zend includen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »
Reshad F

Reshad F

26/04/2012 20:50:26
Quote Anchor link
hallo, ik ben even bezig geweest. met classes maken en ik heb de zend framework even gedownload om te kijken hoe de classes opgebouwd worden enz zodat ik kan afkijken hoe ik mijn class kan maken. nu heb ik de hele tijd als ik mijn eigen class wilde gebruiken gewoon het filetje geinclude met

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
include ('classfile.php');
?>


maar die van zend is heel uitgebreid. in de installation guide heb ik gelezen dat ik het gewoon moet includen en klaar en heb wat gegoogled en ben tot deze code gekomen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

define('APPLICATION_PATH', realpath(dirname(__FILE__)));
$paths = array(
    APPLICATION_PATH . '/../library'),
    '.',
);

set_include_path(implode(PATH_SEPARATOR, $paths);

?>


is dit de code die ik hiervoor moet gebruiken?

overigens heb ik de mappen van de framework uitgepakt in dezelfde map als mijn index.php dus het ziet er zo uit

map1
map2
library
index.php
map3
map4
etc etc.. is dit goed?


edit: ik heb ook nog dit liggen maar weet niet of dit er nu bij moet.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
require_once 'Zend/Loader/Autoloader.php';
Zend_Loader_Autoloader::getInstance();
?>

op de website staat ook iets anders over in mijn htaccess maar dat is volgens mij voor productie omgeving.
Gewijzigd op 26/04/2012 20:53:42 door Reshad F
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 16:07:29
 
Henk PHP

Henk PHP

26/04/2012 21:34:43
Quote Anchor link
Zend gebruikt gewoon een autoloader, zodat als je een nieuwe object maakt en hij kan de klasse niet vinden, dan kijkt hij gewoon in een map. Als er in die map je klasse-file zit, dan include die hem. Daar heb je dus die autoloader voor nodig.

Hoe het verder precies gaat in Zend weet ik niet uit mijn hoofd, maar dan moet in die docs goed te vinden zijn.
 
Reshad F

Reshad F

26/04/2012 21:43:16
Quote Anchor link
dus dit zou goed moeten zijn toch?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
// eigen klasse map
 include('class_lib.php');

//zend framework

          define('APPLICATION_PATH', realpath(dirname(__FILE__)));
$paths = array(
    APPLICATION_PATH . '/../library'),
    '.',
);

set_include_path(implode(PATH_SEPARATOR, $paths);

          require_once 'Zend/Loader/Autoloader.php';
        Zend_Loader_Autoloader::getInstance();

  ?>
 
Wouter J

Wouter J

26/04/2012 23:16:31
Quote Anchor link
Ja, als je de autoloader van Zend wilt gebruiken in elk geval.

Ga anders eens de code regel voor regel door:
Regel 3) je include een class_lib.php (waarom?)
Regel 7) je maakt een constante aan die het absolute (realpath) van het index.php bestand bevat
Regel 8-11) je defineerd een paar paden waarin je klassen kan includen (in dit geval /../libary)
Regel 12) je set het include_path met al die paths in de array
Regel 14) je included het autoloader bestand van zend
Regel 15) je krijgt een instance van de Zend autoloader (omdat deze loader een singleton is)
Regel ??) je moet nog ergens de autoloader registreren?

Je had dit natuurlijk ook zelf kunnen doen door op PHP.net te kijken, ga het gewoon rustig door en probeer niet teveel te doen. Tevens vind ik Zend nou niet het beste framework om in de broncode te kijken, maar dat is misschien wel persoonlijk.

Kijk anders ook eens naar die andere topics over autoloading.
 
Reshad F

Reshad F

27/04/2012 00:00:13
Quote Anchor link
ik krijg nu een 500 error als ik zend op deze manier include.. maar ik denk dat het te maken heeft met ../library stukje

regel 3) die php file gebruik ik om mijn eigen gemaakte class in te zetten. of werkt dit niet i.c.m ZEND?

en wat vind jij een goed framework om van te spieken dan?

verder. de autoloader registreren gebeurt dit ook in een class? ik heb even op php.net gezocht en vond twee oplossingen

een was __autoloader en de ander was

spl_autoload_register(function($className)
{
require(str_replace('\\', '/', ltrim($className, '\\')) . '.php');
});

ik las ergens dat _autoloader misschien in de toekomst deprecated werd. is dit zo? welke moet ik nu hier gebruiken?
 
Wouter J

Wouter J

27/04/2012 08:57:26
Quote Anchor link
Je moet inderdaad eens kijken naar spl_autoload_register en het daarmee doen. En dan een autoload klasse maken of downloaden (van Zend of Symfony ofzo) en die dan gebruiken. Lees in de docs van die frameworks hoe je de autoload moet gebruiken en het komt helemaal goed.
Lees anders ook de topics die ik net heb gegeven, dit doe ik niet om leuk wat linkjes te posten maar om jou te helpen. Ik ga namelijk niet 10x hetzelfde uitleggen...

Ik vind eigenlijk geen 1 goed framework om te spieken, maar ik vind zelf die Symfony veel makkelijker spieken dan Zend, omdat die zo enorm gecompliceerd is.

Even nog een handige tutorial, als je toch aan de gang gaat met symfony: Create your framework en van flat naar OOP
 
De VeeWee

de VeeWee

27/04/2012 09:10:51
Quote Anchor link
Zend gebruikt de Autoloader (Zend_Loader_Autoloader) om zijn subclasses te laden. In de constructor wordt er een callback functie geregistreerd voor als er classes niet geladen zijn: dit gebeurd via spl_autoload_register. De functie word aangeroepen in Zend_Loader_Autoloader::__construct().
In deze autoloader kan je namespaces toevoegen. Deze worden gebruikt om te zien welke classes er mogelijk geladen kunnen worden. Standaard staat er Zend en ZendX dacht ik.

Wat er nu exact gebeurd is het volgende:
- php roept een class aan en die wordt niet gevonden
- spl autloader meld aan de geregistreerde autoloader functies dat de klasse niet te vinden is
- In deze geregistreerde autoload functies zit: Zend_Loader_Autoloader::autoload()
(- Deze autoload functie roept de instantie van de autoload klasse op. Bekijk even: singleton pattern om dit volledig te snappen.)
- Deze functie gaat dan voor elke geregistreerde namespace in de Zend_Loader_Autoloader op zoek naar die onbekende klasse/
- Per namespace wordt in uw include paths gezocht of deze classe gevonden kan worden. Bij zend is dat dan in de /library/Zend map.
- Als een juist bestand wordt gevonden, dan wordt dit gerequired en kan er dus gebruik gemaakt worden van uw klasse.


Met andere woorden. Als je gewoon uw custom Framework in de map library zet:
/library/Custom/
En je registreerd een namespace:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$loader = Zend_Loader_Autoloader::getInstance();
$loader->registerNamespace('Custom');

(Deze code kan je dan best in de applicatie bootstrapper plaatsen)

Dan zorgt Zend framework ervoor, dat uw custom code gewoon geladen wordt door de autoloader.
 
Reshad F

Reshad F

27/04/2012 11:15:39
Quote Anchor link
@veewee dank! ik ga ermee aan de slag :) @wouter zou je mij dan ook aanraden om Symfony boven ZEND te gebruiken? (buiten het spieken om)
 
Wouter J

Wouter J

27/04/2012 15:17:55
Quote Anchor link
@Reshadd, ja maar dit is misschien veel meer persoonlijk. Bij Zend heb ik het gevoel van ik doe wat maar wat erachter zit zou ik totaal niet weten. Bij Symfony heb ik dat niet, ik vind het beter te begrijpen.

Ook vind ik de site van Symfony stukken beter qua design en pagina's enzo en helaas pas ik als designer daar ook mijn mening op aan.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.