Zoeken in DB naar letters
Willem L
17/06/2016 14:46:59Ben er nu even mee bezig.
Maar ik zie het niet.
Bedoeling is om een letter of woord met een
zoekopdracht uit de tabel zichtbaar
te krijgen.
Diverse code's uitgeprobeerd maar helaas.
Wat doe ik verkeerd?
Maar ik zie het niet.
Bedoeling is om een letter of woord met een
zoekopdracht uit de tabel zichtbaar
te krijgen.
Diverse code's uitgeprobeerd maar helaas.
Wat doe ik verkeerd?
Quote:
$zoekwoord = $_POST['zoekwoord'];
$result = mysql_query("SELECT * FROM gastenboek where * LIKE '%".$zoekwoord."%'",$conn);
$totalSearch = mysql_result($result, 0 ,0);quote]
$result = mysql_query("SELECT * FROM gastenboek where * LIKE '%".$zoekwoord."%'",$conn);
$totalSearch = mysql_result($result, 0 ,0);quote]
Gewijzigd op 17/06/2016 14:58:54 door Willem L
PHP hulp
12/12/2024 15:25:56Gelukkig hebben we ook [code]-tags op het forum ;-)
De vraag is eigenlijk: Wat gebeurt er precies? Deze code die je toont laat zelf uit zichzelf niks op het scherm zien. Hoogstens het eerste veld van de eerste rij tonen.
Verder nog een paar tips:
- Stap over op de MySQLi-driver, omdat de oude MySQL-driver in PHp 7 eruit is gehaald
- Er is SQL-injection aanwezig in je query. Iedereen kan je query manipuleren met de nodige gevolgen van dien.
De vraag is eigenlijk: Wat gebeurt er precies? Deze code die je toont laat zelf uit zichzelf niks op het scherm zien. Hoogstens het eerste veld van de eerste rij tonen.
Verder nog een paar tips:
- Stap over op de MySQLi-driver, omdat de oude MySQL-driver in PHp 7 eruit is gehaald
- Er is SQL-injection aanwezig in je query. Iedereen kan je query manipuleren met de nodige gevolgen van dien.
Jan de Laet
17/06/2016 15:09:00WHERE * LIKE dat gaat niet. Op de plaats van * moet een veldnaam (kolomnaam) uit je tabel gastenboek komen.