zoekfunctionaliteit PHPhulp en issues in het algemeen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

12/04/2015 17:53:39
Quote Anchor link
Vaak komt het voor dat op de fora dezelfde of soortgelijke vragen gesteld worden. Ik verwijs dan liever naar een eerdere reactie dan dat ik dezelfde reactie nog eens overtyp. Hiertoe probeer ik de topics terug te vinden via de zoekfunctie.

Ik weet niet hoe jullie ervaringen zijn met de zoekfunctie, maar ik kan zelden topics terugvinden via de zoekfunctie (terwijl ik wéét wat ik zoek en wéét dat de topics bestaan).

Omdat de zoekfunctie mij niet helpt ben ik vaak gedwongen om:
- de deelfora door te spitten waar een topic ook alweer stond
- een lijst van links bij te houden waar handige/uitgebreide antwoorden stonden

Maar dit is eigenlijk te zot voor woorden.

Een voorbeeld: de laatste tijd lijken er weer wat probleempjes met short_open_tag achtige toestanden.
Als ik dit inklop in de zoekfunctionaliteit dan maakt deze hier "short open tag" van. Waarom is dat dan?

In sommige opzichten moet deze site gewoon "dommer" worden, deze moet niet zelf allerlei zaken gaan interpreteren maar gewoon dingen accepteren in de vorm waarin ze aangeleverd worden en ook niets doen of klagen als de invoer niet correct is (maar dan niet met Forbidden errors maar een iets gebruiksvriendelijkere variant). Een andere voorbeeld: codeblokken. Als men deze niet aangeeft of verkeerd opent of sluit... doe gewoon lekker niets! En start ook niet automatisch een codeblok als je ergens PHP detecteert, vaak bestaat de code uit zowel PHP als HTML blokken met als gevolg dat er dan tal van codeblokken worden gestart... Als het de bedoeling van een gebruiker is om dit om te zetten naar een codeblok, laat hem/haar dat dan zelf doen... Maar dat terzijde.

Ook is er geen ledenlijst oid? Of deze is heel erg goed weggestopt. Als ik niet meer precies weet hoe iemand zijn nickname was omdat ik weet dat deze een topic/reactie had die relevant was... Ik kan ook niet zoeken op leden.

Dan is er totaal geen filtermogelijkheid? Als ik weet in welke rubriek ik wil zoeken (categorie X) dan kan dit niet... Ook kan ik niet aangeven of het een topic van mij is of de thread waarin ik wil zoeken een reactie van mij bevat, dat soort filters lijken mij handig?

Ik kan mij vergissen, maar ik krijg een beetje de indruk dat er totaal niet meer ontwikkeld wordt aan deze site. Dit getuige mijn vorige topic die al meer dan een maand uit staat, waar TAL van bevestigingen en voorbeelden van zijn en de ERNST van die bug toch wel in de categorie "showstopper" valt.

Het irriteert mij best wel dat het oplossen van sommige issues volgens mij echt GEEN of vrij weinig werk om handen heeft. Zoals het toevoegen van een PHP-header of het repareren van verwijzingen van JavaScript of CSS/afbeeldingen.

Kijk, als er geen budget/tijd/whatever is voor het oplossen van deze issues, sluit dan gewoon dit subforum maar houd ons geen vis voor en dat hier dan vervolgens helemaal niets mee gebeurt (als dit het geval is).

Ik ben zelfs bereid om mee te helpen met het oplossen van deze issues. Ik ben namelijk ook wel een beetje benieuwd hoe PHPhulp.nl er onder de motorkap uitziet.

Er kunnen een heleboel dingen gerepareerd en verbeterd worden, en sommige zaken zijn zeer makkelijk realiseerbaar als je het mij vraagt...

/rant
Gewijzigd op 12/04/2015 17:57:26 door Thomas van den Heuvel
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 07:14:48
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

02/05/2015 22:18:13
Quote Anchor link
Ik sluit me aan bij het zoeken van forum leden.
Vandaag nieuwe discussie gestart en zocht een forum lid die mij password_hash heeft aange"stampt"raden om het nog eens extra te bedanken maar, kon geen lid vinden. ( ook niet als je url aanpast want het werkt met een id of iets dergelijks )
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

31/07/2015 01:04:10
Quote Anchor link
* shameless bump *
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.