijke dingen, dit gewoon omdat er veel leerlingen zijn die het niet kunnen. De personen die het wel kunnen en willen halen daarom ook gemakkelijk cijfers boven de 9 bij ons. Het is gewoon niet een echt schoolvak voor bovenbouw VWO te noemen.
 
Bart V B

Bart V B

24/12/2013 18:47:45
Quote Anchor link
Quote:
Bart, we zitten in de eerste termijn van informatica... We leren niet de Extreem moeilijke dingen, dit gewoon omdat er veel leerlingen zijn die het niet kunnen.


Zeg toch ook niet dat je extreem moeilijke dingen moet leren.
Wat ik zeg is dat je niet iets moet gaan doen wat verspilde tijd is zonder te weten wat je doet.
Een eerste vereiste is dan te weten wat formulier validatie is.
Een andere vereiste weten dat een sql injection gevaarlijk is.
Waarom zou je dan een applicatie in het wilde weg gaan zitten schrijven zonder te weten wat er allemaal mis aan is?

Diezelfde leerlingen die denken we kunnen wat met php, en gaan bij een bedrijf aan een echte applicatie werken, en het werkt. Hoera! Top! Alleen het is iets minder dat in de live omgeving nu alles plat ligt, want we hadden even geen tijd meer om de code van de stagaire door te nemen of er nog toevallig sql injections mogelijk waren....
Dat is ook niet jullie schuld, immers jullie hoeven alleen maar die dingen te doen die word gevraagt.

Zoiets is niet moeilijk aan te leren, het is een simpel stukje theorie wat in een uurtje of wat uit te leggen is.
En nee dan nog kan je niet met 100% zeggen dat je het kunt, maar je hebt wel net even wat meer bagage dat misschien je hele leven handig kan zijn.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.