Zoeken naar factuurnummers

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

22/04/2013 11:56:54
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een administratie pakket, nu wil ik dat de bankbijschriften kunnen worden ingelezen. Als de klant 1 factuur heeft betaald en netjes het ene factuurnummer in de omschrijving zet, komt het goed. Maar ik zit nu met het probleem dat sommige klanten ook meerdere facturen in 1 keer betalen. Ze zetten dan ook meerdere factuurnummers in de omschrijving.

Wie heeft voor mij een oplossing?

Ter info:
Mijn script kijkt naar het factuurnummer en het bedrag, als dat klopt dan vinkt hij hem af.
 
PHP hulp

PHP hulp

24/05/2024 03:51:07
 
Jelle de Jong

Jelle de Jong

22/04/2013 12:18:10
Quote Anchor link
Je zou de functie preg_split kunnen gebruiken om de facturen te splitsen in substrings. Je kan hiermee substrings creeren als er een bepaalde teken in de string voorkomt. Hij kan dit in arrays zetten die je dan weer kan lezen.

Op de site php.net staan voorbeelden voor het gebruik van de command.
http://php.net/manual/en/function.preg-split.php

Ik ben zelf een beginnende programeur dus verder zou ik er niet mee kunnen helpen.
 
Erwin H

Erwin H

22/04/2013 12:18:31
Quote Anchor link
Stapsgewijs de logica zoals ik er naar zou kijken (nog even los van wat je mogelijkheden zijn, die kan ik uit je verhaal niet afleiden):
1 - lees alle factuurnummers uit de omschrijving, controleer of het er 1 is of meer zijn
2 - controleer wat de som is van alle factuurbedragen voor alle factuurnummers die je uit de omschrijving hebt gehaald
3 - controleer of de som van stap 2 kleiner of gelijk is (of binnen een foutmarge ligt) aan het bedrag van de afschrift
4 - indien ja op stap 3, vink alle factuurnummers af.

Als je het goed implementeert zou het moeten werken voor enkele facturen en meerdere facturen in 1 afschrift.
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

22/04/2013 16:33:27
Quote Anchor link
Bedankt! Ik gebruik nu preg_split en het werkt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.