[ZF] Zend_Db_Select kolommen toevoegen/verwijderen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET C# ontwikkelaar gezocht (C# Winforms, Xamarin

.NET C# ontwikkelaar bij een slagvaardig en hard groeiend bedrijf met korte lijnen? In een omgeving waar je onder andere direct samen met de oprichter werkt aan het verder ontwikkelen van een vernieuwend product? Dan is deze vacature zeker iets voor jou. Voor een bedrijf in Rotterdam zijn we momenteel op zoek naar een .NET C# ontwikkelaar. Het gaat om klein bedrijf dat op een punt is aanbeland waar de vraag naar hun software flink aan het toenemen is. Hierdoor zijn ze op zoek naar meerdere .NET ontwikkelaars die samen met de oprichter en nog verschillende andere collega’s hun software

Bekijk vacature »

Mobile App Developer

Ons Mobile ontwikkelteam zoekt een fanatieke Mobile App Developer. Ben jij creatief en heb je passie voor het ontwikkelen van apps? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan ChipSoft heeft al diverse apps uitgebracht en het aantal gebruikers hiervan neemt snel toe. De apps doen het erg goed bij de zorginstellingen. Je kunt hierbij denken aan apps verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, de logistieke dienst en - natuurlijk - de artsen zelf. Door jouw hands-on mentaliteit, eigenwijsheid en technisch inzicht kun je nauwkeurig herbruikbare software schrijven. Die software sluit naadloos aan op onze ‘back end’ (HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg).

Bekijk vacature »

Fullstack software developer JAVA/Typescript

Functie­omschrijving Ons nieuwe Java team? Dat is deskundigheid gecombineerd met passie, innovatie en lef! Als fullstack developer Java/Typescript ontwikkel je snel en professioneel apps die de klant direct kan gebruiken. Aanleg, onderhoud en assetmanagement zijn voor Rijkswaterstaat drie belangrijke pijlers. Het zijn aandachtsgebieden die volop in beweging zijn, alleen al door de vele bijbehorende ICT-ontwikkelingen. Binnen Rijkswaterstaat (RWS) ontwikkelen we steeds vaker eigen maatwerk applicaties voor toepassingen waarin standaardproducten tekort schieten of waarvan we de technisch inhoudelijke kennis in huis willen houden. Binnen het nieuwe Java team neem jij als fullstack software developer een belangrijke positie in. Ons doel is

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony Uiteenlopende projecten

PHP Ontwikkelaar Functieomschrijving Heb jij een aantal jaren werkervaring als PHP Developer en wil jij aan de slag met Symfony, MongoDB en Azure? Wil jij werken aan een belangrijke applicatie in de woningsector die dagelijks door ruim 5000 mensen dagelijks wordt gebruikt? Is programmeren een van jouw grootste hobby's? Lees dan snel verder! Jouw taken als PHP Developer zullen bestaan uit: Het creëren van nieuwe features en het doorontwikkelen van zeer omvangrijke applicaties (met o.a. Symfony); Het meewerken aan uiteenlopende technische projecten; Meedenken over nieuwe tools en technieken om de IT naar een nog hoger niveau te tillen. Functie-eisen De

Bekijk vacature »

.NET Developer

.NET Developer De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Samen met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren op het gebied van technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt geen zin in een 60-urige werkweek maar haalt wel plezier uit zo nu en dan een

Bekijk vacature »

Java developer worden bij onze leukste klant?

Functieomschrijving Er is daarom altijd behoefte aan nieuwe collega's op gebied van Java Development, maar ook binnen andere takken van ontwikkeling. Daarnaast is het verloop van medewerkers heel laag: Wanneer je hier eenmaal werkt, zul je niet snel meer weg willen. De doorgroeimogelijkheden zijn onbeperkt, de opdrachten altijd uitdagend en interessant en daar bovenop zijn de arbeidsvoorwaarden ook nog eens uitstekend. Neem contact met mij op, dan plan ik op korte termijn een gesprek en dan zul je het mij je eigen ogen zien! In jouw nieuwe leasewagen rijd je straks naar de klant toe, waarbij je zelden langer dan

Bekijk vacature »

C# developer

Op zoek naar leuke collega's waarmee je kunt lachen, gave projecten en een ambitieuze werkgever die heel goed voor je zorgt? Aangenaam: Profit4Cloud! Wij zijn nu met 55 collega's en werken sinds 2015 vanuit 5 vestigingen aan mooie projecten met een fijne groep collega's die allemaal maar één ding willen: mooie en slimme software-oplossingen ontwikkelen met de nieuwste technieken. We zijn goed bezig en zijn daarom op zoek naar versterking: Medior C# developers. Ben jij de Medior C# developer die enthousiast wordt van mooie projecten waar binnen jij een belangrijke rol speelt? Dan is Profit4Cloud jouw 'place-to-be'! Als Medior C#

Bekijk vacature »

Cloud Software Developer

Als Cloud Software Developer ga je aan de slag met onze SaaS-dienst Zorgplatform. Voor de ontwikkeling hiervan gebruiken wij Microsoft technologie. Zie jij dit als een uitdaging? Lees dan verder! Jouw baan Als Cloud Software Developer ga je werken aan ons Zorgplatform. Dit is een veilige service die uitgebreide ondersteuning biedt voor transmurale samenwerking. Wij ontwikkelen dit in C# in een ASP.NET Core framework. Je gaat aan de slag met het opzetten van microservices voor de verschillende processen die Zorgplatform ondersteunt. Je maakt bijvoorbeeld de integratie voor het inkijken van het medisch dossier mogelijk aan de hand van toelatingen, geregistreerd

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Testautomatiseerder / Java developer

Functieomschrijving Ben jij de Technisch Tester die het leuk vindt om met Java code aan de slag te gaan en met zijn werkzaamheden als Technisch Tester een bijdrage kan leveren aan de veiligheid van de samenleving? Lees dan snel dit functieprofiel van Technisch Tester! Opstellen en uitvoeren van geautomatiseerde testen; Uitvoeren van acceptatie/functionele testen; Aanpassingen maken in de bestaande applicatie; Debuggen van de applicatie; In gesprek gaan met eindgebruikers om verbetervoorstellen op te halen. Functie-eisen Minimaal HBO-werk en denkniveau; JE bent minimaal TMap of ISTQB gecertificeerd; Minimaal 3 jaar werkervaring als Technisch Tester; Java kennis (kunnen lezen/schrijven/debuggen); Kennis TestNG/Selenium is

Bekijk vacature »

C# backend developer gezocht, hardware component,

Ben je een C# developer en zoek je een baan in Rotterdam waar je systemen ontwikkeld die communiceren met hardware? Bij een klein bedrijf met korte lijnen, een open cultuur en veel vrijheid? Wellicht dat dit dan iets voor je is. Voor een klant in Rotterdam zijn we op zoek naar een ervaren C# developer. Het gaat hier om een bedrijf dat gericht is om voor overheden en ondernemingen informatie vanuit bepaalde meetsystemen te verwerken en te presenteren. Zo is bijvoorbeeld een van de projecten waar je als ontwikkelaar aan gaat werken; het bouwen van een website waar gebruikers informatie

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

In een sector waarin de ontwikkelingen op het vlak van zorg-ICT in een stroomversnelling zitten, biedt ChipSoft een ultramodern en ziekenhuisbreed geïntegreerd elektronisch patiëntendossier. Dankzij ons groeiende marktaandeel in België is ChipSoft op zoek naar nieuwe collega’s. Jouw job Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Het gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de zorgorganisatie. Je werkt zowel zelfstandig als in een team. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi-tier framework. Tijdens een interne opleiding leren wij jou hoe je zelf aan de slag kan binnen deze architectuur. Jouw

Bekijk vacature »

iOS developer in The Hague (non-Dutch/relocation p

Functieomschrijving As a iOS developer you will be working on the development of a complex app which communicates through a JSON Rest/API with the backend. This app will be targeted to business-to-business telecommunication market. They use Swift as a basis and you get the opportunity to work on several interesting project. The team consists of iOS but also experienced Android developers so you get the chance to learn from experts within the field of mobile development and so grow significantly as a developer. Once you are 'up and running', you will be given enough freedom and opportunities to approach your

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Starter Beta WO afgestudeerd traineeship Developer

Functieomschrijving Tijdens het traineeship krijg je de keuze om jezelf te ontwikkelen als developer. Welke richting (Front-end/Backend/Fullstack developer) dat mag jij zelf kiezen. Samen met met je collega's ga je kijken welke route het beste bij jou past en daar wordt een persoonlijk groeipad voor ontwikkeld. Ze zoeken wel mensen die (enige) ervaring hebben binnen development dus passie voor IT en programmeren is hier wel een must. Functie-eisen - Je hebt een afgeronde master of bachelor opleiding met béta component; - Je hebt kennis van een of meerdere programmeertalen; - Je bent creatief en denkt out-of-the-box; - Je bent gedreven

Bekijk vacature »
Storeman storeman

storeman storeman

03/04/2008 21:08:00
Quote Anchor link
Ik wil een lijst tonen van records en wil deze pagineren via een klasse die het denkwerk doet. Deze klasse krijgt een db mee een een select waar hij zich mee moet redden. De lijst tonen en via ->limitPage() gaat het prima, maar ik wil ook het totaal aantal records achterhalen, maar ik wil natuurlijk niet alle data fetchen.

Nu is het niet mogelijk een kolommen toe te voegen, omdat er dan een innerjoin wordt toegevoegd (via select->from(table, array_cols)).

De kolommen kunnen wel gereset worden via select->reset( 'column' ), maar ik kan vervolgens geen velden toevoegen. Ik zou graag het totaal aantal record ophalen via COUNT().

Suggesties?

PHP hulp

PHP hulp

05/08/2020 03:32:22

Frank -

Frank -

03/04/2008 21:23:00
Quote Anchor link
Ik kan er geen kaas van maken...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT COUNT(kaas) AS aantal_kazen FROM boerderij

Wat is nu het probleem? Je kunt toch wel een query uitvoeren?

Storeman storeman

storeman storeman

03/04/2008 21:33:00
Quote Anchor link
Ik zal dan nog een poging doen het geheel wat op te helderen.

Ik wil dus inhaken op de Zend_Db en consorten. Er wordt iets dergelijks opgeroepen:

$myList = Storeman_List_db($listname, $dbAdapter, $zendDbSelect, $arrOptions);

echo $myList->render();

De lijst renderen gaat prima, maar ik wil nu het totaal aantal rijen verkrijgen wat binnen de $zendDbSelect valt (bijvoorbeeld door een filter op gebruikersid).

Ik heb geen veld informatie nodig, ook een sort boeit me niet, dus deze reset ik:
// Creeer een clone, zodat het origeel blijft bestaan
$allrowselect = clone $this->_select;
$allrowselect->reset(Zend_Db_Select::ORDER );
$allrowselect->reset(Zend_Db_Select::COLUMNS );

Het $allrowselect object poept nu de volgende query uit:
SELECT table.* FROM table

Het moge duidelijk zijn dat ik dit niet wil ivm performance.

Dus wil ik iets als

$allrowselect->from('table', array('num'=>'COUNT(*)'));

echter wil ik niet weten welke table of joins er zijn in het select object, dat weet dat object, dus daar wil ik niets mee te maken hebben, eigenlijk wil ik zoiets doen:

$allrowselect->column( new Zend_Db_Expr('COUNT(*)'));

Ik heb deze methode er zelf ingehackt, niet erg netjes, daarnaast werkt het niet.

Warning: Select query cannot join with another table in E:\www5\v2\mijntioganl\library\Zend\Db\Table\Select.php on line 191

Deze functie heb ik in het select object geramt:

public function column( $cols){
$this->_tableCols(NULL, $cols);
return $this;
}

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.