Zend Framework folder structure

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Cedric

Cedric

30/04/2008 16:33:00
Quote Anchor link
Hey

Ik ben al een tijdje OOP aan het leren. Ik heb onlangs gekeken naar het MVC pattern en dat vind ik er wel goed uitzien. Nu raden veel mensen het Zend Framework aan omdat het heel gemakkelijk is om applicaties te ontwikkelen.

Ik heb dus een tutorial gezocht en heb ook even de quickstart op de Zend site zelf bekeken. Ik heb dus zo'n folderstructuur:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
Site Root/
   application/
      controllers/
      views/
         scripts/
   library/
   public/

Nu zeggen ze ook in die tutorials dat je eigenlijk vanaf index.php in de map 'public' moet starten. Ze zeggen: "Moest dit een echte website zijn, dan zou enkel de public map beschikbaar zijn en de anderen niet."

Dus als ik naar mijn root ga zou ik meteen mijn index.php moeten krijgen. (geen redirect ernaartoe..)

Hier zitten waarschijnlijk wel wat mensen met ervaring met het Zend Framework. Hoe pakken jullie dit aan, of hoe is jullie folderstructuur?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Cedric
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 16:32:00
 
Jelmer -

Jelmer -

30/04/2008 16:43:00
Quote Anchor link
Site Root = public. Apache kan alleen bij de public map zeg maar. De rest van de mappen is niet direct toegankelijk vanaf internet. Je kan de map public vergelijken met de map www of httpdocs.

Daarom is het aan te raden om met vhosts te werken wanneer je een site met ZF probeert te publiceren. Zie ook het 3e deel van deze tutorial.
 
Cedric

Cedric

30/04/2008 16:51:00
Quote Anchor link
Deze vhosts worden ingesteld in apache zelf. Stel dat ik dit wil publiceren op mijn eigen webserver (non-local). Hoe gaat dat dan in z'n werk?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.