Zomertijden controleren per land controleren?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hermes Trismegistus

Hermes Trismegistus

02/05/2011 13:45:48
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Momenteel werk ik aan een php script dat horoscopen kan uitrekenen/tekenen en duiden. Een voorbeeldje vind je hier: http://www.cosmicdesign.nl

Ik heb eigenlijk zo'n beetje alles werkend, er is echter nog 1 probleempje. Dat zijn namelijk de zomertijden.

Ik heb verschillende php functies gevonden die ik hiervoor zou kunnen gebruiken, maar echter richt php zich(voor zover ik kon vinden...) voornamelijk op zones of steden en niet op de landen zelf.

Weet iemand hier een manier om er achter te komen hoe ik het zo kan maken dat afhankelijk van het land dat ingevoerd word, php kan controlleren of er op dat moment zomertijden gehandhaafd worden.

Ik weet dat ik met date("I"); de controle uitvoer, echter zie ik geen mogelijkheden om dit op een door een gebruiker geselecteerd land kan toepassen.

Vriendelijke Groeten,
Arjan.
Gewijzigd op 02/05/2011 13:47:09 door Hermes Trismegistus
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 21:05:39
 
Daniel H

Daniel H

02/05/2011 14:43:32
Quote Anchor link
Is het niet het makkelijkste om te kijken in welke tijd zonde het land ligt die de user ingeeft? Omdat alle tijden idd zijn gebaseerd op timezones.
 
Hermes Trismegistus

Hermes Trismegistus

02/05/2011 15:44:25
Quote Anchor link
Net even weer het èèn en ander uitgezocht, maar het komt er op neer dat het gebruik van tijdzones of landen niet eens exact genoeg(Bij astrologie is die exacte tijd van uiterst belang.) is en dat ik dit daarom met lengte of breedtegraden moet doen. Althans dat is wat iemand anders mij vertelde.
 
Daniel H

Daniel H

02/05/2011 15:55:58
Quote Anchor link
Dat was ook te zien op de preview site in je start post, je kan dmv google maps de codinaten opvangen en die verder verwerken. linkje (2de)
Gewijzigd op 02/05/2011 15:58:59 door Daniel H
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.