Zien wie er heeft ingelogd.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan van der Veeken

Jan van der Veeken

02/05/2016 16:46:10
Quote Anchor link
Hallo
Op de site van ons koor draai ik een simpel inlogsysteem, wat ik wil is zien wie en hoelang hij/zij is ingelogd.

De site is: www.ambicius.nl

Bij voorbaat dank.
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 00:48:15
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/05/2016 16:51:37
Quote Anchor link
Wat bedoel je met 'hoelang iemand is ingelogd'? Tijdens zijn gehele activiteit op de site vanaf de eerste login, of de tijd sinds zijn laatste bezoek?
Gewijzigd op 02/05/2016 16:57:32 door - Ariën -
 
Jan van der Veeken

Jan van der Veeken

02/05/2016 19:34:42
Quote Anchor link
- Ariën - op 02/05/2016 16:51:37:
Wat bedoel je met 'hoelang iemand is ingelogd'? Tijdens zijn gehele activiteit op de site vanaf de eerste login, of de tijd sinds zijn laatste bezoek?


Wanneer iemand inlogt de datum/tijd en hoelang hij per keer ingelogd blijft.

Jan
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/05/2016 19:39:41
Quote Anchor link
Hoelang iemand ingelogd blijft kan je niet weten, want als de cookie aan is gemaakt dan wild at niet zeggen dat hij al die tijd aanwezig op de site zal zijn. Je kan wel bij een inlog de huidige tijd opslaan, en daarna bij elke view op de site het verschil berekenen (opslaan in een sessie, bijv.).
Zodra het laatste bezoek ouder is dan 5 minuten geleden, dan kan je ervan uitgaan dat diegene niet meer actief is, en dan kan je bij een volgende hit weer verder tellen.
 
Jan van der Veeken

Jan van der Veeken

02/05/2016 19:42:22
Quote Anchor link
- Ariën - op 02/05/2016 19:39:41:
Hoelang iemand ingelogd blijft kan je niet weten, want als de cookie aan is gemaakt dan wild at niet zeggen dat hij al die tijd aanwezig op de site zal zijn. Je kan wel bij een inlog de huidige tijd opslaan, en daarna bij elke view op de site het verschil berekenen (opslaan in een sessie, bijv.).
Zodra het laatste bezoek ouder is dan 5 minuten geleden, dan kan je ervan uitgaan dat diegene niet meer actief is, en dan kan je bij een volgende hit weer verder tellen.

Als ik dan maar in ieder geval kan zien wie er is ingelogd.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/05/2016 19:49:44
Quote Anchor link
In dat geval kan je na het inloggen en zodra iemand actief op de site is (laatste bezoek is korter dan 5 minuten) iemand beschouwen als ingelogd.

Deze query kan hierbij helpen.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT name, last_active FROM leden WHERE last_active + INTERVAL 5 MINUTE > NOW()
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

03/05/2016 09:58:02
Quote Anchor link
Quote:
een simpel inlogsysteem

Aan de buitenkant kunnen we als het goed is niet zien hoe deze verder werkt.

Om informatie zoals het bijhouden hoe lang iemand is ingelogd op te slaan zal hiertoe waarschijnlijk extra functionaliteit in dat systeem geïntegreerd moeten worden.

En om dat te kunnen doen moet je weten hoe dat systeem werkt.
 
Jan van der Veeken

Jan van der Veeken

03/05/2016 11:47:22
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 03/05/2016 09:58:02:
Quote:
een simpel inlogsysteem

Aan de buitenkant kunnen we als het goed is niet zien hoe deze verder werkt.

Om informatie zoals het bijhouden hoe lang iemand is ingelogd op te slaan zal hiertoe waarschijnlijk extra functionaliteit in dat systeem geïntegreerd moeten worden.

En om dat te kunnen doen moet je weten hoe dat systeem werkt.

Bedankt voor je reactie, ik heb begrepen dat je met een cookie kan zien dat je bent ingelogd, dus ben ik er nog niet uit hoe die precies te maken.
Ik heb enkele jaren terug met dreamweaver een koppeling vanaf de site met een database op de server bij de aanbieder van de site www.ambicius.nl
Groeten Jan
 
Joakim Broden

Joakim Broden

03/05/2016 11:51:08
Quote Anchor link
Jan, we willen best helpen maar zonder code of dergelijke kunnen we natuurlijk niks.

Een automonteur kan een auto ook niet maken zonder de motorkap te openen.
 
- SanThe -

- SanThe -

03/05/2016 12:10:41
Quote Anchor link
Jan van der Veeken op 03/05/2016 11:47:22:
ik heb begrepen dat je met een cookie kan zien dat je bent ingelogd


Cookies zijn door de bezoekers zelf te veranderen.
Dus dat lijkt mij geen goed idee.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/05/2016 12:12:45
Quote Anchor link
- SanThe - op 03/05/2016 12:10:41:
Jan van der Veeken op 03/05/2016 11:47:22:
ik heb begrepen dat je met een cookie kan zien dat je bent ingelogd


Cookies zijn door de bezoekers zelf te veranderen.
Dus dat lijkt mij geen goed idee.

Het ligt eraan wat je in de cookie opslaat. Als het een user-ID is, dan ben je onveilig bezig. Als het nou een random hash is, is het een ander veiliger verhaal.
Verder kan je zonder cookies ook niet iemand ingelogd houden ;-)
 
Jan van der Veeken

Jan van der Veeken

03/05/2016 13:34:46
Quote Anchor link
- Ariën - op 03/05/2016 12:12:45:
- SanThe - op 03/05/2016 12:10:41:
Jan van der Veeken op 03/05/2016 11:47:22:
ik heb begrepen dat je met een cookie kan zien dat je bent ingelogd


Cookies zijn door de bezoekers zelf te veranderen.
Dus dat lijkt mij geen goed idee.

Het ligt eraan wat je in de cookie opslaat. Als het een user-ID is, dan ben je onveilig bezig. Als het nou een random hash is, is het een ander veiliger verhaal.
Verder kan je zonder cookies ook niet iemand ingelogd houden ;-)



Het gaat er mij om te zien wie en hoelang muziek oefent op de site, de veiligheid is niet belangrijk de mensen die inloggen zijn koorleden die willen oefenen en muziek moet van buma stemra achter een wachtwoord staan.
Het kan ons niet schelen of anderen bij de muziek kan komen
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

03/05/2016 14:12:30
Quote Anchor link
Hoe controleer je of iemand oefent?
Een cookie kan heel lang op een pc staan, maar het wil niet zeggen dat al die tijd ook geoefend is.
Zelfde met het vastleggen van een tijdstip van inloggen in een database. Je kunt er niet mee controleren of berekenen hoe lang iemand oefent.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/05/2016 14:35:44
Quote Anchor link
>> Het gaat er mij om te zien wie en hoelang muziek oefent op de site ...

Dus iemand logt in op de site, gaat vervolgens even lekker een half uurtje buiten wandelen, komt weer terug en 'klokt uit'? Zoiets?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/05/2016 14:40:17
Quote Anchor link
Ik heb wel eens eerder voor mijn vorige profielenwebsite wel eens een systeem gemaakt, waarin je kan zien hoelang iemand actief is geweest op de website. Echter... het is niet accuraat, omdat je niet van iemand weet of hij nog actief is. Daarom is de enige oplossing een timeout van 5 minuten. Als iemand langer dan die tijd niks meer heeft gedaan, beschouw ik hem als 'niet online'.

Verder werd die tijd bij elkaar opgeteld voor de 'leuk'. Maar betrouwbaar.... nee!

Als je het betrouwbaar wilt doen, dan moet je mensen verplichten om in en uit te klokken. Maar daarmee kan altijd worden valsgespeeld.
Gewijzigd op 03/05/2016 14:47:57 door - Ariën -
 
Jan van der Veeken

Jan van der Veeken

03/05/2016 16:07:28
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 03/05/2016 14:35:44:
>> Het gaat er mij om te zien wie en hoelang muziek oefent op de site ...

Dus iemand logt in op de site, gaat vervolgens even lekker een half uurtje buiten wandelen, komt weer terug en 'klokt uit'? Zoiets?


Maakt mij niet uit ik hoef geen exact overzicht, de inlogpagina is www.ambicius.nl/inloggen.php
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/05/2016 16:23:01
Quote Anchor link
Op welke manier controleer je of iemand ingelogd is?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.