Zoeken op postcode in de buurt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bob van der Valk

Bob van der Valk

19/06/2011 22:38:16
Quote Anchor link
Beste lezers,

Ik zit met een probleem. Ik ben bezig voor een project voor het bedrijf van mijn oom.

Daarop moet je mensen in de buurt kunnen zoeken via je postcode.
Maar ik heb wel de data van de mensen die moeten kunnen zoeken. Maar hoe kan ik dit aanpakken dat iemand zijn postcode invoerd of plaats kan ook. Maar dat het dan het dichts bijzijde postcode vind?

Heeft iemand enig idee hoe ik het beste kan aanpakken?

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 16:03:07
 
Dennis meijer

dennis meijer

19/06/2011 23:39:24
Quote Anchor link
Misschien de ingevoerde postcode vergelijken met alle postcodes in de database en dan kijken welke personen er het dichtste bij zitten...

Je zit alleen met de duizendtallen dan denk ik maar dat weet ik niet zeker.

Ik zou het in iedergeval op zo een manier aanpakken.
 
Bob van der Valk

Bob van der Valk

19/06/2011 23:50:54
Quote Anchor link
Werkt dat? Werken postcodes dan zo? 1234 ligt naast buurt 1235 ?
 
Dennis meijer

dennis meijer

19/06/2011 23:52:11
Quote Anchor link
Ja meestal liggen postcodes dicht bij elkaar maar bij verschillen provincies ofzo is het zo dat het 3445 is en 5 km verder 4445 ofzo?>:P Maar dat durf ik zo niet te zeggen.

Kijk heir maar eens;)link
 
Johnny hertogs

johnny hertogs

20/06/2011 07:40:54
Quote Anchor link
nee dat gaat niet overal want 74 en 81 liggen bijvoorbeeld ook naast elkaar. je kunt wel een postcodedatabase gebruiken, maar die zijn vaak prijzig en ik weet niet of je daar budget voor hebt. http://www.postcode.nl/index/156/1/0/drive-time-matrix.html
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

20/06/2011 12:08:22
Quote Anchor link
Je kan gebruik maken van Google Maps.

Ik ga er even vanuit dat 'de mensen die je moet vinden' in een database staan, met daarbij in ieder geval de postcode (wellicht het hele adres). Je moet de dataverzameling uitbreiden met de coördinaten van het adres die je kan opzoeken door gebruik te maken van de XML die gegenereerd wordt op: http://maps.google.com/maps/geo?q=ADRES&output=xml.

Het gedeelte ADRES in bovenstaande link gebruik je voor de postcode, waarbij je spaties door het plusteken moet vervangen: http://maps.google.com/maps/geo?q=2517+KJ&output=xml

Je kan ook een heel adres toevoegen: http://maps.google.com/maps/geo?q=Carnegieplein+2,+2517+KJ,+Den+Haag&output=xml

Uit die XML kan je, als er resultaten zijn, de coördinaten halen. Deze sla je vervolgens op in je database.

Als je dan gaat zoeken vul je je eigen postcode (of adres) in, na de POST, of Ajax-call, of wat jij wilt gebeurt globaal in stappen het volgende:
1) Je maakt weer een call naar bovenstaand adres, nu om de 'zoek coördinaten' te vinden;
2) Als je de coördinaten gevonden hebt ga je met behulp van de query op deze pagina in je eigen database op zoek naar wat je precies wilt hebben;
3) Laat de boel zien.

Lees even heel die pagina (met die query) door om te begrijpen wat er gebeurd. Het belangrijkste stuk is wel die query, maar lees daarvan de inleiding wel heel aandachtig.

Ok. Succes!

[Edit: deze procedure heb ik in grote lijnen ook gebruikt voor een dealerlocator]
Gewijzigd op 20/06/2011 12:10:35 door Elwin - Fratsloos
 
Bob van der Valk

Bob van der Valk

20/06/2011 22:05:52
Quote Anchor link
Kijk hiermee kan ik verder!

Hardstikke bedankt iedereen die gereageerd heeft!
 
Bob van der Valk

Bob van der Valk

03/07/2011 16:29:56
Quote Anchor link
Ik zit met een probleem De heletijd geeft die no result op? Ligt dit aan me localhost? dat ie dan de api key ofzoiets? HEeft iemand meer ervaring met dit probleem?

Alvast bedankt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.