Zoeken in grote database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mike V

Mike V

10/11/2011 10:47:31
Quote Anchor link
De situatie is eigenlijk als volgt, ik heb een plaatsen database (id, country, name) (over 3 miljoen records), een gebruiker database(id, name) en een bedrijven database(id, name, city, branch) (over 1 miljoen records).

Ik moet in een zoekbox het volgende kunnen zoeken:

"club Eindhoven" => Club Seven Eindhoven (bedrijf)
"jan janssen" => Gebruikers
"Eindhoven" => Plaats

Hoe kan ik dit het best aanpakken, omdat we ten eerste redelijk grote tabellen gebruiken, en ook het probleem is dat "club Eindhoven" kan je makkelijk explode het 2de woord is de plaats maar wat als de bedrijfs naam al uit 2 woorden bestaat dus: "Dans Vereniging Eindhoven" is het niet makkelijk op te lossen via een query?

Alvast super erg bedankt voor het lezen!
 
PHP hulp

PHP hulp

02/05/2024 18:11:35
 
Marco M

Marco M

10/11/2011 11:43:07
Quote Anchor link
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.5/en/fulltext-boolean.html

Geen idee hoe effectief dit is op een database met 3 miljoen records..
 
Mike V

Mike V

10/11/2011 11:45:37
Quote Anchor link
Ja fulltext search had ik al geprobeerd, maar hoe moet ik om gaan met het feit dat je zeg maar "Paradiso Amsterdam" kan hebben, dat mysql weet dat het laatste woord de plaats is? Zonder explode te gebruiken, omdat het ook "Club Paradiso Amsterdam" kan zijn
 
Marco M

Marco M

10/11/2011 11:48:02
Quote Anchor link
Eerst een join zodat de plaatsnamen beschikbaar zijn, en vervolgens via MATCH() aangegeven op welke kolommen vergeleken moet worden. Geen idee of dit overigens werkt op virtual columns...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.