Zoekmachine op alles laten zoeken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Michel

Michel

28/06/2006 09:48:00
Quote Anchor link
$query = mysql_query("SELECT * FROM voorraad WHERE ".$_POST['zoek']." LIKE '%".$_POST['q']."%' AND productgroep = '".$_POST['sorteer']."'

productgroep = '".$_POST['sorteer']." Dit laatste stukje laat alles zien van een bepaalde productgroep... dit word in een dropdown menu geselecteerd... nu wil ik alleen ook een optie erbij maken waarin je kan kiezen dat hij op alle groepen moet zoeken.. hoe doe ik dat?
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 21:49:02
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

28/06/2006 10:00:00
Quote Anchor link
2 Queries maken.
En dan met een if.
if(isset(het vinkje voor alles)){
$sql="SELECT alles FRom TABEL"}
else{
$sql="je huidige querie"}

en dan verder. Afhankelijk of het vinkje aanstaat of niet krijg je de goede qeurie terug

succes
 
Michel

Michel

28/06/2006 10:31:00
Quote Anchor link
Heej dankjewel!:) ik ga het eens even proberen.. ik doe zometeen ff verslag of het gelukt is!
 
Frank -

Frank -

28/06/2006 14:07:00
Quote Anchor link
Tip: Zet de query in een aparte variabele en noteer hem wat overzichtelijker. Voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$query
= "
SELECT
  *
FROM
  voorraad
WHERE
  aantal = 23
AND
  productgroep = 5
"
;

$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
?>

Bij de foutafhandeling kun je de query nu ook echoen, wel zo handig.

Opmerking: Gezien het feit dat productgroep een string is, heb ik het gevoel dat jouw datamodel niet klopt. De productgroepen horen in een aparte tabel te staan, de tabel 'voorraad' en 'productgroep' zijn dan via het unieke id van de productgroep met elkaar verbonden. En aangezien dit id nummeriek is, hoeft/hoort deze niet tussen quotes te staan.

En een $_POST[] zet je nooit ongecontroleerd in een query, dat is vragen om SQL-injection.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.